Οι κινητήρες έριξαν το αεροσκάφος της TransAsia

Οι κινητήρες έριξαν το αεροσκάφος της TransAsia

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΤΑΪΠΕΪ. Οι χειριστές του δικινητήριου αεροσκάφους της TransAsia που κατέπεσε, πριν από μερικές ημέρες, σε ποτάμι στην πρωτεύουσα της Ταϊβάν, Ταϊπέι, φαίνεται ότι αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον έναν κινητήρα αμέσως μετά την απογείωση, αλλά επανεκκίνησαν ανεπιτυχώς τον δεύτερο, με αποτέλεσμα η πτήση να καταλήξει στο ποτάμι, προκαλώντας τον θάνατο σε 35 από τους επιβαίνοντες. Ο λόγος για τον οποίο οι πιλότοι προχώρησαν σε αυτή την ενέργεια παραμένουν άγνωστοι, αλλά φαίνεται ότι το αεροπλάνο έπεσε εξαιτίας της συνδυαστικής έλλειψης ώθησης.

Αξιωματούχοι του Συμβουλίου Αεροπορικής Ασφάλειας ανακοίνωσαν χθες κάποια αρχικά συμπεράσματα σχετικά με το δυστύχημα ύστερα από την πρώτη εξέταση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους.

Το σχεδόν καινούργιο ATR 72-600, το οποίο μπορεί να εξακολουθήσει να πετάει ακόμη και με μόνο έναν κινητήρα, μετέφερε 58 επιβάτες. Ξαφνικά εμφανίστηκε να πετάει πολύ χαμηλά ανάμεσα σε κτίρια προτού το φτερό του χτυπήσει σε μία γέφυρα και συντριβεί μέσα στο ποτάμι. Δεκαπέντε επιβαίνοντες επέζησαν του δυστυχήματος.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το αεροπλάνο «ειδοποίησε» πέντε φορές ότι υπήρχε απώλεια στήριξης. Ο δεξιός κινητήρας του φαίνεται να μπήκε σε μία κατάσταση που στην αεροπορική γλώσσα ονομάζεται «auto-feather», κατά την οποία περιορίζεται η ώθηση προς την προπέλα, όπως εξήγησε στους δημοσιογράφους ο Τόμας Ουάνγκ, διευθύνων σύμβουλος του Συμβουλίου Αεροπορικής Ασφάλειας.

Τότε, οι χειριστές περιόρισαν την επιτάχυνση στον αριστερό κινητήρα, τον έθεσαν εκτός λειτουργίας και στη συνέχεια προσπάθησαν να τον θέσουν εκ νέου σε λειτουργία χωρίς να τα καταφέρουν. Επί του παρόντος κανείς δεν γνωρίζει τι μπορεί να σκέφτηκαν οι χειριστές για να προβούν σε αυτή την ενέργεια ή τι τους έδειχναν τα διάφορα όργανα στο πιλοτήριο, ωστόσο, σύμφωνα με γνώστες της πορείας των ερευνών, γεννάται το ερώτημα μήπως έθεσαν εκτός λειτουργίας τον λάθος κινητήρα.

«Ο πρώτος κινητήρας φαίνεται ότι αντιμετώπισε πρόβλημα 37 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση και όταν το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 1.200 ποδών», τόνισε ο Τόμας Ουάνγκ. Ο πιλότος ακούγεται να λέει ότι έχει σβήσει τον κινητήρα, κάτι που συνήθως γίνεται όταν υπάρχει πρόβλημα με την παροχή καύσιμου, πράγμα που, εντούτοις, δεν φαίνεται να συνέβη. Ενα πληρέστερο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα μέσα στις επόμενες τριάντα ημέρες, ενώ για την ολοκληρωμένη έκθεση θα χρειαστούν από τρεις έως έξι μήνες.

Οκτώ αγνοούμενοι

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι εξακολουθούν να αγνοούνται οκτώ από τους επιβαίνοντες, ενώ μεταξύ των νεκρών συγκαταλέγονται τόσο ο κυβερνήτης όσο και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους.

Προσπάθεια μέχρις εσχάτων

Hρωας θεωρείται ο κυβερνήτης του αεροσκάφους της TransAsia που κατέπεσε σε ποτάμι της Ταϊπέι χάρη στην προσπάθειά του να σώσει το αεροσκάφος, μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Μάλιστα όπως έγινε γνωστό ο 42χρονος Λιάο Τσιέν Τσουνγκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός μέσα στο πιλοτήριο, κρατούσε στα χέρια του σφιχτά τα χειριστήρια του μοιραίου αεροσκάφους. Η σορός του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη βρέθηκε μέσα στο πιλοτήριο με τα πόδια του σπασμένα. Οπως αναφέρουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Ταϊβάν «προσπαθούσαν να σώσουν το αεροπλάνο ακόμα και όταν έμοιαζαν όλα τελειωμένα». Επίσης, ο δήμαρχος της Ταϊπέι επαίνεσε τις προσπάθειες του πιλότου να αποφύγει τις μεγάλες πολυκατοικίες και τα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται κοντά στον τόπο της συντριβής του.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Σόνγκσαν στην Ταϊπέι και είχε ως προορισμό το εξωτικό νησί Κινμέν της Ταϊβάν, ενώ μεταξύ των επιβαινόντων υπήρχαν και 31 Κινέζοι τουρίστες. Δεκαπέντε άτομα κατάφεραν να βγουν ζωντανά από τα συντρίμμια. Το τραγικό δυστύχημα έχει καταγραφεί σε βίντεο και οι σκηνές πραγματικά κόβουν την ανάσα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή