Γραφειοκρατία και απεργίες διώχνουν πάλι την κρουαζιέρα

Γραφειοκρατία και απεργίες διώχνουν πάλι την κρουαζιέρα

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ιστορία με τις κυκλικές κρουαζιέρες στη χώρα μας, που τράβηξε σε μάκρος, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε τελικά την αντίδραση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας. Τα μέλη του έχουν στείλει σχετική επιστολή προς τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, όπου, μεταξύ άλλων, σημειώνουν ότι η μετεξέλιξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κέντρο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου εξαρτάται άμεσα από την ικανότητα της χώρας να παρέχει ένα σταθερό περιβάλλον λειτουργίας που να είναι εξίσου ελκυστικό οικονομικά και διοικητικά με τους άλλους προορισμούς της Ευρώπης. Επίσης, θέτουν θέμα σε σχέση με τις μεταβολές των χρεώσεων και των Τελών που επιβάλλονται σε ελληνικά λιμάνια. Μάλιστα, οι αυξήσεις των τιμολογίων του ΟΛΠ για το 2011/2012 χαρακτηρίζονται υπερβολικές και προβλημάτισαν τους εκπροσώπους της κρουαζιέρας, καθώς επιβλήθηκαν αιφνιδιαστικά και δεν δόθηκε η ευκαιρία στις εταιρείες να τις προϋπολογίσουν στον σχεδιασμό των τρεχόντων προγραμμάτων τους. Για παράδειγμα, αναφέρεται η εταιρεία κρουαζιερών Costa Crociere, η οποία λόγω κόστους αποφάσισε να μειώσει κατά 50% τις προσεγγίσεις της στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα, αποφάσισε να εγκαινιάσει πιλοτικά ένα εποχικό home porting στη Ρόδο το 2012. Γι’ αυτό προτείνεται από το Συμβούλιο να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός ώστε οι όποιες ανατιμήσεις τελών ή κόστους ελλιμενισμού, στο μέλλον, να συζητούνται μεταξύ των ενδιαφερόμενων πλευρών. Επίσης, καταγγέλλουν ότι δεν υπάρχει σύστημα προεξασφαλισμένης θέσης ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται όσα φθάνουν πρώτα στον προορισμό. Αυτό δυσκολεύει τις εταιρείες στο να εξασφαλίζουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τα δημοσιευμένα προγράμματά τους.

Στο μεταξύ, τα τελευταία στοιχεία μπορεί να δείχνουν αύξηση των επισκεπτών με διερχόμενες κρουαζιέρες (τράνζιτ), ωστόσο, το λιγοστό ξένο home porting του Πειραιά δείχνει μία τάση μείωσης σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με στοιχεία του Συμβουλίου από 503.000 απο-επιβιβαζόμενους επιβάτες στην Ελλάδα το 2009, πέρυσι ο αριθμός αυτός μειώθηκε στους 336.000 επιβάτες.

Ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, αναφέρει στην «Κ» ότι τα κατάλοιπα του προστατευτισμού, οι νοοτροπίες που αποθαρρύνουν με κάθε τρόπο την ανάπτυξη του νόμιμου home porting πλοίων με κοινοτική σημαία και η αδυναμία της Πολιτείας να επιβάλλει τη νομιμότητα σε ακραίες μορφές αντιδράσεων κατά τη διάρκεια κινητοποιήσεων διώχνει τις εταιρείες κρουαζιερών. Επίσης, κάνει λόγο για απουσία σοβαρής προσπάθειας για την προσέλκυση της κρουαζιέρας, κυρίως σε επίπεδο βελτίωσης της εικόνας της χώρας σε επικοινωνιακό επίπεδο κι εκτιμά ότι το κλείσιμο διαρκώς του κέντρου της πρωτεύουσας σταδιακά θα έχει αντίκτυπο, μοιραία, και στο λιμάνι του Πειραιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή