ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ιταλός μεγιστάνας του σινεμά αναζωογονεί τη Νάπολι

The Guardian

O Αουρέλιο ντε Λαουρέντις, γνωστός και ως ο «βασιλιάς των b-movies», ανακοίνωσε στα μέσα της εβδομάδας την έναρξη εκστρατείας για την επάνοδο των χρυσών ημερών για την ομάδα της Νάπολι, που σήμερα βρίσκεται στην τρίτη κατηγορία (Serie C1) του ιταλικού πρωταθλήματος. O νέος ιδιοκτήτης της ομάδας και υιός του διάσημου παραγωγού της Τσινετσιτά, Ντίνο ντε Λαουρέντις, δαπάνησε 30 εκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση του προβληματικού πλέον συλλόγου, ο οποίος κήρυξε πτώχευση τον περασμένο μήνα. H ομάδα άλλαξε ακόμη και όνομα, και λέγεται σήμερα «Νάπολι Σόκερ 2004», αν και η διοίκηση αποφάσισε να διατηρήσει τις παραδοσιακές γαλάζιες εμφανίσεις.

Ο σύλλογος που κέρδισε το ιταλικό πρωτάθλημα δύο φορές (1987 και 1990), με ηγέτη τον Ντιέγκο Μαραντόνα, καθώς και το κύπελλο UEFA το 1989, πέτυχε στα τέλη της περασμένης σεζόν να παραμείνει στη δεύτερη επαγγελματική κατηγορία, αλλά έχασε δικαστική μάχη που την υποχρέωσε να υποχωρήσει στην τρίτη κατηγορία. H Νάπολι ελπίζει τώρα να επαναλάβει το κατόρθωμα της Φιορεντίνα, η οποία επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία αυτό το φθινόπωρο, δύο χρόνια μετά την πτώχευσή της. O Ντε Λαουρέντις, που ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του στον χώρο του κινηματογράφου, δήλωσε την Τετάρτη: «Μια νέα εποχή ανατέλλει και ελπίζω ότι οι φίλαθλοι θα έχουν την υπομονή που απαιτείται για την αναβίωση του ιστορικού μας συλλόγου».

Το ιταλικό πρωτάθλημα, όμως, περιέχει κι άλλες αντιπαραθέσεις, εκτός των αθλητικών. Πόλεμος ξέσπασε, έτσι, στα μέσα του καλοκαιριού μεταξύ του Αυστραλού μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης Ρούπερτ Μέρντοχ και του ιδιοκτήτη ψηφιακής τηλεοπτικής πλατφόρμας και πρωθυπουργού της Ιταλίας Σίλβιο Μπερλουσκόνι, για τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων ομάδων της πρώτης κατηγορίας του Καμπιονάτο.

Η εταιρεία του Μπερλουσκόνι, Mediaset, πραγματοποίησε έτσι επίθεση κατά της SkyItalia του Μέρντοχ, υπογράφοντας συμβόλαιο μετάδοσης αγώνων κόστους 86 εκατομμυρίων ευρώ για τις ομάδες Γιουβέντους, Ιντερ και Μίλαν. Στόχος της εταιρείας του Ιταλού πρωθυπουργού είναι η μετάδοση των αγώνων μέσω πρωτοποριακού συστήματος προπληρωμής με κόστος 2 ευρώ ανά αγώνα για τον τηλεθεατή, αντί της πιο δαπανηρής σύνδεσης με συμβόλαιο που απαιτεί η εταιρεία SkyItalia του Μέρντοχ. Ακόμη πιο ανησυχητική εξέλιξη για τον Μέρντοχ μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι η εταιρεία Mediaset θα συμμετέχει στον πλειοδοτικό διαγωνισμό, που θα αποφασίσει ποιος θα μεταδίδει τα εντός έδρας παιχνίδια των τριών μεγάλων συλλόγων, μετά τη σεζόν 2006-07.

H SkyItalia εξασφάλισε τα δικαιώματα μέχρι το 2006-07 έναντι του ποσού των 500 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι μεταδόσεις αυτές μπορούν να αποτελέσουν την οικονομική της σανίδα σωτηρίας, καθώς η ιταλική εταιρεία του Μέρντοχ αποδείχθηκε σταθερά ζημιογόνος. Οι νέες τηλεοπτικές φιλοδοξίες του Μπερλουσκόνι δημιουργούν, από τη μεριά τους, νέα ερωτήματα για τη νομιμότητα των πράξεων του Ιταλού πρωθυπουργού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ