Μαρίνα-Λήδα Κουταρέλλη: The Brands Expert

Μαρίνα-Λήδα Κουταρέλλη: The Brands Expert

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αισθάνεται κανείς πάντα μια αμηχανία απέναντι σε μια γυναίκα πολυπράγμονα, αεικίνητη, δυναμική. Κι εκείνη το γνωρίζει. Γι᾽ αυτό, ευθύς αμέσως, κατευθύνει τη συζήτηση σε γνώριμα νερά. «Οφείλω να ομολογήσω ότι είμαι addicted στα περιοδικά, καλό το pad, αλλά εμένα μου αρέσει να μυρίζω το μελάνι, να τα περιμένω. Δυστυχώς, σήμερα τα περισσότερα γυναικεία περιοδικά θυμίζουν κατάλογο πολυκαταστήματος ειδών ευρείας κατανάλωσης, ενώ από ένα περιοδικό περιμένει κανείς έμπνευση και "εκπαίδευση"».

Είναι χαρούμενη. Η συζήτησή μας έγινε την επαύριο της πρώτης διοργάνωσης του Santa Run Athens και όλα πάνω της μαρτυρούν τη χαρά της δικαίωσης και της επιτυχίας.«To Santa Run Athens ξεκίνησε από μια δική μου πρωτοβουλία να μεταφέρουμε –σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, ΟΠΑΝΔΑ- ένα διεθνή θεσμό στην Ελλάδα.Πιο καταπληκτική πρώτη χρονιά δεν θα μπορούσαμε να ευχηθούμε. Η αντίθεση όσων έγιναν τη μία βραδιά, του Σαββάτου της 6ης Δεκεμβρίου, με όσα επακολούθησαν μόλις το επόμενο πρωί είναι συγκλονιστική. Δέχθηκα πολλές πιέσεις να αναβάλουμε τη διοργάνωση, αλλά επέμενα, και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε. Υπήρξε πληθώρα δημοσιευμάτων στον ξένο Τύπο, άρθρα, εικόνες και βίντεο.Ο κόσμος χρειάζεται διεξόδους, χρειάζεται ελπίδα, και η Ελλάδα, μία χώρα με πρωταρχικό προϊόν και υπηρεσία τον τουρισμό, οφείλει να προσφέρει θετικές εικόνες. Από τη μεριά μας, συνεργαζόμαστε πολύ με το Υπουργείο Τουρισμού για να επενδύσουμε σε νέα είδη τουρισμού, όπως είναι ο αθλητικός τουρισμός και το destination management.Του χρόνου, ιδανικά, θα θέλαμε να επαναλάβουμε τη διοργάνωση σε πέντε ελληνικές πόλεις ταυτόχρονα».

«Θα έπρεπε να υπάρχει waiting list για τον τουρισμό στην Ελλάδα», δηλώνει μετά λόγου γνώσεως και πυγμή κοπής «εξωτερικού» η γυναίκα που ταύτισε το όνομά της με τον αθλητικό τουρισμό στις Σπέτσες.«Επενδύσαμε πολλά στο Spetsathlon και το Spetses mini Marathon, πάνω από μισό εκατομμύριο, σε διοργάνωση και υπηρεσίες. Πήραμε ένα νησί με μικρή τουριστική σεζόν, ένα νησί μειδιωτικές βίλες, εκλεκτά ξενοδοχεία και μοναδική φυσική ομορφιά, και το μετατρέψαμε σε αθλητικό destination.Την πρώτη χρονιά, το 2011, πάλευα να μας ανοίξουνε τα ξενοδοχεία, κανείς δεν πίστευε στο εγχείρημα. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο πρώτα χρόνια δεν υπήρχαν έσοδα, αλλά πάντα εργάζομαι και σχεδιάζω τα projects μακροπρόθεσμα, μια προσέγγιση που συνηθίζεται στο εξωτερικό. Τα έσοδα έρχονται από τις συμμετοχές, και κυρίως από τις χορηγίες. Υπάρχει πάντοτε και η ηθική ανταμοιβή, η προσφορά στον πολύπαθο τόπο σου».

Η Μαρίνα Κουταρέλλη, με σπουδές Πολιτικών Επιστημών και Επικοινωνίας στο Brown University, και διδακτορικό στην Επικοινωνία και Διαχείριση Κρίσεων από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ίδρυσε τη δική της εταιρία, το Communication Lab, το 2007, στην αυγή της ελληνικής κρίσης. «Η εταιρία μας αποτελεί ένα Boutique Agency, ένα Premium. Δεν είμαστε διαφημιστική εταιρία, που κάνει ραδιοφωνικές καμπάνιες ή τηλεοπτικά spots. Οι υπηρεσίες στρατηγικής επικοινωνίας που προσφέρουμε σημαίνει χτίζουμε brands. Αν δώσεις σε κάποιον τρία brands και τρεις σημαίες κρατών, θα αναγνωρίσει πολύ πιο εύκολα τα πρώτα. Όσον αφορά τη διαχείριση κρίσεων, η δική μας δουλειά είναι να μετατρέψου με μία κρίση σε ευκαιρία για τους πελάτες μας. Στην κινεζική γλώσσα, η κρίση απεικονίζεται με δύο ιδεογράμματα. Το ένα σημαίνει κρίση και το άλλο ευκαιρία. Για το διορατικό αυτό λαό, οι δύο αυτές καταστάσεις είναι αλληλένδετες».

Η μεγαλύτερή μας απορία είναι πώς είναι δυνατόν το απόρρητο που ισχύει για τους πελάτες της να μη δυσχεραίνει τη δουλειά της. Πώς επικοινωνεί τη δουλειά της, αν δεν μπορεί να αποκαλύψει τους πελάτες που χειρίζεται; «Αφενός, όταν διαχειριζόμαστε μία κρίση, δεν μας επιτρέπεται να το δημοσιοποιήσουμε. Αφετέρου, το καθήκον μίας εταιρίας επικοινωνίας δεν είναι να προβάλλει τον εαυτό της, αλλά τους πελάτες της. Εξάλλου, αποκτάμε σημαντική δημοσιότητα από τα αθλητικά events που διοργανώνουμε. Έχουμε χτίσει ένα brand με πιστούς υποστηρικτές και φίλους, μία κοινότητα με την οποία μοιραζόμαστε την ίδια αισθητική και τα ίδια ιδεώδη».

Με αυτήν την κοινότητα επικοινωνεί, φυσικά, κυρίως μέσω των social media. «Περιττό να σας πω ότι έχω απαντήσεισε κάθε ένα σχόλιογια το Santa Run προσωπικά!», λέει χαρακτηριστικά.

Κι όταν δεν χτίζει brands, τι κάνει; Της αρέσει να κολυμπάει το χειμώνα, αγαπάει την αίσθηση χαλάρωσης, ελευθερίας και «επιστροφής» που της προσφέρει το υγρό στοιχείο. Όταν τη ρωτάμε τι θα ήθελε να της ευχηθούμε για το νέο έτος, γέρνει το κεφάλι της και χαμογελά.«Γαλήνη», αποκρίνεται, εκφέροντας χωριστά κάθε φθόγγο. Και παιχνιδιάρικα συμπληρώνει: «Κι ένα παιδί. Τώρα πια αισθάνομαι έτοιμη. Δεν υπάρχει τίποτα πιο συναρπαστικό από το να δημιουργείςένα παιδί, να το γαλουχείς, να το διαπαιδαγωγείς». Ποιος θα μπορούσε να αντισταθείσεμία τέτοια ευχή;

Τα έσοδα από το event Santa Run Athens διατέθηκαν στο Κέντρο Αποκατάστασης Αθηναίων.

Photos: George Kaplanidis (This is not Another Agency*)

Επιμέλεια: Μυρτώ Κριτσωτάκη

Makeup-hair: Μαιρηλού Τζιβελέκη

Styling assistant: Αναστασία Ιωσηφίδου

Βοηθός φωτογράφου: Νίκος Μαλλιάκος

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή