Στην Abu Dhabi Mar περνούν τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά

Στην Abu Dhabi Mar περνούν τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αραβικά χέρια καταλήγουν τελικά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά μακρά και πολύπαθη διαδρομή. H κυβέρνηση ενέκρινε χθες την εξαγορά των Ναυπηγείων από την Abu Dhabi Mar. H κρατική ναυπηγική βιομηχανία του Εμιράτου Αμπου Ντάμπι θα ελέγχει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά και η ThyssenKrupp Marine Systems το 24,9%. H αραβική εταιρεία ήταν στις πρώτες προτιμήσεις της ThyssenKrupp μεταξύ των εταιρειών που εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην ίδια εταιρεία ο γερμανικός Ομιλος έχει ήδη μεταβιβάσει δύο ακόμη Ναυπηγεία στη B. Θάλασσα.

Στην κατάληξη των διαπραγματεύσεων που βρίσκονταν σε εξέλιξη εδώ και κάποιους μήνες, καταλυτικό ρόλο έπαιξε, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το πρόσφατο ταξίδι της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκας Κατσέλη στο Αμπου Ντάμπι. Κάποιοι μάλιστα συνδέουν το ταξίδι της υπουργού αποκλειστικά με την υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. H εξέλιξη καταγράφεται προς το παρόν ως σημαντική νίκη των Γερμανών που καθόλη αυτή τη διάρκεια επιδίωξαν και κατάφεραν να αποτρέψουν οποιαδήποτε ανάμειξη των Γαλλικών Ναυπηγείων DCNS στον Σκαραμαγκά. Για το λόγο αυτό, οι Γερμανοί όχι μόνο δεν δέχτηκαν ποτέ προσφορά από τα Γαλλικά Ναυπηγεία, αλλά δεν είδαν από την αρχή με καλό μάτι και την προσφορά που κατέθεσε ο Ομιλος Ταβουλάρη (Νεώριο Σύρου και Ναυπηγεία Ελευσίνας), αφού ο συγκεκριμένος Ομιλος συνεργάζεται με τους Γάλλους και έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την DCNS για την εκτέλεση του προγράμματος των φρεγατών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Η αραβική εταιρεία Abu Dhabi Mar απάλλαξε την ThyssenKrupp τόσο από το προβληματικό χαρτοφυλάκιο του Σκαραμαγκά αλλά και από τον κίνδυνο να βρεθεί αυτό στα χέρια του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της στην Ευρώπη.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, η συμφωνία -οι όροι της οποίας δεν έχουν γνωστοποιηθεί- διασφαλίζει κατ’ αρχήν τη συνέχιση της λειτουργίας της μεγαλύτερης ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας της χώρας και την απασχόληση των 1.300 εργαζομένων σε αυτήν σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία. H κυβέρνηση με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης εκτιμά ότι με την είσοδο της αραβικής εταιρείας «επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση». Οπως προκύπτει από την ανακοίνωση, οι διαπραγμάτευση με το Πολεμικό Ναυτικό για τα υποβρύχια θα συνεχιστούν με τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων. «Επιδιώκουμε το νέο κοινοπρακτικό σχήμα να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας (ΥΕΘΑ) το ταχύτερο δυνατό» σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενη στη συμφωνία εξαγοράς του Σκαραμαγκά, η υπουργός κ. Λούκα Κατσέλη σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι ένας ναυπηγοεπισκευαστικός κολοσσός, όπως η Abu Dhabi Mar που έχει τέσσερα ναυπηγεία στην ιδιοκτησία της, εμπιστεύεται και επενδύει στην Ελλάδα. Αποτελεί ιδιαίτερα θετική εξέλιξη το γεγονός ότι η KWD, θυγατρική της εταιρείας ThyssenKrupp Marine Systems, παραμένει ως υποκατασκευάστρια των υποβρυχίων» σημείωσε η κ. Κατσέλη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT