Το 46,72% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης ελέγχεται από Ελληνες

Το 46,72% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης ελέγχεται από Ελληνες

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από ελληνικά συμφέροντα ελέγχεται το 46,72% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων, δείγμα της επιρροής της ελληνόκτητης ναυτιλίας και του μεγέθους της, καθώς παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν διεθνώς, η Ελλάδα αποτελεί την πρώτη παγκοσμίως ναυτιλιακή χώρα. Αυτά ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, στον χαιρετισμό του, ενόψει της διοργάνωσης της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια», στην οποία θα παρευρεθούν εκθέτες από περισσότερες από 93 χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο κ. Βενιάμης, η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρείται στην κορυφή της διεθνούς κατάταξης, ελέγχοντας συνολικά 3.669 πλοία, που αποτελούν το 16,16% του συνόλου, με βάση τη χωρητικότητά τους. Μάλιστα, η συντριπτική πλειονότητα του εν λόγω στόλου διαχειρίζεται από εταιρείες που λειτουργούν στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να συνεισφέρει άνω του 7% του ΑΕΠ της χώρας, διατηρώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, τόσο άμεσες όσο και έμμεσες, μέσω των παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Οπως αναφέρει ο κ. Βενιάμης, για κάθε 1 εκατ. ευρώ που συνεισφέρει η ευρωπαϊκή ναυτιλία στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επαγωγικά 1,6 εκατ. ευρώ σε άλλους τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, δείγμα του καίριου ρόλου που διαδραματίζει η εμπορική ναυτιλία.

Πάντως, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος της ναυτιλίας αντιμετωπίζει σωρεία προκλήσεων, αρχής γενομένης από τη σημαντική υπερπροσφορά χωρητικότητας πλοίων στους περισσότερους τομείς της (π.χ. φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, αλλά και δεξαμενόπλοια), τη στιγμή που η ναυλαγορά είναι πιεσμένη και δεν επιτρέπει στις εταιρείες του κλάδου να είναι κερδοφόρες, σε μια περίοδο μάλιστα που και η χρηματοδότηση από το διεθνές τραπεζικό σύστημα είναι μειωμένη. Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα διαμορφώνονται και νέα δεδομένα από την ανάπτυξη της Αρκτικής Οδού και την κατασκευή της νέας διώρυγας του Παναμά, που θα αλλάξουν τον παγκόσμιο ναυτιλιακό «χάρτη». Ταυτόχρονα, ο κλάδος αντιμετωπίζει και «άνευ προηγουμένου νομοθετικές προκλήσεις στα θέματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος», επισήμανε ο κ. Βενιάμης. Παρ’ όλα αυτά, ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να ανανεώνεται με πλοία τελευταίας τεχνολογίας, που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές που υπαγορεύονται από την αναγκαιότητα προστασίας του περιβάλλοντος από κάθε μορφής ρύπανση.

Στο πλαίσιο αυτό, τα φετινά «Ποσειδώνια», σε συνδυασμό και με την ελληνική προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία για την προβολή των ζητημάτων που απασχολούν τη ναυτιλία και την κατάδειξη της αναγκαιότητας για τη χάραξη μιας ενιαίας πολιτικής της Ευρώπης, που θα δίνει προτεραιότητα στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου της, δεδομένου και του οξύτατου διεθνούς ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, «η ύπαρξη ενός σταθερού πλαισίου για τη ναυτιλία αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια των επενδύσεων και, επομένως, για τη βιωσιμότητά τους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή