Το παρασκήνιο της επίσκεψης Βαρουφάκη στο λιμάνι

Το παρασκήνιο της επίσκεψης Βαρουφάκη στο λιμάνι

3' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι σαφώς πολύ πιο ήρεμοι οι Κινέζοι, μετά την τελευταία συνάντησή τους με τον Ελληνα υπουργό Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη και τις διαβεβαιώσεις που τους έδωσε. Το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά κρίθηκε από μόνο του πολύ θετικό, ενώ ακόμα και μια εβδομάδα μετά έχει νόημα σήμερα να σας περιγράψουμε μερικές σκηνές απ’ αυτές που διαδραματίστηκαν στις εγκαταστάσεις της Cosco, γιατί δίνουν τον τόνο. Για παράδειγμα, αξίζει να σημειωθεί ότι η επίσκεψη Βαρουφάκη ξεπέρασε τις δυόμισι ώρες και ήταν… ινκόγκνιτο. Ο υπουργός Οικονομικών, παρά την έντονη βροχόπτωση, περιηγήθηκε σε όλο το εύρος των εγκαταστάσεων και μάλιστα κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (14.000 teu) που λίγα λιμάνια στη Μεσόγειο μπορούν να εξυπηρετήσουν. Ακουσε προσεκτικά τις παρουσιάσεις των επιχειρησιακών σχεδίων της Cosco, αλλά και τους μελλοντικούς σχεδιασμούς της. Οπως προσεκτικά παρακολούθησε και την ανάλυση των ωφελειών που έχει φέρει από το 2009 έως και το 2014 η κινεζική επένδυση στην Ελλάδα. Και η οποία συνεισφορά ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ από καταβολές φόρων, μισθών, ασφαλιστικών εισφορών και ενοικίων στον ΟΛΠ. Ο υπουργός, που συνοδευόταν μάλιστα από τη σύζυγό του Δανάη Στράτου, μαζί με τον πρέσβη της Κίνας στην Αθήνα, Ζου Ξιαολί, τον CEO της κινεζικής θυγατρικής ΣΕΠ Α.Ε. στην Ελλάδα, Κάπτεν Φου Τσιένγκ Τσιόου και τον γενικό διευθυντή της Cosco Hellas, Αγγελο Καρακώστα, βρήκαν τον χρόνο να γευματίσουν μαζί.

Εντονότατος εκνευρισμός και διάθεση αποχώρησης ήταν οι πρώτες αντιδράσεις του επενδυτικού σχήματος που διεκδικεί (ακόμα;) τον Αστέρα Βουλιαγμένης στην απόφαση που εξέδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την οποία κρίθηκε μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ανάπλαση της έκτασης του συγκροτήματος και γενικότερα, της χερσονήσου του Μικρού Καβουριού. Το αραβικών και τουρκικών συμφερόντων σχήμα επανεξετάζει συνολικά τη στάση του, χωρίς να αποκλείεται και η ολοκληρωτική αποχώρησή του. Το κλίμα είναι έντονα αρνητικό και λόγω του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων ακόμα δεν έχει βρεθεί συνισταμένη για το τι θα πράξουν.

Κρίσιμο στοίχημα η πάταξη της διαφθοράς

Τη βαθιά διοικητική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών που διαχειρίζονται τις κρατικές ενισχύσεις έναντι των κινήτρων που θα δοθούν στις επιχειρήσεις, προτάσσει η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, στο πλαίσιο της κατάρτισης του νέου αναπτυξιακού νόμου. Κι αυτό, διότι το κύρος των εν λόγω υπηρεσιών έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τα φαινόμενα διαφθοράς που αποκαλύφθηκαν πριν από τρία χρόνια. Η αλλαγή αυτή, όπως επισημαίνει ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης, θα είναι στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού της λειτουργίας τους, της αύξησης της διαφάνειας στην αξιολόγηση των επενδύσεων και της «μόνωσης» των υπηρεσιών από οποιαδήποτε επιρροή, πολιτική ή επιχειρηματική, κατά την άσκηση του έργου τους. Μένει, βεβαίως, να το δούμε, διότι αλλιώς…

Στελέχη της Fraport στην Αθήνα

Στελέχη της γερμανικής εταιρείας Fraport, η οποία συμμετέχει στην κοινοπραξία που πλειοδότησε στον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, βρέθηκαν την εβδομάδα που πέρασε στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, η κοινοπραξία του γερμανικού σχήματος με τον όμιλο Κοπελούζου κατέθεσε τα απαραίτητα δικαιολογητικά των εταιρειών που θα συσταθούν για να δημιουργήσουν 600 άμεσες θέσεις εργασίας και να δώσουν στο Δημόσιο -χωρίς τους φόρους- στη διάρκεια της παραχώρησης 10 δισ. ευρώ, με προκαταβολή 1,234 δισ. ευρώ. Η Fraport -που με τον ίδιο ελληνικό όμιλο έχει κερδίσει την παραχώρηση του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης- έχει μετόχους το κρατίδιο της Εσσης, την πόλη της Φρανκφούρτης και τη Lufthansa.

Απειλή επιστροφής πόρων λόγω καθυστερήσεων

Κίνδυνο να χρειαστεί να επιστρέψει η Ελλάδα ποσό της τάξης των 80 με 90 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εξαιτίας καθυστερήσεων στον διαγωνισμό παραχώρησης του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου, επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Αθανάσιος Σχίζας. «Θα πρέπει να κινηθούμε γρήγορα, προκειμένου να μην υπάρξει θέμα, καθώς έχουμε δεσμευτεί ότι θα πρέπει να αναδείξουμε προτιμητέο επενδυτή έως τις 31/3/2015», σημειώνει ο Αθ. Σχίζας στη στήλη. Σημειώνεται ότι η τράπεζα είχε δεσμεύσει πόρους για τη χρηματοδότηση των κέντρων διαλογής του ΟΣΕ στο Θριάσιο, έργο το οποίο έχει προχωρήσει με αυτούς τους πόρους, αλλά όχι και ο διαγωνισμός. Ο επικεφαλής της ΓΑΙΟΣΕ εμφανίζεται αισιόδοξος ότι με κατάλληλες κινήσεις μπορεί να βρεθεί λύση, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το θέμα γνωρίζει ο αρμόδιος αν. υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. Το πρόβλημα προκλήθηκε εξαιτίας κυρίως των πρόωρων εκλογών. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στον σχετικό διαγωνισμό έχει καθυστερήσει πολύ, παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από μεγάλα ελληνικά και ξένα σχήματα. Η Cosco είναι μία από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, όπως και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank-, αλλά και η Goldair και άλλες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT