ΕΛΛΑΔΑ

O σταθμός ΗΣΑΠ του Μοσχάτου αλλάζει όψη

Της Εφης Χατζηιωαννίδου

O ηλεκτρικός μπαίνει στον σταθμό του Μοσχάτου με νέες «ταχύτητες». Εκσυγχρονίζεται, ανανεώνεται και εγκαταλείπει όλα εκείνα τα στοιχεία που έδειχναν την κούραση, την εγκατάλειψη και τον μαρασμό του. H ανάπλαση που επιχειρείται από τον ΗΣΑΠ είναι εκ βαθέων. «Φεύγουν» οι αποβάθρες, τα στέγαστρα, τα εκδοτήρια, ο φωτισμός, οι πεζογέφυρες, το φυλάκιο της γραμμής και κατασκευάζονται εξ αρχής τα πάντα. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «K» ο πολιτικός μηχανικός κ. Αθανάσιος Ρίζος, διευθυντής γραμμών και έργων του ΗΣΑΠ, το έργο ανάπλασης θα στοιχίσει περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ και θα είναι όλα έτοιμα μέσα σε 10 μήνες! «Δεν πρόκειται να επαναληφθούν τα λάθη που κάναμε στον σταθμό του Αγίου Ελευθερίου», λέει ο κ. Ρίζος «όχι μόνο γιατί ήταν ένας πιλοτικός σταθμός από τον οποίο πολλά διδαχθήκαμε, αλλά και γιατί μετά τους σεισμούς του 1999 άλλαξε η επικάλυψη των στεγάστρων και αντί για μπετόν χρησιμοποιήθηκε σιδηροκατασκευή, γεγονός που μας έκανε να υπερβούμε τα αρχικά χρονοδιαγράμματα κατά πολύ».

Στον σταθμό του Μοσχάτου η ανάδοχος εταιρεία «Αττική Δίοδος» έχει εγκατασταθεί και οι εργασίες τρέχουν. Το έργο -που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας K. Φινές- είναι αρκετά δύσκολο, καθώς η λειτουργία του σταθμού δεν μπορεί να διακοπεί ούτε για μία ημέρα. «H αρχή θα γίνει από την κατασκευή της νέας αποβάθρας», λέει η υπεύθυνη για την ανάπλαση του σταθμού, πολιτικός μηχανικός κ. Ιουλά Καμπάνη, «η οποία θα διαθέτει ασφαλέστερη διατομή ώστε αν κάποιος βρεθεί για οποιονδήποτε λόγο πάνω ή κοντά στις ράγες του τρένου να έχει χώρο να προφυλαχθεί χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η σωματική του ακεραιότητα. Τα στέγαστρα θα μπουν σε όλο το μήκος της αποβάθρας προκειμένου να προφυλάσσονται οι επιβάτες από τον ήλιο και τη βροχή. Θα έχουν χαλκό ως επικάλυψη και ξύλο ως επένδυση, ενώ ολόκληρο το συστέγαστρο θα στηρίζεται σε μεταλλικές αντιρίδες. Τα εκδοτήρια θα επανασχεδιαστούν, ενώ ο σταθμός θα αποκτήσει άλλες δύο εισόδους προκειμένου να καλύπτονται οι αυξημένες ανάγκες στις ημέρες που εξυπηρετεί περισσότερο κόσμο (απόκριες κ.ά.). Ακόμη, ο σταθμός θα έχει δικό του εποπτείο και χώρους για το προσωπικό. Στο δάπεδο θα τοποθετηθούν κεραμικά πλακάκια, ενώ ο σταθμός θα εξοπλιστεί με σύστημα παρακολούθησης και μεγαφωνικές εγκαταστάσεις».

Να συμπληρώσουμε ότι το σχέδιο της ανάπλασης έχει γίνει αποδεκτό από την τοπική κοινωνία. Συγκεκριμένα, τα σχέδια ετέθησαν υπ' όψιν του Δ.Σ. του Δήμου Μοσχάτου και έγιναν αποδεκτά με ομοφωνία.

Η ταλαιπωρία... μεταφέρεται στα Πετράλωνα

Λόγω έργων ανάπλασης του σταθμού των Πετραλώνων αυτή τη φορά, οι συρμοί του ηλεκτρικού από Πειραιά με κατεύθυνση την Κηφισιά δεν θα πραγματοποιούν στάση για αποβίβαση ή επιβίβαση επιβατών από μεθαύριο Δευτέρα 8 Ιουλίου έως και τις 16 Σεπτεμβρίου. Ετσι, οι επιβάτες από Πειραιά με προορισμό τα Πετράλωνα, θα αποβιβάζονται στο Θησείο για να επιστρέψουν στη συνέχεια στο σταθμό Πετραλώνων με συρμό Κηφισιά-Πειραιά. Αντίστοιχα, οι επιβάτες που ταξιδεύουν από τα Πετράλωνα προς Κηφισιά θα πρέπει να επιβιβάζονται σε συρμό με κατεύθυνση τον Πειραιά και από τον σταθμό του Ταύρου να ταξιδεύουν προς Κηφισιά. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΗΣΑΠ, οι παραπάνω μετακινήσεις των επιβατών θα γίνονται με επικύρωση ενός εισιτηρίου από τον σταθμό της πρώτης επιβίβασης. H διεύθυνση του ΗΣΑΠ ζητεί την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που θα υποστεί το παραπάνω διάστημα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ