ΕΛΛΑΔΑ

Αντι-γκράφιτι υλικά στην Καλλιθέα

O σταθμός της Καλλιθέας είναι ένας από τους παλαιότερους σταθμούς των ΗΣΑΠ. Στα εγκαίνιά του, τον Ιούνιο του 1928, ο Αλέξανδρος Βλάγκαλης λέει: «διά την απόκτησιν της στάσεως αυτής η εταιρεία των Ελληνικών Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων δεν εφείσθη ουδεμιάς δαπάνης, όπως παρουσιάση τον κομψόν αυτόν σταθμόν, από πάσης απόψεως τέλειον, λαβούσα ως υπόδειγμα τα εν Ευρώπη πρότυπα, εις τρόπον ώστε να συνδυαστή τόσον αρμονικώς το ωραίον με το ωφέλιμον». Σήμερα και ο σταθμός της Καλλιθέας ανακαινίζεται. Μόνο που η παρέμβαση εδώ είναι θεαματική. H αρχιτεκτονική μελέτη φέρνει την υπογραφή της Σουζάνας και του Δημήτρη Αντωνακάκη και συνίσταται σε μια δυναμική παρέμβαση όχι μόνο του σιδηροδρομικού τοπίου αλλά και ολόκληρης της περιοχής που θα περιβάλλει τον σταθμό.

«Από τη μεριά της εξόδου του σταθμού προς την Καλλιθέα», λέει ο κ. Ρίζος «χωροθετείται μία κλιμακωτή πλατεία χωρίς κτίσματα, μικρού μήκους, με μοναδικό «στολίδι» μία υδάτινη αρχιτεκτονική παρέμβαση. Προς τη μεριά της Σιβιτανιδείου σχολής θα κατασκευαστούν εμπορικές αίθουσες και θα δοθεί στο δήμο μια αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Οσον αφορά τώρα τον ίδιο τον σταθμό, η παρέμβαση είναι ολοκληρωτική. Ανακατασκευάζονται οι αποβάθρες, που έχουν εξαντλήσει την αντοχή τους, ενώ διατηρούνται τα στέγαστρα. Το μόνο που θα αλλάξει σ' αυτά είναι η παλιά τους επικάλυψη που θα αντικατασταθεί με θερμοεπικάλυψη από πλάκες χαλκού. Τα δάπεδα θα στρωθούν με πλάκες λάβας, ενώ θα κατασκευαστούν χώροι για εποπτεία, αλλά και δωμάτια όπου θα τοποθετηθούν τα εκσυγχρονισμένα συστήματα και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σταθμού. Το κόστος της παρέμβασης θα ανέλθει στα 5 εκατ. ευρώ και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 10 μήνες. Ηδη έχει προχωρήσει η δημοπρασία και ο εργολάβος έχει εγκατασταθεί. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στους τοίχους θα χρησιμοποιηθούν αντι-γκράφιτι υλικά, ενώ παράλληλα θα υπάρχει ειδική μέριμνα για την ασφάλεια του σταθμού».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ