Πρεμιέρα της Ρωσίας και του Σότσι στο πρόγραμμα της Φόρμουλα 1

Πρεμιέρα της Ρωσίας και του Σότσι στο πρόγραμμα της Φόρμουλα 1

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πρώτη μεταολυμπιακή κληρονομιά για το ρωσικό χειμερινό θέρετρο του Σότσι ανοίγει τις πύλες της στη Φόρμουλα 1 για τον αγώνα που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο, στον απόηχο των όσων συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία.

Η πίστα του Σότσι εισάγεται για πρώτη φορά φέτος στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1 φιλοδοξώντας να μονιμοποιηθεί ως μία από τις παραδοσιακές «στροφές» της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, με την υπάρχουσα συμφωνία να αφορά τη διεξαγωγή αγώνων έως το 2020. Οπως είχε γίνει ευρέως γνωστό κατά τη διάρκεια της προ-ολυμπιακής περιόδου, το συνολικό κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων του Σότσι ανήλθε στα 40 δισεκατομμύρια ευρώ! Σε αυτό το κόστος, πέραν των ολυμπιακών εγκαταστάσεων, συνυπολογίζονται και άλλες κατασκευές, όπως σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, περιφερειακά έργα αλλά και κατασκευές ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων.

Για την προσαρμογή στις ανάγκες της Φόρμουλα 1, εκταμιεύθηκαν επιπλέον 152 εκατομμύρια ευρώ τα οποία αναμένεται μακροπρόθεσμα να αποσβεστούν στην ετήσια συνάντηση των οδηγών της F1 στη Ρωσία. Η πίστα χτίστηκε κοντά στο Ολυμπιακό Στάδιο όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης και λήξης, αλλά και οι αγώνες χόκεϊ και πατινάζ.

Το συνολικό μήκος είναι 5.848 μέτρα, καθιστώντας την πίστα την τρίτη μεγαλύτερη μετά το Σπα του Βελγίου και του Σίλβερστοουν της Μεγάλης Βρετανίας. Σχεδιαστής είναι ο Γερμανός μηχανικός και οδηγός Χέρμαν Τίλκε, ο οποίος έχει σχεδιάσει κατά το παρελθόν πολλές πίστες της Φόρμουλα 1 αλλά και άλλων πρωταθλημάτων μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οσον αφορά την τελική έκβαση της μάχης του πρωταθλήματος, το αγωνιστικό ντεμαράζ του Λιούις Χάμιλτον περιπλέκει πολύ την υπόθεση «τίτλος» σχετικά με τους οδηγούς. Ο Χάμιλτον προηγείται του ομόσταβλού του στη Μερσέντες Νίκο Ρόσμπεργκ με 10 βαθμούς (266 έναντι 256). Ο Βρετανός πιλότος προέρχεται από 3 συνεχείς νίκες και το χρονικό σημείο λίγο πριν από τη λήξη της αγωνιστικής περιόδου μοιάζει ιδανικό για εκείνον. Πέραν του ρωσικού Γκραν Πρι, απομένουν μόλις τρεις αγώνες για την ολοκλήρωση της σεζόν, σε Ηνωμένες Πολιτείες, Βραζιλία και Αμπου Ντάμπι.

Με δεδομένη την κρισιμότητά τους, η εταιρεία ελαστικών Pirelli ανακοίνωσε τις γόμες που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες. Στο Σότσι έχουν επιλεγεί η μαλακή γόμα και η μέση, όπως και στις ΗΠΑ, στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας, η μέση και η σκληρή και στη Γιας Μαρίνα του Αμπου Ντάμπι η πολύ μαλακή και μαλακή γόμα των ελαστικών.

Με αφορμή το ατύχημα του Μπιανκί την προηγούμενη εβδομάδα στη Σουζούκα της Ιαπωνίας, ο ο Ζακ Βιλνέβ άσκησε κριτική στη FIA, τονίζοντας πως οι κανονισμοί πρέπει να αλλάξουν άμεσα όσον αφορά το αυτοκίνητο ασφαλείας: «Ατύχημα; Αυτοκίνητο ασφαλείας. Είναι κάτι που πρέπει να γίνεται αυτόματα πια και πρόκειται για κάτι που στην Αμερική συμβαίνει εδώ και χρόνια, ανεξάρτητα αν οι θεατές θεωρούν πως καταστρέφεται ο αγώνας», ανέφερε ο βετεράνος οδηγός από τον Καναδά.

Δηλώσεις σχετικά με το μέλλον συγκεκριμένων οδηγών έκανε ο Νίκι Λάουντα, αναφέροντας πως ο Φερνάντο Αλόνσο έχει υπογράψει στη Μακλάρεν και ο Λιούις Χάμιλτον θα μείνει έως και το 2015 στη Mερσέντες. Η ισπανική εφημερίδα El Mundo Deportivo αποκάλυψε μάλιστα πως οι υπογραφές έχουν μπει από την προηγούμενη εβδομάδα για τον Φερνάντο Αλόνσο, που δείχνει αρκετά απογοητευμένος από τη Φεράρι την τελευταία περίοδο.

Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαρροή πως οι ιθύνοντες της F1 εξετάζουν το ενδεχόμενο εισαγωγής προστατευτικού καλύμματος στα μονοθέσια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT