ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζημίες 700 εκατ. δολ. για την Tesla το α΄ τρίμηνο

Οι παραδόσεις των μοντέλων πολυτελείας Model S και Model X μειώθηκαν κατά 56%, στις 12.100, ενώ το οικονομικότερο –για τα μέτρα της Tesla– Model 3 sedan σημείωσε 20% λιγότερες παραδόσεις σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο 2018.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενας ακόμη πονοκέφαλος για τον Ελον Μασκ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla, αποτελεί η ζημία ύψους 700 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Ο Μασκ δήλωσε μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πως θα μπορέσει να αποκαταστήσει τη ζημία σύντομα και ότι η εταιρεία θα αποβεί κερδοφόρος στο γ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Προς το παρόν οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει κατά 22% από την αρχή του έτους.

Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μείωση των παραδόσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, οι παραδόσεις του πρώτου τριμήνου ήταν κατά 31% λιγότερες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2018, αγγίζοντας μόλις τα 63.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Οι παραδόσεις των μοντέλων πολυτελείας Model S και Model X μειώθηκαν κατά 56% στα 12.100, ενώ το οικονομικότερο –για τα μέτρα της Tesla– Model 3 sedan σημείωσε 20% λιγότερες παραδόσεις σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο 2018.

Η ρευστότητα της Tesla το πρώτο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκε στα 2,2 δισ. δολάρια μετά την αποπληρωμή του ομολόγου αξίας 950 εκατ. δολαρίων στα τέλη Μαρτίου. Αναλυτές της αγοράς, ωστόσο, είχαν προβλέψει πως η Tesla θα καταφύγει στις αγορές προκειμένου να αντλήσει κεφάλαια για να χρηματοδοτήσει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή εργοστασίου στη Σαγκάη.

Παρότι η αμερικανική Tesla έχει επιδοθεί στο δύσκολο έργο της μείωσης των τιμών, εντέλει το κόστος των μοντέλων της αυξήθηκε σημαντικά από την αρχή του έτους, ως αποτέλεσμα της μείωσης των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν πλέον να πληρώσουν 3.750 δολάρια επιπλέον σε σχέση με το 2018.

Η αυτοκινητοβιομηχανία –πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά και ημιαυτόνομα αυτοκίνητα– δεν ξεπέρασε τον πήχυ του ρυθμού παραγωγής που έθεσε στο τέλος του 2018. Από 86.555 παρήγαγε 77.100 οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2019. Η εταιρεία υποσχέθηκε, ωστόσο, ότι μέχρι το τέλος του έτους πρόκειται να παραγάγει 360.000-400.000 οχήματα.

Αρχικές προβλέψεις του Ελον Μασκ για το νέο εργοστάσιο της Tesla που χτίζεται στη Σαγκάη ήταν να αυξήσει την παραγωγή των Model 3s κατά 3.000 την εβδομάδα μέχρι το τέλος του έτους. Χθες, ωστόσο, αναθεώρησε δηλώνοντας ότι το εργοστάσιο θα παράγει 1.000 έως 2.000 τέτοια μοντέλα ανά εβδομάδα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla προσπαθεί να πείσει τους επενδυτές ότι η ζήτηση για το Model 3, το μοντέλο που θα απογείωνε σύμφωνα με τον ίδιο τις πωλήσεις της εταιρείας, είναι εξαιρετικά υψηλή. Πολλοί αναλυτές αμφιβάλλουν εάν το εν λόγω μοντέλο θα αποδειχθεί αρκετά προσοδοφόρο στην τιμή των 35.000 δολαρίων.

Προκειμένου να αντισταθμίσει το χαμηλό κόστος του Model 3, ο Μασκ ανακοίνωσε στο τέλος Φεβρουαρίου ότι τα καταστήματα της Tesla στις ΗΠΑ θα πάψουν να λειτουργούν. Εντεκα ημέρες διήρκεσε η υπόσχεση, αφού ο Μασκ όχι μόνο αναθεώρησε, αλλά άνοιξε ξανά και τα καταστήματα που είχαν ήδη κλείσει.

O Μασκ βρίσκεται παράλληλα εν μέσω δικαστικής διαμάχης με την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), καθώς στο τέλος Φεβρουαρίου ανήρτησε στο Twitter προβλέψεις για τις πωλήσεις της Tesla χωρίς να συμβουλευτεί προηγουμένως τους νομικούς συμβούλους της εταιρείας, όπως ορίζει το συμβόλαιό τους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ