Γραφεία υποστήριξης για πολίτες τρίτων χωρών

Γραφεία υποστήριξης για πολίτες τρίτων χωρών

1' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τις διακρίσεις που ενδεχομένως υποστεί ένας ξένος, πολίτης τρίτης χώρας, στην Ελλάδα, μπορεί πλέον να απευθυνθεί στα «Γραφεία παροχής υποστήριξης κατά των διακρίσεων τρίτων χωρών». Η εν λόγω υπηρεσία παρέχεται από τις 27 Μαΐου στις επτά έδρες των Ενιαίων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, δηλαδή στην Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα, την Πάτρα, το Ηράκλειο και τη Λάρισα. Το εν λόγω πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ενταξης υπηκόων τρίτων χωρών (δηλ. κατά 95% από κοινοτικούς πόρους και 5% από εθνικούς) και υλοποιείται από τις ΜΚΟ Praksis, ΑΝΘΡΩΠΟΜΑΝΙΑ, ΚΕΑΝ, σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) και τη ΜΚΟ Civis Plus. «Κάθε οργάνωση έχει αναλάβει τη λειτουργία του γραφείου στις πόλεις όπου δραστηριοποιείται» εξηγεί η διευθύντρια θεσμικών χρηματοδοτήσεων της Praksis, κ. Μαρία Μουδάτσου. Καθώς πλέον δεν πρόκειται για μεμονωμένες δράσεις, αλλά για σύμπραξη, η οποία συνδέεται και με το Δημόσιο, άνθρωποι του χώρου αισιοδοξούν για την αποτελεσματικότητα των νέων γραφείων, που θα συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά την εκπνοή της χρηματοδότησης.

Τα γραφεία απασχολούν ένα νομικό, δύο κοινωνικούς λειτουργούς, έναν ψυχολόγο και έναν πολιτισμικό διαμεσολαβητή, «που λειτουργεί ως γέφυρα με τους εξυπηρετούμενους, σε επίπεδο κουλτούρας αλλά και γλώσσας». Εν προκειμένω, στο γραφείο της Θεσσαλονίκης ο διαμεσολαβητής είναι αλβανικής καταγωγής, «γιατί διαπιστώσαμε ότι έχει συγκεντρωθεί μεγάλος αριθμός συμπατριωτών του εκεί».

Ενας μήνας λειτουργίας και από τα γραφεία έχουν περάσει πάνω από 400 περιστατικά, που αφορούσαν ρατσιστική συμπεριφορά, εργασιακή εκμετάλλευση, δυσκολίες στην πρόσβαση στη δημόσια διοίκηση ή σε δομές υγείας. «Ακόμα και οι Αλβανοί, που ζουν εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, αγνοούσαν τη δυνατότητα προσφυγής τους στον Συνήγορο του Πολίτη». Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνονται σεμινάρια τόσο σε εκπροσώπους κοινοτήτων όσο και σε δημοσίους υπαλλήλους, έκδοση πολύγλωσσου οδηγού για τις διακρίσεις, λειτουργία αυτόματων ηλεκτρονικών ενημερωτικών περιπτέρων κ.ά.

Ιωαννα Φωτιαδη

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT