Γιατί αλλάζουν εταιρεία οι εργαζόμενοι της Google

Γιατί αλλάζουν εταιρεία οι εργαζόμενοι της Google

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι παροχές που προσφέρει η Google στους υπαλλήλους της είναι μυθικές. Δωρεάν φαγητό όλη ημέρα, το καλύτερο πρόγραμμα ασφάλειας υγείας σε ολόκληρη την αγορά, πέντε μήνες άδεια μητρότητας, παιδικούς σταθμούς και γυμναστήρια στον χώρο εργασίας, τη δυνατότητα κάποιος υπάλληλος να αφιερώνει το 20% του χρόνου του σε δικά του έργα (!), ακόμη και ασφάλεια ζωής. Δεν είναι λοιπόν ν’ απορεί κανείς που η Google βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου του περιοδικού Fortune για το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον από το 2007.

Γιατί τότε οι υπάλληλοι της Google δεν είναι ιδιαίτερα πιστοί στην εταιρεία; Σε έρευνα που έγινε πρόσφατα, η Google κατατάσσεται μεταξύ των πρώτων εταιρειών όσον αφορά στα ποσοστά αποχωρήσεων υπαλλήλων. Ο μέσος χρόνος παραμονής ενός υπαλλήλου στην Google είναι μόλις λίγο πάνω από ένας χρόνος, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων PayScale. «Πρόκειται για μια πολύ ανταγωνιστική αγορά εργασίας», λέει η επικεφαλής οικονομολόγος της PayScale, Κέιτι Μπαρντάνο, προσθέτοντας ότι από το 2007 το προσωπικό της Google αυξήθηκε από 9.500 υπαλλήλους σε 28.500 υπαλλήλους. Πρόκειται για νεαρούς υπαλλήλους, με μέσον όρο ηλικίας τα 29 έτη, γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχουν εργαστεί για μεγάλο διάστημα οπουδήποτε. Ο μικρός χρόνος παραμονής σε μια εταιρεία είναι, πάντως, κοινό χαρακτηριστικό των εταιρειών του τεχνολογικού τομέα. Στη Yahoo κατά μέσον όρο κάθε υπάλληλος παραμένει 2,4 χρόνια, στη Microsoft 4 χρόνια, στην Intel 4,3 χρόνια, ενώ στην Exxon Mobil, για παράδειγμα, ο μέσος χρόνος παραμονής είναι 6,5 χρόνια. Σε όλες αυτές τις εταιρείες οι μισθοί είναι υψηλοί, οι παροχές πλουσιοπάροχες και όλες προσλαμβάνουν νέους ταλαντούχους και πολλά υποσχόμενους υπαλλήλους. Ομως, αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι η Google και οι υπόλοιπες εταιρείες σπαταλούν χρήματα και παροχές για υπαλλήλους που δεν παραμένουν στην εταιρεία. Η απόδοση των παραπάνω εταιρειών αποτελεί απόδειξη. Η έλλειψη αφοσίωσης στην εταιρεία είναι καθοριστικό χαρακτηριστικό της Γενιάς Υ. Οσο ικανοποιημένοι και να είναι αυτοί οι εργαζόμενοι, όσο και ν’ απολαμβάνουν τις παροχές που τους δίνονται, θα εγκαταλείψουν το πλοίο μόλις βαρεθούν ή μόλις τους γίνει μια καλύτερη προσφορά από κάποια άλλη εταιρεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή