Οι υποψήφιοι κρίνουν τη Γενετική

Οι υποψήφιοι κρίνουν τη Γενετική

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ένα θέμα -στην Νεοελληνική Γλώσσα της Γ΄ λυκείου- επίκαιρο, σχετικό με τα επιτεύγματα της Γενετικής, το οποίο απαιτούσε οι υποψήφιοι να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα για να απαντήσουν με πληρότητα αλλά και ένα ιδιαίτερα δύσκολο ζήτημα στη Φυσική της B΄ λυκείου που εκτιμάται ότι θα αποτελέσει το κριτήριο για το διαχωρισμό των αρίστων από τους υπόλοιπους υποψηφίους συνεχίσθηκαν χθες οι πανελλήνιες εξετάσεις.

Ειδικότερα, δημοσιευμένο στον ημερήσιο Τύπο («Ελευθεροτυπία») κείμενο του διευθυντή του Εργαστηρίου Μοριακής και Κυτταρικής Γήρανσης του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών κ. Στάθη Γκόνου σχετικά με τους ορίζοντες που ανοίγουν τα επιτεύγματα της Μοριακής Βιολογίας και της Γενετικής αλλά και τα μεγάλα ηθικά ζητήματα που γεννώνται δόθηκε προς σχολιασμό στους τελειοφοίτους και τους αποφοίτους. Το θέμα κρίθηκε αναμενόμενο -αυτό που ο μαθητικός κόσμος ονομάζει SOS. Και στο μάθημα αυτό βέβαια -πόσο μάλλον που πρόκειται ουσιαστικά για Εκθεση- αποτυπώθηκε η στροφή προς τα θέματα η πλήρης επίλυση των οποίων απαιτεί ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Είναι ενδεικτικό ότι, μεταξύ άλλων, ζητήθηκε από τους μαθητές να αναπτύξουν σε 500-600 λέξεις τις ανησυχίες τους για την κακή εφαρμογή της γνώσης και να τονίσουν με επιχειρήματα ότι είναι αναγκαίο η επιστήμη να βρίσκεται διαρκώς στην υπηρεσία του ανθρώπου. Επίσης, ζητήθηκε να αναπτύξουν οι μαθητές σε 70-80 λέξεις το νόημα του αποσπάσματος του κειμένου: «εγκυμονείται κίνδυνος δημιουργίας γενεών πανομοιότυπων οργανισμών προς εκμετάλλευση». Από την πλευρά του, ο κ. Γκόνος μιλώντας χθες στην «K» επικρότησε τα θέματα που «εξοβελίζουν» την παπαγαλία. «Οποιος θέλει να μπει στο πανεπιστήμιο οφείλει να έχει διαμορφώσει άποψη για τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τον κόσμο. Είναι πολύ σημαντικό να καταφέρουμε από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κιόλας να αναπτύξουμε την κριτική σκέψη των μαθητών μας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στη Φυσική γενικής παιδείας της B΄ λυκείου το τέταρτο θέμα ήταν αυτό που συζητήθηκε περισσότερο στις παρέες των μαθητών μετά τη λήξη της εξέτασης. Χαρακτηρίστηκε σχετικά πρωτότυπο και απαιτούσε οι μαθητές να έχουν αρκετή εμπειρία στις ασκήσεις για να το λύσουν, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά στην «K» οι εκπαιδευτικοί του ομίλου «OPION». Είναι ενδεικτικό, μάλιστα, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών χαρακτήρισε τα φετεινά θέματα πιο δύσκολα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2001.

Στις περσινές εξετάσεις στο μάθημα αυτό κατεγράφη το υψηλότερο ποσοστό αποτυχίας των μαθητών. Συνολικά, το 52,45% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση, ενώ αρίστευσε (με βαθμό τουλάχιστον 18) το 14,54% των εξεταζομένων.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται αύριο. Οι μαθητές της B΄ λυκείου θα εξετασθούν στις Αρχές Φιλοσοφίας (θεωρητική κατεύθυνση), στη Χημεία (θετική κατεύθυνση) και στην Τεχνολογία Επικοινωνιών (τεχνολογική κατεύθυνση). Οι τελειόφοιτοι και οι απόφοιτοι θα εξετασθούν στη Βιολογία γενικής παιδείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή