ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απάτη με ελληνικό άρωμα στις ΗΠΑ από πωλητές παγωτών

Ο Δημήτριος Τσίρκος και οι συνεργάτες του είχαν ιδρύσει την εταιρεία New York Ice Cream και πωλούσαν μέσω ειδικά διαμορφωμένων φορτηγών παγωτά στο κεντρικό Μανχάταν. Ομως, στα φορτηγά της εταιρείας του Τσίρκου είχαν κοπεί περίπου 22.500 κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα, κυκλοφορία σε λεωφορειολωρίδες και άλλες τροχαίες παραβάσεις μεταξύ 2009 και 2017.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τι κάνεις αν η επιχείρησή σου έχει συγκεντρώσει κλήσεις από την τροχαία και τον δήμο συνολικού ύψους 4,5 εκατ. δολαρίων; Απλό. Ιδρύεις δεκάδες εταιρείες-βιτρίνες και μεταφέρεις την ιδιοκτησία των φορτηγών που χρησιμοποιείς για να πουλάς παγωτά στο κεντρικό Μανχάταν της Νέας Υόρκης από εταιρεία σε εταιρεία. Το σχέδιο λειτούργησε για ομάδα Αμερικανών επιχειρηματιών ελληνικής καταγωγής για αρκετά χρόνια, ωστόσο την Πέμπτη οι Αρχές της Νέας Υόρκης κατάσχεσαν 46 φορτηγά πώλησης παγωτών.

Ο Δημήτριος Τσίρκος και οι συνεργάτες του είχαν ιδρύσει (μεταξύ άλλων) την εταιρεία New York Ice Cream και πωλούσαν μέσω ειδικά διαμορφωμένων φορτηγών παγωτά στο κεντρικό Μανχάταν, όπου οι τουρίστες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τιμές Νέας Υόρκης για να απολαύσουν ένα ωραίο παγωτό πύραυλο. Ωστόσο, στα φορτηγά της εταιρείας του Τσίρκου είχαν κοπεί περίπου 22.500 κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα, κυκλοφορία σε λεωφορειολωρίδες και άλλες τροχαίες παραβάσεις μεταξύ 2009 και 2017. Το ύψος των κλήσεων που είχαν κοπεί ανέρχεται σε 4,5 εκατ. δολάρια. Αντί ο Τσίρκος να πληρώνει τα πρόστιμα που συγκέντρωναν τα 76 φορτηγά της επιχείρησής του, είχε ιδρύσει σχεδόν 100 εταιρείες-βιτρίνες. Κάθε χρόνο, λοιπόν, μετέφερε την ιδιοκτησία των φορτηγών σε νέα εταιρεία ώστε να μπορεί να τα καταχωρίζει εκ νέου χωρίς να τα κατάσχουν οι Αρχές για απλήρωτες κλήσεις. Αυτή η μέθοδος δράσης περιγράφεται σε καταγγελία που κατατέθηκε σε αστικό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ κατονομάζονται πέντε ακόμη συνεργάτες του Τσίρκου, όλοι ελληνικής καταγωγής. Σύμφωνα με τη New York Post, τα κατασχεθέντα φορτηγά της εταιρείας έχουν μεταφερθεί σε χώρο φύλαξης της αστυνομίας. Για να τα πάρουν οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να πληρώσουν το ύψος των κλήσεων και επιπλέον πρόστιμα. Αξιωματούχοι της αστυνομίας δεν δήλωσαν αν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών βρίσκονται αντιμέτωποι και με ποινική δίωξη.

Στάθμευση

Ωστόσο, δεν πρόκειται απλώς για μια υπόθεση όπου μια εταιρεία προσπαθεί να μην πληρώνει τις κλήσεις και τα πρόστιμα που της έχουν επιδικαστεί. Σύμφωνα με τους New York Times, πολλές επιχειρήσεις που πωλούν παγωτά στο κεντρικό Μανχάταν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, αν και δεν έχουν καταφύγει όλες στην ίδια «λύση» με τον Τσίρκο. Οι δρόμοι του κεντρικού Μανχάταν είναι από τους πλέον πολυσύχναστους σε ολόκληρο τον κόσμο και ισχύουν πολύ αυστηροί νόμοι για τη στάθμευση οχημάτων.

Χώροι στάθμευσης στο κεντρικό Μανχάταν σχεδόν δεν υπάρχουν γι’ αυτού του είδους τα οχήματα που πωλούν παγωτά ή φαγητό στους δρόμους. Συνεπώς οι οδηγοί σταθμεύουν τα φορτηγά τους συστηματικά σε σημεία της πόλης όπου απαγορεύεται η στάθμευση και δέχονται άπειρες κλήσεις. Η επιχείρηση κατάσχεσης των φορτηγών του Τσίρκου άφησε, προσωρινά, το κεντρικό Μανχάταν χωρίς παγωτά και σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία δίωξης των Αρχών κατά επιχειρήσεων που διεκδικούν τα πιο πολυσύχναστα σημεία πώλησης στους δρόμους του Μανχάταν.

Αξιωματούχοι του δήμου της Νέας Υόρκης έδωσαν την Τετάρτη στη δημοσιότητα φωτογραφίες φορτηγών πώλησης παγωτών να λειτουργούν παράνομα σε λεωφορειολωρίδες και σε σημεία όπου απαγορεύεται η στάθμευση μπροστά από ορόσημα του Μανχάταν όπως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, το Λίνκολν Σέντερ, το Ροκφέλερ Σέντερ και ο καθεδρικός ναός του Αγίου Πατρικίου. Κατά τον Μπιλ ντε Μπλάσιο, δήμαρχο της Νέας Υόρκης, η επιχείρηση των Αρχών «σηματοδοτεί το τέλος του δρόμου γι’ αυτούς τους πωλητές παγωτών που παραβίαζαν συστηματικά τον νόμο». 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ