Σε γραμμές εκτός Ελλάδας ναυλώνονται τα ακτοπλοϊκά

Σε γραμμές εκτός Ελλάδας ναυλώνονται τα ακτοπλοϊκά

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διέξοδο στις ναυλώσεις των επιβατηγών -οχηματαγωγών πλοίων τους σε γραμμές του εξωτερικού βρίσκουν το τελευταίο διάστημα αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες, προκειμένου να εξασφαλίσουν ρευστότητα και να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θεωρούν ότι η εύρυθμη λειτουργία τους «απειλείται» από την αρνητική πορεία των οικονομικών μεγεθών στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, καθώς οι ζημίες, μόνο τα τρία τελευταία έτη, άγγιξαν το ένα δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τουλάχιστον τρεις ακτοπλοϊκές εταιρείες ναυλώνουν τα τελευταία χρόνια σκάφη τους σε γραμμές εκτός Ελλάδας. Ο λόγος αφορά την ΑΝΕΚ, τη Hellenic Sea Way (HSW) και τη ΝΕΛ. «Οι ναυλώσεις έχουν διάρκεια από λίγους μήνες έως και ένα χρόνο και υλοποιούνται με στόχο την εξεύρεση χρημάτων, διότι μια ακτοπλοϊκή εταιρεία εκτός του κοινωνικού έργου που προσφέρει είναι και μια επιχειρηματική δραστηριότητα που για να επιβιώσει θα πρέπει να έχει κέρδη» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η εταιρεία ΝΕΛ έχει ναυλώσει τα πλοία της «Παναγία Πάρου» και «Παναγία Θαλασσινή», τα οποία εκτελούν δρομολόγια συνδέοντας το Μαρόκο με την Ισπανία. Τα δύο πλοία κατασκευάσθηκαν στα ναυπηγεία Leroux & Lotz της Γαλλίας και πέρασαν στον έλεγχο της ΝΕΛ όταν εξαγόρασε τη C-Link Ferries του Απόστολου Βεντούρη. Πριν ναυλωθούν στο εξωτερικό τα πλοία ήταν δρομολογημένα στη γραμμή Αγιος Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος.

Πλοία ναυλώνει στο εξωτερικό και η ΑΝΕΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τα πλοία «Λευκά Ορη» και «Σοφοκλής Βενιζέλος», τα οποία έχουν κατασκευασθεί στα ναυπηγεία Mitsubishi της Ιαπωνίας, και από τον περασμένο Ιούνιο έχουν ναυλωθεί για διάστημα 6 μηνών στη Νότιο Κορέα για να εκτελούν δρομολόγια. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στη συμφωνία ναύλωσης προβλέπεται και option πώλησης των δύο πλοίων. Πριν από τη ναύλωσή τους τα δύο πλοία εκτελούσαν δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα – Βενετία, ενώ τώρα στη θέση τους εκτελούν δρομολόγια τα πλοία «Κρήτη Ι» και «Κρήτη ΙΙ».

Στην Πορτογαλία

Η θυγατρική της ΑΝΕΚ, HSW, εδώ και αρκετό καιρό έχει ναυλωμένα στην Πορτογαλία, όπου εκτελούν γραμμές ακτοπλοΐας, δύο πλοία της. Πρόκειται για το ταχύπλοο «Hellenic Wind», με έτος κατασκευής 1997 στην Ιταλία και το συμβατικό «Express Σαντορίνη», το οποίο «χτίσθηκε» το 1974 στη Γαλλία. Επίσης, προσφάτως ναυλώθηκε για να εκτελεί δρομολόγια από την Αλεξανδρέττα της Τουρκίας στην Αίγυπτο, το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Νήσος Ρόδος», το οποίο κατασκευάσθηκε το 1987 στην Ιαπωνία.

Επίσης, εκτός Ελλάδος ήταν ναυλωμένο και το επιβατηγό πλοίο «Αριάδνη», το οποίο εκτελούσε δρομολόγια στην Αλγερία και προσφάτως επέστρεψε και εκτιμάται ότι σύντομα θα αποπλεύσει και πάλι για το εξωτερικό. Να σημειωθεί ότι λόγω της οικονομικής κρίσης, φαίνεται ότι και στην ακτοπλοΐα έχει αρχίσει να βρίσκει υποστηρικτές η έννοια του εφοπλισμού, δηλαδή η διαχείριση πλοίων των οποίων δεν έχεις την κυριότητα, εις βάρος του πλοιοκτήτη, που ίσχυε μέχρι σήμερα. Πρόκειται για μια νέα τακτική που εμφανίστηκε στην ελληνική ακτοπλοΐα, προκειμένου να επιβιώσει μέσα στη σκληρή οικονομική κρίση που ισοπεδώνει την επιχειρηματική ζωή της χώρας. «Είμαστε οι πρώτοι που κάναμε εφοπλισμό στην ακτοπλοΐα. Το να ναυλώσεις είναι πολύ καλύτερο από το να επενδύσεις. Εχουμε κραχ και πρέπει να επιβιώσουμε», είχε δηλώσει προσφάτως ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ Γιάννης Αβραντίνης και συμπλήρωσε «Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες. Σίγουρα θα εμφανιστούν επιχειρηματίες να βάλουν πλοία και να καλύψουν τις γραμμές».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή