Τη σιδηροδρομική διασύνδεση Πεκίνου και Μόσχας, η οποία αποτιμάται σε 242 δισ. δολάρια (1,5 τρισ. γουάν), ανακοίνωσαν χθες οι αρμόδιοι αξιωματούχοι από την τοπική κυβέρνηση του δήμου του Πεκίνου στο κοινωνικό δίκτυο Weibo (το αντίστοιχο του Τwitter στην Κίνα). Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, το οποίο προβλέπει μεταξύ των δύο πρωτευουσών την κατασκευή γραμμών μήκους 7.000 χιλιομέτρων, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται από υπερταχείες. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να διευκολυνθεί η μετακίνηση των ταξιδιωτών μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας, όπως ανακοίνωσαν οι δημοτικές αρχές του Πεκίνου. Μέχρι σήμερα το ταξίδι από το Πεκίνο μέχρι τη Μόσχα διαρκούσε πέντε ημέρες διαμέσου του Καζαχστάν. Κατά τον Αλεξάντερ Μισάριν, πρώτο αντιπρόεδρο του κρατικού Οργανισμού Ρωσικών Σιδηροδρόμων, το κόστος κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής από το Πεκίνο μέχρι τα ρωσικά σύνορα θα ανέλθει στα 60 δισ. δολάρια. Χρησιμοποιώντας την υπερταχεία, οι ταξιδιώτες θα κάνουν το ταξίδι από την πρωτεύουσα της Κίνας έως την πρωτεύουσα της Ρωσίας μέσα σε περίπου τριάντα ώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σχετική συμφωνία συνήφθη τον Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο της σινο-ρωσικής συμφωνίας για την προμήθεια φυσικού αερίου, η οποία είναι και η μεγαλύτερη του είδους της στην ιστορία.
Είναι σημαντική η χρονική στιγμή κατά την οποία ανακοινώνεται το έργο σιδηροδρομικής διασύνδεσης των δύο πόλεων. Η μεν ρωσική οικονομία αγωνίζεται να ανακάμψει από τις σοβαρές συνέπειες της πτώσης των τιμών του πετρελαίου και των κυρώσεων της Δύσης εξαιτίας της διένεξης με την Ουκρανία. Η δε Κίνα βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης, ενώ παράλληλα επιδιώκει να προωθήσει διεθνώς την τεχνολογία της στις υπερταχείες.