Στην Qatar Airways το 9,99% της IAG

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλη επένδυση υλοποιεί ο αερομεταφορέας του Κατάρ, Qatar Airways, στην IAG, τη μητρική εταιρεία της βρετανικής British Airways και της ισπανικής Iberia. Συγκεκριμένα, η Qatar Airways απέκτησε το 9,99% στην IAG, καταδεικνύοντας τη σημασία των στενότερων δεσμών με τον ευρωπαϊκό όμιλο, καθώς και τις φιλοδοξίες των αερομεταφορέων της Μέσης Ανατολής. Επιπλέον, όπως αναφέρει το Reuters, η επένδυση στην IAG σχετίζεται και με τη συμμετοχή της Qatar Airways στη συμμαχία Oneworld, όπου ήδη είναι μέλη η BA και η Iberia. Από τη δική τους πλευρά τόσο η βρετανική όσο και η ισπανική αεροπορική εταιρεία, όπως και οι λοιπές αεροπορικές της Γηραιάς Ηπείρου, έχουν ανοίξει συζήτηση για το εάν ωφελεί να τονώσουν τις σχέσεις τους με τη Μέση Ανατολή. Οι αερομεταφορείς στην περιφέρεια αυτή καθίστανται ολοένα και ισχυρότεροι ανταγωνιστές τους, σύμφωνα με τους Financial Times. Λόγου χάριν, η γαλλική Air France συνήψε εμπορική συνεργασία με την Etihad Airways των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ η γερμανική Lufthansa απέρριψε τέτοιες πρωτοβουλίες.

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφερθεί ότι η Qatar Airways προσέγγισε πρώτη φορά την ΙΑG το 2013. Τότε είχε αποπειραθεί να αγοράσει το 12% σε αυτήν, το οποίο κατείχε η ισπανική τράπεζα Bankia. Τον Ιούνιο του 2013 η Bankia πούλησε το μερίδιό της. Σήμερα η Qatar Airways εξασφάλισε το 9,99% στην ΙΑG και έχει αναδειχθεί πλέον στη μεγαλύτερη μέτοχό της. Μεταξύ των άλλων μεγάλων μετόχων του ομίλου αερομεταφορών συγκαταλέγονται οι Templeton Global Advisors, BlackRock και Legal & General Group. Οπως ανέφεραν σε δημοσιογράφους καλά πληροφορημένες πηγές της IAG, δεν υπήρχαν πληροφορίες σχετικά με το πώς απέκτησε η Qatar Airways τις μετοχές και ενδεχομένως η αγορά τους να διεκπεραιώθηκε μέσω χρηματιστηριακής συναλλαγής.

Πάντως, ορισμένοι αναλυτές εξεπλάγησαν με την κίνηση αυτή, διερωτώμενοι εάν εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του Κατάρ να αποκτά περιουσιακά στοιχεία στη Βρετανία εν είδει τροπαίου. Κάποιοι άλλοι επισημαίνουν πως η λογική πίσω από το 9,99% στην ΙΑG κάθε άλλο παρά σαφής είναι. «Δεν διακρίνω ένα σαφές σκεπτικό πίσω από την επένδυση, εφόσον η ιστορία έχει δείξει ότι μπορείς να κτίσεις εξαιρετικές εμπορικές σχέσεις, χωρίς να έχεις αποκτήσει μερίδιο στην επιχείρηση που σε ενδιαφέρει», τόνισε χαρακτηριστικά στους FT ο Τζέραλντ Κου, αναλυτής αερομεταφορών στη Liberum.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT