Αποπληθωρισμός και τον Απρίλιο, πτωτικά οι τιμές σε τρόφιμα, ένδυση, υπηρεσίες

Αποπληθωρισμός και τον Απρίλιο, πτωτικά οι τιμές σε τρόφιμα, ένδυση, υπηρεσίες

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο -1,3% παρέμεινε τον Απρίλιο του 2014 ο πληθωρισμός, σημειώνοντας την ίδια ετήσια μεταβολή με αυτή που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο, κάτι που είχε να σημειωθεί από τον Ιούνιο του 2013. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι δεν μειώθηκαν περαιτέρω οι τιμές, αλλά ότι παρέμεινε σταθερός ο ρυθμός υποχώρησής τους. Οι τιμές στα περισσότερα τρόφιμα, στους κλάδους της ένδυσης και υπόδησης, στις υπηρεσίες, στην εστίαση αλλά και σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά -από αυτοκίνητα έως τηλεοράσεις- υποχώρησαν σε σχέση με πέρυσι, με εξαίρεση στα παραπάνω τα γαλακτοκομικά και αυγά, -για ακόμη μία φορά δυστυχώς- τα αεροπορικά εισιτήρια, τα διόδια, τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος και τα προϊόντα καπνού. Η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,3% τον Απρίλιο του 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2013 οφείλεται κυρίως στις ακόλουθες μειώσεις:

Κατά 1,7% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω μείωσης των τιμών κυρίως στα οπωροκηπευτικά και τις πατάτες, στα νωπά ψάρια και πουλερικά, στα δημητριακά και παρασκευάσματα, σε ζάχαρη και αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο νωπό μοσχάρι, στα γαλακτοκομικά και αυγά.

Κατά 2,2% της ομάδας «Ενδυση και υπόδηση».

Κατά 0,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό και το φυσικό αέριο.

Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα, σε οικιακές συσκευές και σε είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

Κατά 0,5% της ομάδας «Μεταφορές» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων και της βενζίνης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων.

Κατά 2,6% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού, των υπολογιστών και των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής.

Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Κατά 2,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια».

Κατά 5,1% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

Αντιθέτως, αυξήθηκαν οι τιμές κατά 0,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» λόγω της αύξησης των τιμών των τσιγάρων. Επίσης, εμφανίζεται αύξηση 2,2% στην ομάδα «Υγεία» λόγω της αύξησης της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Τέλος, καταγράφεται αύξηση 0,1% στην ομάδα «Επικοινωνίες» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή