Νέος αμερικανικός κολοσσός στα τρόφιμα

Νέος αμερικανικός κολοσσός στα τρόφιμα

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μία σημαντική συγχώνευση με την αρωγή του μεγαλοεπενδυτή Γουόρεν Μπάφετ προχώρησαν οι δύο αμερικανικοί κολοσσοί του κλάδου επεξεργασίας τροφίμων Kraft και Heinz.

Στην υλοποίηση του στόχου αυτού συνέβαλαν και τα βραζιλιάνικα ιδιωτικά κεφάλαια της 3G Capital. Ο νέος κολοσσός είναι ο τρίτος μεγαλύτερος στα τρόφιμα και τα ποτά στη Βόρεια Αμερική και ο πέμπτος παγκοσμίως, όπως αναφέρουν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Ειδικότερα, οι μέτοχοι της Κraft θα λάβουν το 49% των μετοχών στη νέα εταιρεία, καθώς και μέρισμα σε ρευστό της τάξεως των 16,50 δολαρίων ανά μετοχή. Στο πλαίσιο της συγχώνευσης η Kraft αποτιμάται σε 46 δισ. δολάρια, εξαιρουμένου του καθαρού χρέους της.

Ο νέος κολοσσός με εμπορικά σήματα και προϊόντα ταυτισμένα με την καθημερινότητα των ανθρώπων στη Βόρεια Αμερική -όπως η κέτσαπ Heinz, τα γεύματα με μακαρόνια και τυρί της Kraft και ο καφές Maxwell, μεταξύ άλλων- θα έχει ετήσια έσοδα της τάξεως των 28 δισ. δολαρίων. Η συγχώνευση, επιπλέον, κινητοποιεί τον κλάδο τροφίμων και ποτών εν γένει, ο οποίος δυσκολεύεται να αυξήσει τις πωλήσεις του.

Πάντως, πρέπει να αναφερθεί πως η Berkshire Hathaway, ο όμιλος συμμετοχών του Γουόρεν Μπάφετ, σε συνεργασία με τα κεφάλαια 3G θα επενδύσουν 10 δισ. δολάρια στη νέα συμμαχία. Τόσο ο αειθαλής γκουρού των επενδύσεων όσο και ο Βραζιλιάνος δισεκατομμυριούχος Ζορζέ Πάουλο Λέμαν των 3G Capital είχαν συνεργαστεί και το 2013, όταν ένωσαν τις δυνάμεις τους για να αποκτήσουν τη Heinz. Στόχος τους ήταν να περιορίσουν τα κόστη. «Η 3G μείωσε κατά πολύ τις δαπάνες στη Heinz και θα το πράξει και στην Kraft» παρατηρεί ο αναλυτής Ντέιβιντ Τέρνερ της Mintel. «Οταν ο Γουόερν Μπάφετ επενδύσει σε έναν κλάδο, σηματοδοτεί ότι είναι ώριμος για εξαγορές». Aναφορικά με τα οφέλη του κ. Μπάφετ, αυτός θα ελέγχει πολύ περισσότερα εμπορικά σήματα στον χώρο των τροφίμων στις ΗΠΑ. Η δε Kraft θα επωφεληθεί από την παρουσία της Heinz στη διεθνή αγορά, από την οποία προέρχεται το 60% των πωλήσεών της. Τα δε εμπορικά σήματα της Kraft είναι σχεδόν κατά 98% εδραιωμένα στη βορειοαμερικανική αγορά, οπότε η σύνδεσή τους με τα αντίστοιχα της Heinz θα τους δώσουν νέες ευκαιρίες εξάπλωσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή