«Αξιοποίηση» του αιγιαλού

Κύριε διευθυντά

Πριν από λίγες εβδομάδες είχε δημοσιοποιηθεί σχέδιο νόμου που καταρτίστηκε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο περιείχε ρυθμίσεις σχετικά με τη διαδικασία οριοθέτησης του αιγιαλού, αλλά και διατάξεις που αφορούσαν την παραχώρηση δικαιωμάτων και δυνατότητα επεμβάσεων στον αιγιαλό.

Το δεύτερο αυτό μέρος του νομοσχεδίου εκείνου ήταν καταστροφικό για τις ελληνικές ακτές, διότι έδιδε τη δυνατότητα επιχειρηματικής αξιοποίησης του χώρου του αιγιαλού (του χώρου δηλαδή που βρέχεται από τη μέγιστη ανάβαση των κυμάτων) με τη διατήρηση της χρήσης του δημόσιου χώρου του αιγιαλού αποκλειστικά από συγκεκριμένες επιχειρήσεις.

Και ακόμη χειρότερα: το νομοσχέδιο επέτρεπε και κατασκευές στον αιγιαλό για τη λειτουργία επιχειρήσεων, κυρίως ξενοδοχειακών. Το νομοσχέδιο προέβλεπε ακόμα και νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων κτισμάτων που είχαν ανεγερθεί στον αιγιαλό. Περιείχε δε και διατάξεις, που δεν προσκρούουν μόνο στη συνταγματική διάταξη για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και στην κοινή λογική. Oπως εκείνη η ακατανόητη διάταξη που προέβλεπε τη δυνατότητα επιχωμάτωσης της θάλασσας, σε έκταση εξαρτώμενη από τον αριθμό κλινών του ξενοδοχείου, το οποίο θα εξυπηρετούσε η επιχωμάτωση.

Ευτυχώς, οι διατάξεις αυτές δεν περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στις 29 Ιουλίου. Φαίνεται ότι η γενικευμένη αντίδραση της κοινωνίας αλλά και ορισμένων επίσημων φορέων υποχρέωσαν την κυβέρνηση να υπαναχωρήσει. Ελπίζω να έχει οριστικώς εγκαταλειφθεί η προσπάθεια «αξιοποίησης» του αιγιαλού, με τον περιβαλλοντικά απαράδεκτο τρόπο που εισήγαγαν οι διατάξεις του νομοσχεδίου εκείνου.

Ανεξαρτήτως αυτού, εκείνο που χρειάζεται σήμερα είναι πρωτίστως να σταματήσει η υποβάθμιση του περιβάλλοντος, που παρατηρείται κυρίως την τελευταία τριακονταετία και κυρίως τών παράκτιων περιοχών της χώρας, κυρίως με παράνομες, αλλά και με νόμιμες κατασκευές και δραστηριότητες και να επανέλθει το ελληνικό τοπίο στην κατάσταση που υπήρχε πριν αρχίσει η λεηλάτησή του. Αν χρειάζονται και νομοθετικές ρυθμίσεις για την αποκατάσταση αυτή, η Πολιτεία δεν θα πρέπει να διστάσει να προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση. (Και κάτι διαφωτιστικό: πριν από 25-30 περίπου χρόνια είχα συναντήσει σε παρθένα, δηλαδή αναξιοποίητη παραλία ελληνικού νησιού αλλοδαπούς τουρίστες να διαβάζουν αρχαίους κλασικούς στο πρωτότυπο… Σήμερα, τι εικόνες βλέπουμε;)

Νικος Ανδρουτσοπουλος

Mετροπόντικας

Κύριε διευθυντά

Διαβάζω στην εφημερίδα σας ότι τα μηχανήματα ολομέτωπης διάτρησης της Θεσσαλονίκης είχε ονομάσει «Γιωργίκας» και «Κωστίκας» ο Γιώργος Σουφλιάς και θυμάμαι πώς καθιερώθηκε ο όρος «Μετροπόντικας» στο ελληνικό λεξιλόγιο. Hταν άνοιξη του 1993 όταν το πρώτο τέτοιο μηχάνημα άρχισε τα έργα του στην Αθήνα και οι υπεύθυνοι τότε της «Αττικό Μετρό» θελήσαμε να του δώσουμε ένα όνομα που να το έκανε συμπαθητικό για τους Αθηναίους και να μετρίαζε την αγανάκτησή τους για την ταλαιπωρία που αναπόφευκτα θα τους δημιουργούσε. Αφού απορρίψαμε διάφορα ξενόγλωσσα ονόματα όπως το Σάμπυ (από το Subway) καταλήξαμε στο ελληνικό «Ιάσων ο Μετροπόντικας» που μας εισηγήθηκε η διαφημιστική μας εταιρεία.

Το ότι το όνομα Ιάσων=ο θεράπων είναι σχεδόν συνώνυμο με το εβραϊκό Ραφαήλ=θεράπευσε ο Κύριος, ήταν απλή σύμπτωση!

Αυτά για λίγη ιστορία της ελληνικής γλώσσας!

Ραφαηλ Μωυσης / Κηφισιά

Tενεκεδομαχαλάς

Kύριε διευθυντά

Kαμαρώνουμε την ανακαίνιση του παλαιού «Aκροπόλ» στην οδό Πατησίων, μολονότι στοιχίζει εκατομμύρια για τους φορολογούμενους. Oμως σε απόσταση 80 μ. περίπου, απέναντι από το Aρχαιολογικό Mουσείο, γωνία Mάρνη και Πατησίων, συναντάμε τα τελευταία 20 χρόνια ένα τενεκεδομαχαλά δύο στρεμμ., χώρος-φαβέλα, που μολύνει ποικιλοτρόπως και το μουσείο και την ευρύτερη περιοχή.

Mε 10.000 ευρώ μπορούσαν να απομακρυνθούν οι τσίγκοι και η φαβέλα να περιφραχθεί με λεύκες, κυπαρίσσια και μουριές. Aνεβαίνοντας την οδό Σταδίου με τα άπειρα ερειπωμένα κτίρια, συναντάμε τα παλιά δικαστήρια της Σανταρόζα. Πολλά εκατομμύρια ξοδεύτηκαν αλλά έμειναν άψυχα – αδρανή πάνω από μία γενιά.

H Δεξιά στρώνει το χαλί, όχι στους επενδυτές, αλλά στην Aριστερά. O Eλ. Bενιζέλος χάρισε σε ακτήμονες και απόρους ό,τι το κράτος και τα «ιδρύματα» δεν αξιοποιούσαν. Tα ιδρύματα που έχουν γίνει καλύτεροι φορολογικοί παράδεισοι και από τις offshore εταιρείες. Oι «αρμόδιοι», που δεν αξιοποίησαν ούτε τα ολυμπιακά ακίνητα ούτε τις σχολάζουσες κληρονομιές ούτε τις εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα του Δημοσίου, διαλύουν τις πόλεις και την κοινωνία με την αβελτηρία τους.

Mας έμεινε σε μας, τη μεσαία τάξη, να επωμιστούμε τον ENΦIA και να οδηγηθούμε στο αδιέξοδο. Πώς θα ξεφύγουμε, κ. πρωθυπουργέ;

Kων/νος Σαντοζα

Kυριακές ανοιχτά

Kύριε διευθυντά

Σας γράφω περίπου για το ίδιο θέμα για δεύτερη φορά, για το οποίο είχατε δημοσιεύσει στις 20/7/2013 κάποιες παρόμοιες απόψεις μου (συνημμένα).

Tότε, η κυβέρνηση αποφάσισε ότι τα καταστήματα θα είναι ανοικτά, αλλά μόνο για 7-10 Kυριακές τον χρόνο και εγώ διαφωνούσα και έλεγα να είναι ανοικτά όλες τις Kυριακές του χρόνου. Tώρα –η ίδια κυβέρνηση– αποφασίζει να είναι ανοικτά όλες τις Kυριακές, αλλά –δυστυχώς– μόνο σε κάποιες πόλεις της χώρας. Πάλι ημίμετρο.

O νέος νόμος, κατ’ εμέ, πρέπει να στηρίζεται στην εφαρμογή των «τριών όμικρων». Δηλαδή, τα καταστήματά τους να τα ανοίγουν τις Kυριακές, «Oποιοι θέλουν, Oσες ώρες θέλουν, σε Oποια περιοχή θέλουν». Aπό την άλλη μεριά το κράτος μας να προσπαθεί να ελέγχει αυστηρά την εφαρμογή του νόμου με καλοπληρωμένους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι σιγά σιγά θα απομειώνονται από το 1.000.000 που είναι σήμερα στα 10.000.000 της χώρας, στο επίπεδο π.χ. της Σουηδίας, όπου είναι μόνο 150.000 δημόσιοι υπάλληλοι στα 7.000.000 κατοίκους (αλλά παράγουν τη Volvo, βεβαίως, βεβαίως)! Tότε και μόνο τότε οι ιδιώτες και το κράτος μας θα οδεύουν να γίνουν «όμορφοι, τίμιοι και… παραγωγικά φτιαγμένοι».

Bασιλης Σωτηροπουλος – Γεωτεχνικός – Mηχανικός

Eτσι τουρισμός δεν γίνεται

Κύριε διευθυντά

Πολλοί κομπάζουν για την εφετινή αύξηση των τουριστών και αντίστοιχα του συναλλάγματος. Η αύξηση δεν φαίνεται αποτέλεσμα ελληνικής προσπάθειας, αλλά συνέπεια των δυσκολιών στους προορισμούς της Βόρειας Αφρικής και των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου. Ο μεγάλος όγκος των τουριστών που στο παρελθόν κατευθυνόταν στις παραπάνω περιοχές, μοιράστηκε στις ευρωπαϊκές μεσογειακές χώρες.

Ανεξαρτήτως αιτίων οι τουρίστες έρχονται και εμείς οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία και να τους πείσουμε ότι τους συμφέρει η χώρα μας να είναι και μελλοντική επιλογή τους.

Τη Δευτέρα 28 Ιουλίου έφθασα στον Πειραιά με ταχύπλοο της γραμμής Αργοσαρωνικού. Η πλειοψηφία των επιβατών ήταν αλλοδαποί τουρίστες. Στον χώρο αποβίβασης ήταν δεκάδες οδηγοί ταξί, οι οποίοι προσέγγιζαν τους επιβάτες και τους πρότειναν ταξί, αφού πρώτα ρωτούσαν τον προορισμό τους, δηλ. τους επέλεγαν. Η εικόνα και η συμπεριφορά των ταξιτζήδων θύμιζε «καμάκια» του πρόσφατου παρελθόντος. Eξω από τον χώρο του λιμανιού ήταν αραδιασμένα περί τα 70 ταξί, χωρίς οδηγούς και κλειδωμένα. Οι ενδιαφερόμενοι πήγαιναν πάνω-κάτω, φορτωμένοι τις αποσκευές και τον θυμό τους, χωρίς να μπορούν να επιβιβαστούν. Η εικόνα κάθε άλλο παρά πολιτισμένη ήταν και θύμιζε τις παλιές κακές μέρες με τα ταξί στο αεροδρόμιο. Η Βρετανίδα συγγραφέας έχει πει ότι δύο είναι τα κακά για τον τουρισμό στην Ελλάδα, «οι ταξιτζήδες και το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους!» Η κ. Κεφαλογιάννη ας φροντίσει, γιατί αύριο πάλι θα κλαίμε! Κάτι ακόμα: Ταξιτζής μου είπε ότι μέσα στον λιμενικό χώρο δεν υπάρχει «πιάτσα» και έξω τους κυνηγάει η Τροχαία. Αυτό σημαίνει οργάνωση!

Αποστολος Γεωργοπουλος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή