Δύσκολοι καιροί για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Δύσκολοι καιροί για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H γενικότερη αβεβαιότητα, η οποία επικρατεί παγκοσμίως λόγω οικονομικών και γεωπολιτικών παραγόντων, επηρεάζει και την αγορά ειδών πολυτελείας. Ο οίκος ειδών πολυτελείας της Hermes προβλέπει ότι οι πωλήσεις το τρέχον έτος θα επιβραδυνθούν λόγω των ανωτέρω συνθηκών και θα αυξηθούν μόλις 8% εν συγκρίσει με το 9,6% το τέταρτο τρίμηνο και μόνον. Οι αναλυτές έχουν εμφανιστεί πιο αισιόδοξοι, καθώς εκτιμούν ότι οι πωλήσεις του οίκου το 2015 θα ενισχυθούν σε ποσοστό 10,2%. Το 2014, πάντως, συνολικά αυξήθηκαν 11,1% ως προς το 2013, φθάνοντας στα 4,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως ο οίκος έχει γίνει διάσημος, μεταξύ άλλων, για τις τσάντες του Kelly και Birkin.

Παρά το γεγονός πως η Hermes χαρακτηρίζει δύσκολες τις συνθήκες για τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες συνολικά, ωστόσο εξασφάλισε σημαντική αύξηση πωλήσεων 15% στα δερμάτινα είδη της και στον εξοπλισμό ιππασίας. Κατά τους αναλυτές, ο εν λόγω οίκος κατόρθωσε να αντεπεξέλθει στις δυσμενείς συνθήκες πολύ καλύτερα από πολλούς άλλους. Πλήγμα δέχθηκαν οι οίκοι μόδας και ειδών πολυτελείας στην Κίνα, μία εξαιρετικά δυναμική αγορά για τις δραστηριότητές τους, εξαιτίας της εκστρατείας της κυβέρνησης κατά της διαφθοράς. Ομως, οι πωλήσεις της Hermes στη νοτιοανατολική Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, αυξήθηκαν το δ΄ τρίμηνο, οι οποίες είχαν ενισχυθεί σε ποσοστό 16,4%. Συνολικά, τώρα, το 2014 οι πωλήσεις στην εν λόγω περιφέρεια της νοτιοανατολικής Ασίας, της Ιαπωνίας εξαιρουμένης, ενισχύθηκαν 13,1% στο 1,4 δισ. ευρώ.

Τάσεις του 2015

Πάντως, ακολουθώντας τους αναλυτές των ειδών πολυτελείας και της υψηλής ραπτικής, μία από τις τάσεις που προβλέπονται το 2015, έχουν να κάνουν με τη σταδιακή μετατόπιση του κέντρου βάρους στις ανεπτυγμένες αγορές. Βασικοί λόγοι για την αλλαγή αυτή είναι οι κοινωνικές ταραχές στην περιφέρεια Ασίας-Ειρηνικού, η επιβράδυνση στις οικονομίες της Ν. Αμερικής και η εύθραυστη κατάσταση στην Ουκρανία.

Επιπλέον, φέτος θα είναι η χρονιά με την ισχυρότερη αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων με ζωηρή δραστηριότητα από άτομα άνω των 60 ετών.

Σε απόλυτους όρους, η μεγαλύτερη αγορά ειδών πολυτελείας θα αποδειχθεί η αμερικανική. Κατά την ειδικευμένη ιστοσελίδα Luxurysociety.com, οι συνολικές δαπάνες σε είδη πολυτελείας στις ΗΠΑ το τρέχον έτος θα φθάσουν στα σχεδόν 4 δισ. δολάρια. Οι αγορές, οι οποίες σε απόλυτους όρους θα δείξουν τη μεγαλύτερη εξασθένηση θα είναι η Ιταλία και η Αργεντινή, ενώ η ταχύτερα ποσοστιαία αναπτυσσόμενη αγορά θα είναι η Ινδία. Η δε Κίνα θα έχει διψήφια αύξηση, με το 2015 να προβλέπεται η καλύτερη χρονιά της μετά το 2012. Επιπλέον, μία άλλη τάση στον κλάδο θα έχει να κάνει με την επανεμφάνιση των ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, τα οποία είχαν αποστασιοποιηθεί το 2014 εξαιτίας της γενικότερης αβεβαιότητας για τις προοπτικές ανάπτυξης των ειδών πολυτελείας.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα διεκδικήσουν μειοψηφικά ή και πλειοψηφικά πακέτα σε έναν ή περισσότερους από τους οίκους των Ferragamo, Cucinelli, Tod’s, Zegna και Dolce & Gabbana. H δε Prada, τέλος, η οποία έχει υπερεκτεθεί στις αγορές της Ασίας-Ειρηνικού, αναμένεται πως θα έχει φέτος τη χειρότερη οικονομική της επίδοση από το 2011, όταν εισήλθε στο χρηματιστήριο. Αναμένεται μέσα στη χρονιά να ανοίξει αναλογικά περισσότερα καταστήματα στις ανεπτυγμένες αγορές, εντούτοις δεν θα αντισταθμίσουν την επιβράδυνση των πωλήσεών της διεθνώς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT