Ο Σερ Μπομπ Γκέλντοφ θρηνεί για τον θάνατο της κόρης του

Ο Σερ Μπομπ Γκέλντοφ θρηνεί για τον θάνατο της κόρης του

5' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν μια διάσημη νεαρή γυναίκα, αν και η φήμη της δεν οφείλεται σε κάτι συγκεκριμένο. Η Peaches Geldof είχε υπάρξει μοντέλο, δημοσιογράφος, κοσμική, σταρ των κοινωνικών δικτύων – και όλα αυτά επειδή ήταν η κόρη του Bob Geldof, μουσικού και πολιτικού ακτιβιστή που χαρακτήρισε μια εποχή και τον οποίο η βασίλισσα Ελισάβετ έχρισε Ιππότη της Βρετανικής Αυτοκρατορίας το 1986, γεγονός που του χάρισε έστω και άτυπα τον τίτλο του Sir. Ο 62χρονος σήμερα Ιρλανδός, πρώην υποψήφιος για Νομπέλ Ειρήνης, ήταν ο εμπνευστής του Band Aid, της λαμπερής ομάδας μουσικών που ξεκίνησε στη δεκαετία του ’80 φιλανθρωπικό έργο υπέρ της Αφρικής. 

Για να καταλάβει κάποιος γιατί ο θάνατος της Peaches, που βρέθηκε νεκρή από αδιευκρίνιστα αίτια στο σπίτι της, έχει συγκλονίσει τον κόσμο, πρέπει να εστιάσει σε κάποιες πληροφορίες. Στο νεαρό της ηλικίας της (μόλις 25 ετών), στο ότι είχε δύο μικρά παιδιά (το ένα 2 ετών και το άλλο μερικών μηνών) και στο ότι αφήνει πίσω της μια καταρρακωμένη οικογένεια (σύζυγο, πατέρα, τρεις αδελφές). Για να εμβαθύνει όμως περισσότερο, θα πρέπει να ανατρέξει στο 1995, όταν πολλοί από τους σημερινούς «followers» της νεαρής Geldof στα κοινωνικά δίκτυα δεν είχαν ακόμα γεννηθεί.

Πιο διάσημοι από τους Μπέκαμ

Στη δεκαετία του ’90, οι Geldof (ο Bob και η σύζυγός του Paula Yates και οι κόρες τους Fifi, Peaches και Pixie) ήταν η πιο διάσημη οικογένεια στη Μεγάλη Βρετανία, πολύ πριν από τους Μπέκαμ και τους Οσμπορν. Αυτό που τους χαρακτήριζε ήταν η ευκολία με την οποία δημοσιοποιούσαν τα του οίκου τους, τα εξωτικά ονόματα των παιδιών, η εξεζητημένη αίσθηση της μόδας, η πλούσια ζωή τους – όλα αυτά που σήμερα είναι αυτονόητα για τις διασημότητες. Η βρετανική κοινή γνώμη είχε αποφανθεί ότι οι Geldof ήταν κάτι ξεχωριστό: διασκεδαστικοί και αγαπητοί μαζί, ροκ αλλά σταθεροί ως φαμίλια, εκτεθειμένοι στη δημοσιότητα αλλά με τον δικό τους… ιδιωτικό τρόπο. Τα μέλη της οικογένειας καθιέρωναν συμπεριφορές που σήμερα αποτελούν τον κανόνα: ο «Αγιος Bob» είχε ξεκινήσει τη μόδα της ενασχόλησης των σταρ με τη φιλανθρωπία. Η Paula Yates έγραφε χιουμοριστικά εγχειρίδια για γονείς. Ηταν η «Δεσποινίς Ατακτούλα», όπως έγραφαν τα μπλουζάκια που φορούσε, αλλά με τακτ και καθωσπρεπισμό,  ενώ της άρεσε ιδιαίτερα να γράφει για τα παιδιά της. «Στην Peaches αρέσει να ντύνεται σαν βασιλομήτωρ του 1935. Οταν ήταν δύο ετών, ντυνόταν παρανυφάκι, φορώντας, σχεδόν για ένα χρόνο, πέπλο και πάνινα παπουτσάκια γεμάτα στρας… Τουλάχιστον γνωρίζαμε πώς θα ήταν να ζεις με αληθινό, φυσικό γκλάμουρ!» αποκάλυπτε στην αυτοβιογραφία της.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ο Geldof προσέδωσε στην ήδη διάσημη οικογένειά του μεγαλύτερη δημοσιότητα, όταν προσέλαβε τη σύζυγό του για να παίρνει συνεντεύξεις στο «The Big Breakfast», την επιτυχημένη πρωινή εκπομπή παραγωγής της εταιρείας του, Planet24. Ηταν ο πρώτος που είχε «μυριστεί» ότι η Yates, με τη ρετρό εμφάνιση pin-up girl και το ναζιάρικο ύφος, θα τραβούσε την προσοχή του κοινού. Ανάμεσα στα καραγκιοζιλίκια του κωμικού Chris Evans και κάτι φωσφοριζέ μαριονέτες ονόματι Ζιγκ και Ζαγκ, η Yates χουζούρευε σε ένα κρεβάτι με λεοπάρ σκεπάσματα, φλερτάροντας με διασημότητες, σε μια ρουμπρίκα της εκπομπής με τίτλο «Στο κρεβάτι με την Paula». Και έτσι, ένα πρωινό του 1995 πήρε συνέντευξη από τον Michael Hutchens, τον τραγουδιστή του διάσημου αυστραλέζικου γκρουπ INXS.

Εκείνη την εποχή, οι Βρετανοί έφηβοι δεν είχαν συνηθίσει τρώγοντας τα κορνφλέικς τους να βλέπουν μια γυναίκα με μικροσκοπικό φόρεμα να τυλίγει με τα πόδια της έναν Αυστραλό ροκ σταρ, ενώ εκείνος την κοιτούσε στα μάτια με λάγνο βλέμμα – ήταν ξεκάθαρο ότι ποθούσαν ο ένας τον άλλο. Λίγο καιρό μετά, η Yates παράτησε τον Geldof για τον Hutchens, ξεκινώντας μια μπερδεμένη και δακρύβρεκτη ιστορία.

Θάνατοι και κατάθλιψη

Ενα χρόνο μετά, απέκτησαν μια κόρη, την Heavenly Hiraani Tiger Lily (!).  Η Paula τσακωνόταν άγρια με τον πρώην σύζυγό της για την κηδεμονία των τριών θυγατέρων τους (τελικά την κέρδισε εκείνος). Οταν στις 22 Νοεμβρίου του 1997 ο Hutchens βρέθηκε νεκρός σε δωμάτιο ξενοδοχείου στην Αυστραλία, η αρχική αντίδραση της Yates ήταν να κατηγορήσει τον Geldof,  ότι οδήγησε τον εραστή της στην αυτοκτονία. Οταν όμως πέρασε ο θυμός, μέσα της καταστάλαξε η θλίψη – η οποία και δεν έφυγε ποτέ. Ξεκίνησε ψυχοθεραπεία, έμπλεξε σε μια σειρά από αποτυχημένες σχέσεις και βασανιζόταν διαρκώς από τα αδιάκριτα δημοσιεύματα των ταμπλόιντ. Σε συνεντεύξεις της από εκείνη την περίοδο εμφανιζόταν ως σκιά της γλυκιάς, σέξι γυναίκας που κάποτε υπήρξε. «Βρισκόμουν πέρα από τη θλίψη», είχε πει. Τη χαριστική βολή πρέπει να της έδωσε η αποκάλυψη της ταυτότητας του πραγματικού βιολογικού της πατέρα. Μεγάλωσε πιστεύοντας ότι είναι ο τηλεπαρουσιαστής Jess Yates. Στην πραγματικότητα ήταν ο επίσης τηλεπαρουσιαστής Hughie Green. Η εξωφρενική εξέλιξη έδωσε τροφή στα ταμπλόιντ. Το 2000, η Yates, η πρώην νηφάλια ροκ εν ρολ μητέρα, πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης.

Η Peaches ήταν 11 όταν έχασε τη μητέρα της. Πέρασαν άλλα τόσα χρόνια μέχρι να περιγράψει δημόσια τον κατήφορό της. «Αυτή η καταπληκτική γυναίκα που έγραφε βιβλία για τη σωστή ανατροφή των παιδιών, που μας χάρισε μια ειδυλλιακή παιδική ηλικία… μεταμορφώθηκε σε μια θλιμμένη γυναίκα που έπαιρνε ψυχοφάρμακα. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο πατέρας μου είχε πάθει και εκείνος κατάθλιψη με ό,τι είχε συμβεί και ήταν πολύ πικραμένος. Για εμάς τα παιδιά αυτό το περιβάλλον ήταν σχεδόν ανυπόφορο».

Τραυματική εμπειρία

Στην ίδια συνέντευξη, του 2012, η Peaches μιλούσε για τον θάνατο της μητέρας της. «Τότε απλώς το έβγαλα από το μυαλό μου. Την επόμενη μέρα πήγα κανονικά στο σχολείο, γιατί η προτροπή του πατέρα μου ήταν “Μείνετε ψύχραιμες και προχωρήστε”. Ετσι προσπαθούσαμε να συμπεριφερόμαστε σαν να μην είχε συμβεί τίποτα. Και όμως, είχε συμβεί». Ο Geldof υιοθέτησε με συνοπτικές διαδικασίες την Tiger Lily, ενώ ο Τύπος, που κατεδίωκε τη Yates πριν από το θάνατό της, έστρεψε πια την προσοχή του στις κόρες της. Η Fifi, η μεγαλύτερη, παρέμεινε εκτός κάδρου. Αντιθέτως, η Peaches απολάμβανε τη δημοσιότητα και άρχισε να εξελίσσεται σε περσόνα των μίντια, αρθρογραφώντας σε περιοδικά και κάνοντας τακτικές εμφανίσεις στην τηλεόραση. Ωσπου κάποια στιγμή τα άλλαξε όλα. Εγκατέλειψε τα πάρτι για να ζήσει ήσυχα στην επαρχία με τον άντρα της, Thomas Cohen (τραγουδιστή του συγκροτήματος S.C.U.M.), και τα δύο τους παιδιά, Astala και Phaedra. Οσοι παρακολουθούσαν την ιστορία της οικογένειας θεώρησαν ότι οι Geldof είχαν επιτέλους λυτρωθεί. Επεσαν έξω.

Στη φράση του τραγικού πατέρα  -«Βρισκόμαστε πέρα από τον πόνο»- αντηχούσαν, ίσως και άθελά του, τα λόγια της Yates μετά την αυτοκτονία του εραστή της, πριν από 17 χρόνια.

«Η Peaches είναι νεκρή», έγραψε στο λογαριασμό του στο Facebook. «Ηταν η πιο ατίθαση, αστεία, έξυπνη, πνευματώδης, η πιο “παλαβή” από όλους μας. Και μόνο που γράφω “ήταν” με διαλύει. Τι πανέμορφο παιδί! Πώς είναι δυνατόν να μην την ξαναδούμε ποτέ; Πώς θα το αντέξουμε; Την αγαπούσαμε και θα τη θυμόμαστε για πάντα. Πόσο θλιβερή είναι αυτή η πρόταση. Ο Τομ και οι γιοι της θα ανήκουν πάντα στην οικογένειά μας, που χτυπήθηκε αλύπητα, αλλά ποτέ δεν διαλύθηκε».

Η Peaches, που είχε μιλήσει τόσο ανοιχτά για τo πόσο συντετριμμένη ένιωθε μετά το χαμό της μητέρας της, αφήνει τώρα «κληρονομιά» στα παιδιά της μια παρόμοια θλίψη, όσο κι αν φαινόταν ότι ήθελε να τους χαρίσει μια παιδική ηλικία πιο ευτυχισμένη από τη δική της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή