Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Το άλλο με τον Στάλιν το ξέρετε;

Κύριε διευθυντά
Με αφορμή τον Στάλιν και τα περί ιδιωτικότητας στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Στ. Κασιμάτης (Κυριακή 12.5.2019), ένα ιστορικό ανέκδοτο, με την περιττή υπενθύμιση ότι όταν η Ιστορία και οι ιστορίες επαναλαμβάνονται, με όποιον τρόπο, η φαρσοκωμωδία σπάει ταμεία.

Λοιπόν, μια φορά κι έναν καιρό, και όχι πολύ μακρινό, ο Ιωσήφ Στάλιν «συλλαμβάνεται» να ταξιδεύει χλιδέστατα στη σούπερ λουξ θέση ενός τρένου... εκτός αριστερού συρμού και γίνεται του διασυρμού! (Λέμε τώρα…)

– Εσείς, κύριε Στάλιν; Μα τι ζητάτε εδώ;

Εννοείται ότι το «κύριε Στάλιν» ελέχθη σε πραγματικό χρόνο και όχι όπως το «κύριος Παναγόπουλος», π.χ., με αναδρομική ισχύ.

– Εγώ τι ζητάω; απάντησε εκείνος, ένας Στάλιν, σαν έτοιμος από καιρό. Ηρθα να δω πώς είναι τα πράγματα, για να σας φέρω όλους εδώ, ηλίθιοι!
Κορυφαίο; Απορώ πώς δεν το σκέφτηκε κανείς. Αλλά θα μου πείτε, πόσοι χωράνε σε ένα κότερο. Ενώ στην αμαξοστοιχία...

Θανος Πετριδης, Αθήνα

Ζωγραφίζοντας μια άναρχη χώρα

Κύριε διευθυντά
Η καθημερινότητα στην Ελλάδα επιβεβαιώνει χαρακτηριστικά παρακμάζουσας κοινωνίας με την ποικιλομορφία της παρανομίας και εγκληματικότητας, ενώ οι Ελληνες πολίτες είναι απροστάτευτοι. Συμμορίες κακοποιών διαπράττουν καθημερινά ληστείες, διαρρήξεις, καταστροφές ΑΤΜ, βιαιοπραγίες, ακόμη και δολοφονίες πολιτών. Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μετατραπεί, με τη χρονίζουσα αδράνεια της πολιτείας, σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας και τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν γίνει χώροι διακίνησης ναρκωτικών, κλοπών, αλλά και επιθέσεων σε πανεπιστημιακό προσωπικό, με αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμισή τους.

Παρατηρούνται συνεχείς βανδαλισμοί με γκραφιτομουντζούρες δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων, τοίχων, περιπτέρων, ρολών καταστημάτων, πανεπιστημιακών κτιρίων, σχολικών κτιρίων, αρχαιολογικών χώρων από άτομα με αντικοινωνικές και παρεκκλίνουσες συμπεριφορές, που εκμεταλλευόμενα την πλήρη αδιαφορία της πολιτείας και των αρμόδιων αρχών βρωμίζουν ανενόχλητα με σπρέι κάθε επιφάνεια που συναντούν, υποβαθμίζοντας την αισθητική των κτιρίων και του περιβάλλοντος. Βρωμίζουν και προκαλούν ποικίλες ζημιές σε συρμούς τρένων. Μουντζουρώνουν ακόμα και πινακίδες ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας, με σκοπό την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.

Στην έξαρση αυτή της παρανομίας και της εγκληματικότητας, η αστυνομία, που είναι υπεύθυνη για την τήρηση της δημόσιας τάξης και την ασφάλεια και προστασία των πολιτών, είναι ανεπαρκέστατη.

Για την πρόληψη της εγκληματικότητας και τη στοιχειώδη προστασία των πολιτών είναι απαραίτητες η αύξηση του αστυνομικού προσωπικού και η επαναφορά της πεζής περιπολίας. Οι περιπολίες πρέπει να γίνονται όλο το 24ωρο σε όλους τους δρόμους, όχι μόνο στους κεντρικούς όπως συνήθως γίνονται, οι δε ομάδες ΔΙ.ΑΣ. να είναι ακροβολισμένες σε διάφορα σημεία για την ενίσχυση της πεζής περιπολίας όταν χρειαστεί.

Η τροχαία, μια άλλη υπηρεσία της αστυνομίας που είναι απαραίτητη για την οδική ασφάλεια οχημάτων και πεζών, είναι εξαφανισμένη από χρόνια, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να πρωταγωνιστεί στα τροχαία ατυχήματα. Κυκλοφορούν αυτοκίνητα ανασφάλιστα, αυτοκίνητα χωρίς σωστό φωτισμό, χωρίς πινακίδες. Πολλοί οδηγούν κάνοντας ταυτόχρονα χρήση κινητών τηλεφώνων, οδηγούν ύστερα από κατανάλωση οινοπνευματωδών, ενώ το αλκοτέστ ή έχει καταργηθεί ή γίνεται σπάνια.

Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν την προτεραιότητα των πεζών στις διαβάσεις. Αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια, σε πεζόδρομους, σε προσβάσεις πεζοδρομίων, σε διαβάσεις πεζών δυσκολεύοντας τη διάβασή τους. Κυκλοφορούν μοτοσικλέτες με εκκωφαντικές εξατμίσεις, χωρίς να ελέγχονται. Οι νόμοι δεν τηρούνται όπως, π.χ., ο αντικαπνιστικός, που παραμένει ανεφάρμοστος επί χρόνια.

Πολλά πεζοδρόμια στην Αθήνα είναι κατειλημμένα από τραπεζοκαθίσματα καφετεριών και εστιατορίων δυσκολεύοντας τη διέλευση των πεζών. Κάτοικοι πυκνοκατοικημένων συνοικιών αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την ηχορρύπανση από εκκωφαντικές μουσικές καφετεριών και μπαρ σε ώρες κοινής ησυχίας.

Τα παραπάνω είναι, αναμφίβολα, χαρακτηριστικά άναρχης χώρας.

Γεώργιος Θαλασσινος, Κηφισιά

Να συμφωνήσουμε; Λεωφόρος Κηφισιάς

Κύριε διευθυντά
Χρόνια τώρα με απασχολεί, όπως και κάποιους φίλους, το πώς, το πότε και το γιατί έγινε η μετάλλαξη του ονόματος της λεωφόρου Κηφισιάς σε Κηφισίας. Το φύλλο της «Κ» της Τρίτης 7-5-2019 μας το έφερε στην επιφάνεια. Αναφέρεται ως λεωφόρος Κηφισίας, ενώ στο ένθετο ιστορικό φύλλο της, της 27-4-1941, αναφέρεται ως λεωφόρος Κηφισιάς.

Αναφερόμαστε, πολύ σωστά, στον Δήμο Κηφισιάς, στο άλσος Κηφισιάς, στον σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου Κηφισιάς, στον «Βάρσο» Κηφισιάς, στην τροχαία Κηφισιάς, στο «θηρίο» της Κηφισιάς και τόσα άλλα, και μόνο τη λεωφόρο Κηφισιάς την κάναμε Κηφισίας. Σκέψη ότι κάποιοι θεώρησαν ότι είναι πιο κομψό να την αποκαλούν Κηφισίας και τελικά επικράτησε, δεν αντέχει στη λογική, διότι θα έπρεπε οι ίδιοι να λέγουν: της οχίας (αντί οχιάς), της οξύας (αντί οξυάς), της λυγαρίας (αντί λυγαριάς) κ.λπ. Εγκυκλοπαιδικά λεξικά που χρησιμοποιούν την καθαρεύουσα, όπως π.χ. του Ελευθερουδάκη (εκδ. 1929) αναφέρουν: Κηφισιά-ας. Πουθενά δεν βρήκα την ονομαστική Κηφισία ή Κηφίσια, ώστε η γενική να είναι Κηφισίας, όπως π.χ. εκκλησία-ίας, αμβροσία-ίας, μαρκησία-ίας, δυσλεξία-ίας, μαθήτρια-ίας, αυλήτρια-ίας κ.λπ. Θα παρακαλούσα όποιος αναγνώστης της «Κ» έχει τεκμηριωμένη άποψη επί του θέματος να μας την αναφέρει, ώστε να λυθεί η απορία μας.

Ματθαιος Μ. Δημητριου Πλοίαρχος Π.Ν. ε.α.

Ο ΦΠΑ στην εστίαση, οι τουρίστες, τα έσοδα

Κύριε διευθυντά
Στο Twitter έγραψα ότι θεωρώ ανόητη τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση. Μου απάντησε αμέσως, καυτηριάζοντάς με, ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Αδ. Γεωργιάδης, προκαλώντας τον ενθουσιασμό μερικών εκατοντάδων φίλων του στο Twitter.

Η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση υπήρξε εμβληματική φορολογική επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρά. Η κυβέρνηση Τσίπρα αύξησε τον ΦΠΑ στην εστίαση σε 24% και τώρα, λίγες μέρες προ των εκλογών τον επαναφέρει στο 13%. Η Ν.Δ. συμφωνεί.

Περιμένουμε 30.000.000 τουρίστες. Μένουν στην Ελλάδα 6 μέρες. 12 γεύματα. Πληρώνουν (συντηρητικά) 10 ευρώ έκαστος για κάθε γεύμα, δηλαδή συνολικά 120 ευρώ. Στα 120 ευρώ προστίθενται 28,8 ευρώ (με ΦΠΑ 24%), με 13% ΦΠΑ προστίθενται 15,6 ευρώ. Συνεπώς με τη μείωση του ΦΠΑ ο μέσος τουρίστας θα ωφεληθεί 13,2 ευρώ και το Ελληνικό Δημόσιο θα χάσει 396.000.000 ευρώ ετησίως.

Θα ήταν πιο έξυπνη η χρήση 396.000.000 ευρώ σε οτιδήποτε ωθεί σε παραγωγικές επενδύσεις διότι, αυτό είναι το ζητούμενο.

Ο κ. Μητσοτάκης ορθώς υπόσχεται σε κάθε ευκαιρία υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και επενδύσεις, αλλά για την  αξιοπιστία του επιβάλλεται να μην παρασύρεται από τα λαϊκίστικα λάθη του κ. Τσίπρα και τα παλαιότερα του κ. Σαμαρά.

Στεφανος Μανος

Η δίψα για δύναμη και το αγαθό της σιωπής

Γράφει ο Ν. Καζαντζάκης: «Κανένας άνθρωπος (στην Αθήνα) δεν μπορεί να σου πει ένα λόγο, που να είναι καλύτερος από τη σιωπή» (Ε. Αλεξίου - Γ. Στεφανάκης: Γεννήθηκε για τη δόξα, σ. 11).

Αλλος, μεγάλος επίσης, συγγραφέας μας αναφέρεται μόνο στους πολιτικούς και γράφει: «Η δίψα για δύναμη ή για πλούτη ή για δόξα δεν κάνει τον πολιτικό. Κάτι άλλο πρέπει να είναι το κίνητρο, το πρόγραμμα, το περιεχόμενο της ζωής του» (Ε. Παπανούτσος, Πρακτική Φιλοσοφία, σ. 151). Πάντοτε, αλλά ειδικά αυτές τις ημέρες, παραμονές των εκλογών, αξίζει, νομίζω, να ακουσθούν τα παραπάνω λόγια.

Κωνσταντινος Παπαδακης, Αρχιμανδρίτης

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ