ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαλαρώνουν οι ενδυματολογικοί κανόνες στην Goldman Sachs

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι ενδυματολογικοί κώδικες αλλάζουν ακόμη και σε κλάδους θεωρούμενους συντηρητικούς. Αν σε διεθνείς επενδυτικές τράπεζες, όπως η Goldman Sachs, μέχρι πρότινος φάνταζε αδιανόητο να εμφανισθούν οι άνδρες εργαζόμενοι χωρίς γραβάτα και κοστούμι (και οι γυναίκες χωρίς ταγέρ), σήμερα τα πράγματα αλλάζουν. Και ο λόγος είναι πως οι οργανισμοί αυτοί πλέον χρειάζεται να αναζητήσουν προσωπικό από άλλους κλάδους με διαφορετικές νοοτροπίες, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στην Deutsche Welle.

Mε τη νέα «χαλαρή προσέγγιση» η Goldman Sachs προσδοκά να προσελκύσει νέα ταλέντα από διάφορους κλάδους, που προτιμούν να ντύνονται διαφορετικά – ένας τέτοιος είναι η υψηλή τεχνολογία. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Ράιαν, ο οποίος μοιάζει με τουρίστα στη Γουόλ Στριτ: ξεπλυμένο τζιν, αθλητικά παπούτσια και μπουφάν. Ούτε κοστούμι ούτε γραβάτα. Και όμως εργάζεται στην Goldman Sachs. «Πολύ χαίρομαι που μπορώ, επιτέλους, να έρχομαι έτσι στη δουλειά». Μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά. Οπως σε όλες τις εταιρείες στον χρηματοπιστωτικό κλάδο έτσι και στην Goldman Sachs υπήρχε αυστηρός ενδυματολογικός κώδικας. Η γραβάτα και το κοστούμι ήταν απαραίτητα. Αθλητικά και τζιν απαγορεύονταν.

Ωστόσο, ο νέος επικεφαλής της τράπεζας, ο διευθύνων σύμβουλος Ντέιβιντ Σάλομον, ο οποίος αντικατέστησε τον Λόιντ Μπλανκφάιν, θέλει να δώσει νέα πνοή στην απαρχαιωμένη εικόνα της Goldman Sachs. Αλλωστε, ο ίδιος βρίσκεται παράλληλα και σε τουρνέ ως ντιτζέι με το όνομα D-Sol. Η μεγαλύτερη επιτυχία του είναι η διασκευή του κομματιού «Don’t Stop (Thinking About Tomorrow)». Ο τίτλος του τραγουδιού μπορεί να εκληφθεί και ως κεντρικό σύνθημα για την τράπεζα. Μη σταματάς ποτέ, σκέψου πάντα το αύριο. Κάτι το οποίο εφαρμόζει τώρα και ενδυματολογικά. Η απλή και μη αυστηρή ενδυμασία είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο στη Σίλικον Βάλεϊ, δηλαδή τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Η Goldman Sachs ακολουθεί μια τάση που είχε ξεκινήσει από τις εταιρείες αυτές ήδη τη δεκαετία του 1950. Το πιο χαλαρό στυλ θεωρείται χαρακτηριστικό μιας νέας ελίτ, την οποία επιδιώκει να απασχολήσει και η Goldman Sachs. «Οι τράπεζες επενδύσεων εξελίσσονται όλο και περισσότερο σε εταιρείες τεχνολογίας», λέει ο Μπραντ Γέγκερ, προγραμματιστής σε εταιρεία νέων τεχνολογιών στη Νέα Υόρκη, όπως αναφέρει η Deutsche Welle. Γι’ αυτό δεν χρειάζονται μόνο οικονομολόγους και αναλυτές αλλά και χιλιάδες προγραμματιστές.

Η τάση αυτή της απλούστευσης της ενδυματολογικής εθιμοτυπίας, όμως, δημιουργεί προβλήματα σε άλλους, δηλαδή τις εταιρείες ανδρικής ένδυσης. Αμερικανοί βιοτέχνες ανησυχούν για το μέλλον των εταιρειών τους, διότι ο εγχώριος τζίρος, που υπολογίζεται σε 2,6 δισ. δολάρια τον χρόνο, ολοένα και συρρικνώνεται. Η μετοχή της Tailors Brand για παράδειγμα, της μεγαλύτερης εταιρείας ανδρικής ένδυσης στις ΗΠΑ, έπεσε κατά 50%. Πώς όμως αυξάνει κάποιος τις πωλήσεις όταν το επίσημο ένδυμα θεωρείται πλέον ντεμοντέ; Η απάντηση που δίνουν οι εταιρείες είναι ένας συνδυασμός δώρων, εκπτώσεων, αλλά και νέων προτάσεων ένδυσης. Η αλυσίδα καταστημάτων Macy’s προτείνει φούτερ με κουκούλα σε συνδυασμό με κλασικό σακάκι. Η καναδική εταιρεία Indochino κάνει δώρο στους εργαζομένους της Goldman Sachs παντελόνια τύπου «τσίνο» και τους προσφέρει εκπτώσεις που δίνει κανονικά μόνο στους δικούς της υπαλλήλους. Από την άλλη πλευρά και ο ίδιος ο Ντέιβιντ Σάλομον της Goldman Sachs δεν θέλει την ενδυμασία υπερβολικά απλή. «Η χαλαρή ενδυμασία δεν ταιριάζει σε κάθε περίσταση και κάθε μέρα», αναφέρει, τέλος, σε έγγραφο προς τους συνεργάτες του.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ