BMW GS 1150 R: O παράξενος ταξιδιώτης!

BMW GS 1150 R: O παράξενος ταξιδιώτης!

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από 22 χρόνια, πρώτη η BMW εισήγαγε στην αγορά ένα νέο είδος μοτοσικλέτας, τη μεγάλη εντούρο τουρισμού. Ηταν Σεπτέμβριος του ’80 όταν παρουσιάστηκε η BMW R 80 GS (από τα αρχικά των λέξεων Gelande Strasse = χώμα/άσφαλτος), η μοτοσικλέτα που θα γινόταν συνώνυμο του αγώνα Παρίσι – Ντακάρ τα επόμενα χρόνια και θα άνοιγε τον δρόμο για τη διάδοση του είδους. H GS 1150R είναι ο μακρινός της απόγονος…

Εντυπωσιακή εμφάνιση

Η πρώτη εντύπωση στη σέλα της μοτοσικλέτας είναι η πληθωρικότητα που τη διακρίνει. Με σχετικά μεγάλο ύψος, βάρος και όγκο, η σουπερεντούρο αυτή με την περίεργη όψη, ξενίζει τον αναβάτη εν στάσει. Το ύφος της μοτοσικλέτας είναι πραγματικά πρωτότυπο χάρη στα διπλά ασύμμετρα φώτα, τη διάφανη ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις και το δεύτερο φτερό πάνω από τον μπροστινό τροχό. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το φτερό αυτό λειτουργεί καλύτερα ως… αεροτομή, δημιουργώντας περισσότερη αρνητική άνωση στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ από την άλλη κατευθύνει τον αέρα στο μετωπικό ψυγείο λαδιού κάτω από τα φώτα.

Στον δρόμο

Μόλις ο αναβάτης ξεκινήσει, διαπιστώνει πως η ευελιξία της μοτοσικλέτας, παρά τα 250 κιλά της, θυμίζει μονοκύλινδρη ψευτοεντούρο με τα μισά κυβικά! Στην πόλη, αν ξεπεράσει το σύνδρομο των κυλίνδρων του boxer κινητήρα που… περισσεύουν εκατέρωθεν, η GS ανακαλύπτει πως η μοτοσικλέτα κινείται με απίστευτη χάρη.

Οσο για τον κινητήρα της, οι 85 ίπποι/6750 σ.α.λ. δεν φαίνονται άμεσα, αλλά με διακριτικό τρόπο χάρη στην εξαιρετικά μοιρασμένη ροπή ανάμεσα στις 3.000 και στις 5.000 στροφές. Η απόκριση στο γκάζι είναι και αυτή πολύ καλή, ενώ οι κραδασμοί του δικύλινδρου boxer είναι μάλλον ευχάριστοι. H πρόσθετη έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο μάλλον εκτελεί χρέη overdrive για ακόμα πιο άνετο ταξίδι. Οι προσπεράσεις με υψηλές ταχύτητες και η γρήγορη κίνηση στα ανηφορικά κομμάτια της εθνικής απαιτούν τη χρήση της πέμπτης, ειδικά στην περίπτωση ύπαρξης συνεπιβάτη και αποσκευών. Η τελική της ταχύτητα πλησιάζει τα 210 χλμ./ώρα, καταπίνοντας με χαρακτηριστική ευκολία τις εθνικές οδούς, όμως σε ταχύτητες πάνω από τα 160 χλμ./ώρα οι στροβιλισμοί στο κράνος είναι αρκετοί. Το μικρό -μόνο στο μάτι- φέρινγκ προσφέρει αρκετή προστασία και φυσικά συμβάλλει στην άριστη κατευθυντικότητα ανεξαρτήτως πλευρικών ανέμων.

Εκεί όμως που πραγματικά δείχνει τον καλύτερό της εαυτό είναι οι φιδίσιοι επαρχιακοί δρόμοι, όπου άσχετα με την ποιότητα του οδοστρώματος, μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα χάρη στην υποδειγματική οδική συμπεριφορά της, επιτρέποντας ακόμα και παιχνίδια με απόλυτη ασφάλεια, αφού το περίεργο μπροστινό σύστημα κρατάει τον μπροστινό τροχό κάτω από σχεδόν οποιεσδήποτε συνθήκες στην τροχιά του και απλά παίζεις με το γκάζι. Οι αλλαγές κατεύθυνσης παρά τα όχι ευκαταφρόνητα 250 κιλά της -γεμάτης με βενζίνη-GS και το πιθανό επιπλέον φορτίο, γίνονται πολύ εύκολα για το μέγεθός της.

Αν τώρα πάνω στα «παιχνίδια» πάει και κάτι στραβά, το ABS και τα μεγάλα δισκόφρενα της Brembo θα αναλάβουν να επαναφέρουν τα πράγματα στη θέση τους. Μόνο μειονέκτημα η αργή λειτουργία του ABS σε εξαιρετικά γλιστερές συνθήκες, που μερικές φορές σε φέρνει προ απροόπτου ως προς την απόσταση που θα σταματήσει τελικά η μοτοσικλέτα. Φυσικά, επειδή πρόκειται για μοτοσικλέτα διπλής χρήσης, έχει προβλεφθεί και η απενεργοποίησή του μέσω ενός μπουτόν στο δεξί σκριπ, έτσι ώστε να μπορεί να έχει κανείς τον απόλυτο έλεγχο στα φρένα εάν κινείται γρήγορα σε χώμα. Βέβαια οι αναρτήσεις της GS είναι αρκετά σκληρές για χρήση χώματος, αλλά ούτως ή άλλως οι ρυθμοί σε τέτοια χρήση πρέπει να είναι συντηρητικοί.

Η θέση οδήγησης

Οσο για τα υπόλοιπα, η θέση οδήγησης, αν και κάπως ψηλή και με τον όγκο του ρεζερβουάρ άναμεσα στα πόδια, δύσκολα θα βρει αναβάτη που να μη βολευτεί μαζί της, αφού η σέλα ρυθμίζεται κατά ύψος, τα φώτα κάνουν τη νύχτα μέρα και οι ιδιόρρυθμοι διακόπτες μάλλον συνηθίζονται έπειτα από μερικά χιλιόμετρα. Εκεί που πιθανόν να δυσκολευτεί κάποιος είναι στην κίνηση μέσα στην πόλη, όπου το φάρδος του κινητήρα δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για σφήνες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα…

Την ιδιόρρυθμη εμφάνιση της GS την αφήσαμε για το τέλος, αφού το αν αρέσει ή όχι είναι καθαρά θέμα υποκειμενικό. Τώρα για την τιμή της, που ξεκινά από τις 12.880 ευρώ (χωρίς ABS) σίγουρα αξίζει τον κόπο!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή