ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φαβορί η «Αβαξ» για το έργο κατασκευής του αγωγού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προσωρινή μειοδότρια για το έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού της τάξεως των 145 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αναμένεται να αναδειχθεί η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία «Αβαξ». Η εταιρεία προσέφερε, χθες ,την καλύτερη προσφορά στον σχετικό διαγωνισμό. Οπως ανακοίνωσε η ICGB, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του εν λόγω έργου, κατά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, η «Αβαξ» προσέφερε τίμημα 144,85 εκατ. ευρώ, που ήταν, με χαρακτηριστική διαφορά, η πλέον ελκυστική. Εκτός από την «Αβαξ», προσφορά κατέθεσε και η κοινοπραξία των βουλγαρικών εταιρειών Glavbolgarstroy International, GP Group AD και της ιταλικής Bonatti. Ωστόσο, αυτή ανήλθε σε 229,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν 85 εκατ. ευρώ περισσότερα από την προσφορά της «Αβαξ».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ανάδοχος δεν θα αναλάβει μόνο την κατασκευή του αγωγού, αλλά και τον σχεδιασμό του και την προμήθεια των σχετικών υλικών που θα απαιτηθούν στην κατασκευή, κάτι που εξηγεί και τη μεγάλη απόκλιση μεταξύ των δύο προσφορών. Πάντως, ακόμα κι έτσι, η ICGB δεν ανακοίνωσε χθες τον προσωρινό ανάδοχο, καθώς θα εξετάσει αμφότερες τις προσφορές, τόσο ως προς το οικονομικό όσο και το τεχνικό τους σκέλος και στη συνέχεια θα ανακοινώσει τον ανάδοχο, προς το τέλος Μαΐου. Η εν λόγω εταιρεία ελέγχεται σε ποσοστό 50% από την κρατική βουλγαρική ενεργειακή εταιρεία BEH, ενώ το υπόλοιπο 50% ελέγχεται από την ελληνική ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison.

Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός αγωγού συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων που θα καταλήγει στην Κομοτηνή. Ο νέος αγωγός θα τροφοδοτηθεί αποκλειστικά με αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, προκειμένου να περιορίσει τη σχεδόν αποκλειστική εξάρτηση από το ρωσικό αέριο. Η ετήσια δυναμικότητα του αγωγού θα ανέρχεται σε 3 δισ. κ.μ., ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν τον προσεχή Ιούλιο, με στόχο ο αγωγός να είναι έτοιμος να λειτουργήσει προς το τέλος του 2020. Η «Αβαξ» έχει σημαντική εμπειρία σε ανάλογα έργα, καθώς έχει συμμετάσχει και στην κατασκευή μέρους του αγωγού ΤΑP. Εφόσον αναλάβει το εν λόγω έργο, θα πρόκειται για την πρώτη σύμβαση που υπογράφει η εταιρεία μετά τη διαφοροποίηση της εταιρικής της ταυτότητας και την αλλαγή της επωνυμίας της, απαλείφοντας το όνομα της κυπριακής J&P, ώστε να αποφεύγονται οι αρνητικοί συσχετισμοί με την πτωχευμένη πλέον εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Απριλίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επισήμως τη χρηματοδότηση του έργου κατά 33 εκατ. ευρώ, με τα κεφάλαια να προέρχονται απευθείας από τον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης και συγκεκριμένα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καινοτομίας και Ανταγωνιστικότητας της περιόδου 2014-2020. Εκτός από την ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου έργων, αυτή την περίοδο η «Αβαξ» εστιάζει και στην επέκταση στον ενεργειακό τομέα. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η από κοινού ανάπτυξη και εκμετάλλευση αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 69,7 MW, μεταξύ της ΔΕΗ και της Volterra, θυγατρικής της «Αβαξ».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ