Επιχείρηση σωτηρίας για τη Δήλο

Επιχείρηση σωτηρίας για τη Δήλο

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΝΑΔΕΙΞΗ. Στην αρχή υπήρχε μια καχυποψία. Οχι για άλλο λόγο, αλλά επειδή η προστασία και η ανάδειξη των μνημείων δεν είναι δουλειά των ιδιωτών αλλά ευθύνη της Πολιτείας. Ομως το «Διάζωμα», η πρωτοβουλία που ξεκίνησε ο Σταύρος Μπένος και τον ακολούθησαν πολλοί, άρχισε να αποδίδει καρπούς. Ολο και περισσότεροι ευαισθητοποιούνται με την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων, την εξεύρεση πόρων και τη ένταξη των μνημείων αυτών στην καθημερινότητά μας. Προσελκύοντας μάλιστα και πολίτες που δεν τους περισσεύουν.

Κουμπαράδες έχουν ετοιμαστεί για μια σειρά αρχαίων θεάτρων όπως των: Συκιώνας, Ορχομενού, Σπάρτης, Θορικού, Δωδώνης κ.ά. Με χρήματα που έφτασαν τα 97.000 στην περίπτωση του αρχαίου θεάτρου Δελφών κι άλλες προσπάθειες που τώρα ξεκινούν όπως αυτή του Διονυσιακού Θεάτρου με 100 ευρώ.

Μέσα στο 2011 μάλιστα μπήκαν στη λίστα τα θέατρα: Δελφών, Φθιωτίδων, Αχαρνών, Λίνδου, Γιτάνων.

Προχθές ήταν η σειρά της ανάδειξης του θεάτρου της Δήλου. Μια προσπάθεια προκειμένου να σωθεί ένα από τα σπουδαιότερα αρχαία θέατρα της χώρας που άρχισε να οικοδομείται λίγο μετά το 414 π.Χ. και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε σε 70 χρόνια. Τότε χωρούσε 6.500 θεατές, σήμερα δυστυχώς η κακή του συντήρηση χρήζει άμεσης βοήθειας.

Ο πρόεδρος μάλιστα της πρωτοβουλίας των πολιτών για τα μνημεία, Σταύρος Μπένος, ανακοίνωσε πως εντός των ημερών θα ανατεθεί σε ειδική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου η μελέτη αναστήλωσης του αρχαίου θεάτρου στον πολιτικό μηχανικό Κώστα Ζάμπα. Οσο για τον κουμπαρά, άνοιξε ήδη με το ποσόν των 10.000 ευρώ.

Η φράση «πολιτισμός δεν γίνεται χωρίς κρατικά λεφτά δεν ευσταθεί» είπε στην προχθεσινή εκδήλωση που έγινε στο Μέγαρο Υπατία ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος.

Στην ομιλία του θύμισε πως τα κρατικά κονδύλια έχουν περιοριστεί για τον πολιτισμό και στάθηκε στη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται, η οποία αναδεικνύει πως: «ναι μεν πολιτισμός χωρίς λεφτά δεν υπάρχει, αλλά και τα λεφτά από μόνα τους πολιτισμό δεν αγοράζουν». Για να κάνεις πολιτισμό κατέληξε: «θέλει αγάπη, πίστη, ενθουσιασμό, συναίσθημα και βαθιά αίσθηση της σημασίας της συνεργασίας».

Λόγο σε όλα αυτά έχει και η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Στην εκδήλωση μάλιστα τιμήθηκε ο διευθυντής της, ο Ντομινίκ Μιλιέ, ενώ ο καθηγητής Βασίλειος Λαμπρινουδάκης μίλησε για την πολύχρονη και την πολυσχιδή συμβολή του όλα αυτά τα χρόνια.

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η Γαλλική Σχολή ξεκίνησε την ανασκαφή του μνημείου το 1882. Τονίστηκε επίσης πως έχει υπογραφεί συμφωνητικό αμοιβαίας ανταλλαγής του επιστημονικού υλικού, το οποίο έχει ήδη παραχθεί από τη Σχολή και ό,τι ακόμα προκύψει στο μέλλον από το «Διάζωμα».

Για το ΕΣΠΑ

Απομένει βέβαια και κάτι από την πλευρά της Πολιτείας. Να γίνουν διαδικασίες ώστε να προλάβουν να ενταχθούν οι εργασίες αναστήλωσης του μνημείου στο ΕΣΠΑ.

Μνημεία όπως το ρωμαϊκό θέατρο της Θεσσαλονίκης και τα αρχαία θέατρα: Μήλου, Θάσου, Αμβρακίας, Δημητριάδος, Δίου, Αιγείρας είναι μεταξύ άλλων στη λίστα.

Για επανένταξη έχουν προταθεί το θέατρο της Δωδώνης, ο αρχαιολογικός χώρος της Νικόπολης, το αρχαίο θέατρο της Λάρισας κ.ά. Αυτά θέλουν εκτός από τη βοήθεια των ιδιωτών και το άγγιγμα του ΥΠΠΟΤ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή