Το 1 προς 1 πλησιάζει η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου

Το 1 προς 1 πλησιάζει η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ευρώ υποχωρούσε χθες έναντι του δολαρίου στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2003 φθάνοντας ώς και στο 1,0880. Πρόκειται για πολύ σημαντική εξέλιξη που είναι απόρροια της απόφασης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να χαλαρώσει τη νομισματική της πολιτική και να προχωρήσει σε ποσοτική χαλάρωση από την προσεχή Δευτέρα. Φυσικά δημιουργεί κερδισμένους και χαμένους τόσο στην Ευρωζώνη, όσο και εκτός αυτής.

Η εξασθένηση του ευρώ από το 1,3960 στις αρχές του περασμένου Μαΐου σε κάτω από το 1,10 έχει αποδειχθεί ευεργετική για την ιδιωτική οικονομία της Ευρωζώνης. Γενικά από την εξασθένηση ευνοούνται οι ευρωπαϊκές εξαγωγές, ακριβώς διότι γίνονται φθηνότερες. Οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ο τομέας των χημικών και βέβαια η τουριστική βιομηχανία, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s. Αντιθέτως, ο μεγάλος χαμένος στην Ευρώπη θα είναι οι αεροπορικές εταιρείες. Η υποχώρηση του ευρώ θα είναι θετική για εταιρείες που πραγματοποιούν την πλειονότητα των εξόδων τους στην Ευρωζώνη και την πλειονότητα των πωλήσεών τους εκτός αυτής, εξηγούν οι αναλυτές της Moody’s. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, το 54% των εταιρικών κερδών στην Ευρώπη προέρχεται εκτός της Ευρωζώνης, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες θα κερδίσουν όχι μόνο γιατί θα είναι ανταγωνιστικότερα τα προϊόντα τους αλλά θα αποκομίσουν κέρδη και κατά τη μετατροπή των εσόδων σε ευρώ. Από τις αρχές του 2014 το ευρώ έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 20% έναντι του δολαρίου και κατά 12,5% έναντι της στερλίνας. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και γενικότερα ο τουριστικός τομέας επίσης ευνοείται από την εξασθένηση του ευρώ, η οποία κάνει φθηνότερες τις διακοπές σε χώρες της Ευρωζώνης για τουρίστες από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Κίνα.

Κέρδη εξαγωγέων

Δεν είναι τυχαίο ότι τον Φεβρουάριο επεκτάθηκε η ιδιωτική οικονομία και των τεσσάρων μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρωζώνης για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2014, σύμφωνα με τον σύνθετο δείκτη υπευθύνων παραγγελιών (περιλαμβάνει μεταποίηση και υπηρεσίες) της εταιρείας Markit. Φυσικά κερδισμένοι δεν είναι μόνο οι Ευρωπαίοι εξαγωγείς, αλλά και οι Αμερικανοί εισαγωγείς (εταιρείες) και καταναλωτές ευρωπαϊκών αγαθών και υπηρεσιών που πλέον τα αγοράζουν πολύ φθηνότερα. Γερμανικά αυτοκίνητα, γαλλικά κρασιά και τυριά, ιταλικές λιχουδιές και πολυτελή προϊόντα, όλα θα είναι φθηνότερα για τους Αμερικανούς καταναλωτές. Προφανώς, τα μεγαλύτερα οφέλη θα δουν οι χώρες που πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες εξαγωγές, ιδίως προς την αμερικανική και βρετανική αγορά. Για τα ελληνικά προϊόντα η βρετανική αγορά ήταν το 2014 η 6η μεγαλύτερη και η αμερικανική η 8η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά. Φυσικά όπου υπάρχουν κερδισμένοι υπάρχουν και χαμένοι. Ευρωπαϊκές εταιρείες που αναγκάζονται να εισάγουν μεγάλο μέρος των πρώτων υλών τους εκτός Ευρωζώνης αναπόφευκτα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κόστος. Οι Αμερικανοί και σε μικρότερο βαθμό οι Κινέζοι εξαγωγείς στην Ευρώπη θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, αφού η εξασθένηση του ευρώ κάνει τα προϊόντα τους ακριβότερα. Εξίσου εκτεθειμένες σε κινδύνους είναι αμερικανικές εταιρείες που πραγματοποιούν μεγάλο μέρος των κερδών τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή