Το Ιnternet «κλέβει» κομμάτι τζίρου

Το Ιnternet «κλέβει» κομμάτι τζίρου

3' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αναζήτηση χαμηλότερων τιμών για αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στρέφει όλο και περισσότερο τους καταναλωτές στο Διαδίκτυο, όπου μπορούν να εντοπίσουν ευκαιρίες με την πώληση τέτοιων ειδών έως και κατά 30% φθηνότερα από την τιμή πώλησης στα φυσικά καταστήματα. Παράλληλα, μπορούν να εντοπίσουν όλες τις προσφορές που «τρέχουν» στα φυσικά καταστήματα και με ένα κλικ να κάνουν την αγορά τους.

Η τάση αυτή καθιστά επιτακτική για τις αλυσίδες λιανικής τη δημιουργία, υποστήριξη και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Υπολογίζεται ότι το 2011, ο συνολικός τζίρος στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών διαμορφώθηκε σε 2,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 7%-8% είναι τζίρος που προήλθε από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις (e-commerce), ενώ πρόσφατη έρευνα της Κομισιόν απέδειξε ότι το 66% των καταναλωτών που προβαίνουν σε αγορές μέσω Διαδικτύου έχουν ως κίνητρο τις χαμηλότερες τιμές.

Το ερώτημα που γεννάται είναι αν και σε ποιο βαθμό η λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων «κλέβει» τζίρο από τα φυσικά καταστήματα. Στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι είναι ακόμη μικρή η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στα ελληνικά νοικοκυριά και ότι προς το παρόν δεν δημιουργούνται ανησυχίες, καθώς το ηλεκτρονικό κατάστημα μιας αλυσίδας δρα μάλλον συμπληρωματικά προς το φυσικό δίκτυό της και κατά συνέπεια το ένα εμπορικό κανάλι δεν επηρεάζει αρνητικά το άλλο. «Πιστεύω ότι το ποσοστό των πωλήσεων οικιακών συσκευών μέσω Διαδικτύου θα συνεχίσει να αυξάνεται αγγίζοντας διψήφια νούμερα στο επόμενο διάστημα», αναφέρει ο κ. Κώστας Στράτης, εμπορικός διευθυντής της Dixons South-East Εurope.

Οι ηλεκτρικές συσκευές αναδεικνύονται πολύ δημοφιλής κατηγορία για τις πωλήσεις στο Ιnternet και οι καταναλωτές κάνουν ευκολότερα έρευνα αγοράς προκειμένου να εντοπίσουν την ευκαιρία. «Οι οικιακές συσκευές αποτελούν την τέταρτη οικογένεια προϊόντων σε ζήτηση στην ιστοσελίδα skroutz.gr που εξειδικεύεται στη σύγκριση τιμών και την ανάρτηση όλων των προσφορών που υπάρχουν στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Είναι ενδεικτικό ότι τον περασμένο Δεκέμβριο έγιναν 700.000 αναζητήσεις (κλικ), όταν για τους υπολογιστές, που είναι η πρώτη κατηγορία σε πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, τον ίδιο μήνα τα κλικ ήταν 1.000.000», αναφέρει ο διευθυντής πωλήσεων της skroutz.gr, Γιώργος Αυγουστίδης.

«Η αναζήτηση της καλής αγοραστικής ευκαιρίας οδήγησε μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού στις αγορές μέσω Διαδικτύου, όπου τα αρκετά πλέον e-shops κάνουν συχνά δελεαστικές προσφορές. Αυτό αύξησε αισθητά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, κυρίως των ηλεκτρονικών καταστημάτων που ανήκουν σε φυσικές αλυσίδες, τις οποίες γνωρίζει ο αγοραστής και έτσι αισθάνεται ασφαλέστερος», αναφέρει ο κ. Γιώργος Μπουρλέκας, γενικός διευθυντής της Εlectronet.

«Οι τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά αφορούν την ανάπτυξη των online πωλήσεων όπου ο καταναλωτής αναζητεί φθηνότερες τιμές πιέζοντας τα μεικτά περιθώρια κέρδους των καταστημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιμεληθούν τη δημιουργία ή τη συντήρηση του οnline δικτύου τους», ανέφερε ο κ. Γεώργιος Αργυράκης, senior sales manager της Sony Hellas, κατά την ομιλία του σε πρόσφατο συνέδριο για την κρίση της αγοράς ηλεκτρικών συσκευών.

Ο όμιλος Dixons δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με δύο ηλεκτρονικά καταστήματα, το www.kotsovolos.gr και το www. electroworld.gr. Η Electronet στοχεύει εφέτος στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος που έχει αναρτηθεί από τον περασμένο Ιούνιο, και στο διάστημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο έως σήμερα πραγματοποιήθηκαν 1.200 παραγγελίες, εκ των οποίων το 50% αφορούσε είδη εικόνας-και πληροφορικής.

Την ίδια στιγμή, η Media Markt, η οποία δεν έχει ολοκληρωμένο e-shop, δημιούργησε τον περασμένο Νοέμβριο μία online σελίδα που δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να κάνει την παραγγελία του, εξασφαλίζοντας έτσι την προσφορά που εντόπισε, αλλά να παραλάβει το προϊόν από το φυσικό κατάστημα. Με αυτόν τον τρόπο η γερμανική αλυσίδα μπορεί να έχει παρουσία στα sites που εξειδικεύονται στη σύγκριση τιμών και απαραίτητη προϋπόθεση για να συμπεριληφθούν τα καταστήματα στις σελίδες τους είναι η διατήρηση του δικού τους e-shop.

Μια πρωτοποριακή ιδέα αποτελεί το Get it now, το οποίο διατηρεί και δίκτυο φυσικών καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα που προορίζονται για την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών και εξειδικεύονται σε αγορές μέσω Ιnternet και τηλεφώνου. Δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2010 και ανήκει στον όμιλο Digital Shopping, ιδιοκτησίας Γερμανού-Λαμπράκη-Ρέστη. Στήθηκαν αρχικά 30 καταστήματα πανελλαδικά, με σκοπό πωλήσεις, τιμολόγηση παραγγελιών και εξυπηρέτηση πελατών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή