ΚΟΣΜΟΣ

Ο μοιραίος πιλότος είχε αναρρωτική άδεια

A.P., AFP, REUTERS

Διεθνές το ενδιαφέρον για την αεροπορική τραγωδία της Germanwings. Δεκάδες δημοσιογράφοι και εικονολήπτες από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται έξω από την κατοικία του Αντρέας Λούμπιτζ, συγκυβερνήτη της μοιραίας πτήσης, στο Μονταμπάουρ. Ο ολιγομίλητος πιλότος φέρεται να είχε αναρρωτική άδεια, την οποία δεν χρησιμοποίησε και την πέταξε χωρίς να ενημερώσει την εταιρεία του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία  Germanwings προσφέρει στους οικείους των θυμάτων “έως και 50.000 ευρώ ανά επιβάτη” για την κάλυψη των άμεσων εξόδων τους, όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της το βράδυ της Παρασκευής.

Πρόκειται για ανεξάρτητη βοήθεια από τις αποζημιώσεις που αναμένεται να δοθούν λόγω υπαιτιότητας της εταιρείας η οποία δεν θα ζητηθεί να επιστραφεί σε καμία περίπτωση. Αυτό τουλάχιστον διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος στο Γαλλικό Πρακτορείο, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία που μετέδωσε πρώτη η βερολινέζικη εφημερίδα Tagesspiegel.

Σύμφωνα με τον Χόλγκερ Χοπερντίτσελ, έναν δικηγόρο ειδικευμένο στις αεροπορικές μεταφορές τον οποίο επικαλέστηκε η Ταγκεσπίγκελ, η Λουφτχάνσα, η μητρική εταιρεία, ενδέχεται να καταβάλει αρκετές δεκάδες ως αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ανά θύμα ως αποζημίωση, όταν οι οικείοι των επιβατών διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Η ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών σε περίπτωση δυστυχήματος καθορίζεται με βάση τη Σύμβαση του Μόντρεαλ για την Ευθύνη των Αερομεταφορέων (1999), η οποία προβλέπει ένα όριο €143.000 ανά θύμα. Ωστόσο αυτό το όριο μπορεί να ξεπεραστεί και στην “πράξη” οι αεροπορικές εταιρείες “σπανίως το επικαλούνται”, ανέφερε ένας νομικός σύμβουλος μιας επιχείρησης του κλάδου, ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Έλμαρ Γκεμούλα, καθηγητής αεροπορικού δικαίου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, ερωτηθείς για το θέμα από τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post, έκρινε ότι θα ζητηθεί από τους συγγενείς ως αποζημίωση από τη Λουφτχάνσα ένα σχετικά μικρό ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-30 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά.

Σύμφωνα με ειδικούς του τομέα των ασφαλειών που ερωτήθηκαν σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, ακόμη κι ένα το δυστύχημα προκλήθηκε εσκεμμένα από τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους, αυτό δεν αλλάζει τίποτε σε ό,τι αφορά την ευθύνη της επιχείρησης και τις αποζημιώσεις για τις ανθρώπινες απώλειες.

Ασθενής ο συγκυβερνήτης

Την ημέρα της μοιραίας πτήσης του αεροσκάφους της Germanwings, o Αντρέας Λούμπιτζ, ο συγκυβερνήτης του Airbus A320, που θεωρείται ότι ηθελημένα προκάλεσε τη συντριβή του Airbus στις Γαλλικές Αλπεις, σκοτώνοντας τους 149 επιβαίνοντες, είχε αναρρωτική άδεια. Αντί, όμως, να τη χρησιμοποιήσει, την τσαλάκωσε και την πέταξε χωρίς να ενημερώσει την εταιρεία για την κατάσταση της υγείας του.Γερμανικό νοσοκομείο ανακοίνωσε ότι ο Λούμπιτζ είχε επισκεφθεί το νοσοκομείο, προκειμένου να διαγνωστεί το πρόβλημά του, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με την εισαγγελία του Ντίσελντορφ, ύστερα από τετράωρη εξονυχιστική έρευνα του διαμερίσματός του και του πατρικού του στο Μονταμπάουερ, εντοπίστηκαν σκισμένα χαρτιά αναρρωτικών αδειών. «Εγγραφα με ιατρικό περιεχόμενο κατασχέθηκαν και υποδεικνύουν ότι ο Λούμπιτζ έπασχε από κάποια ασθένεια και υποβαλλόταν σε θεραπεία», δήλωσαν οι Γερμανοί εισαγγελείς. «Τα χαρτιά αυτά ανέφεραν ότι είναι ανίκανος προς εργασία και αφορούν διάφορες ημερομηνίες, όπως και αυτή της μοιραίας πτήσης», κατέληξαν οι εισαγγελείς.

Ωστόσο, κατά την έρευνα στο σπίτι του δεν εντοπίστηκε σημείωμα, στο οποίο εκδηλώνει την επιθυμία του να αυτοκτονήσει, ούτε βρέθηκε οποιοδήποτε στοιχείο που να μαρτυρεί ότι η πράξη του είχε πολιτικά ή θρησκευτικά αίτια.

Ο 27χρονος Αντρέας Λούμπιτζ θεωρείται από τη γαλλική εισαγγελία ως ο υπεύθυνος για το τραγικό δυστύχημα. Μάλιστα, ο εισαγγελέας της Μασσαλίας έδωσε στη δημοσιότητα κάποια στοιχεία που προέκυψαν από την «ανάγνωση» του «μαύρου κουτιού» που εντοπίστηκε στον τόπο της τραγωδίας. Οπως προκύπτει, ο Λούμπιτζ κλείδωσε τον κυβερνήτη εκτός πιλοτηρίου και εν συνεχεία φέρεται να έλυσε τον αυτόματο πιλότο και να μπήκε σε διαδικασία προσγείωσης, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να ακολουθήσει καθοδική πορεία. Σύμφωνα με τον Γάλλο δικαστικό, στις μαγνητοφωνήσεις ακούγεται η προσπάθεια του κυβερνήτη του αεροσκάφους να σπάσει την πόρτα για να μπει στον θάλαμο διακυβέρνησης. Τις τελευταίες στιγμές πριν από την πρόσκρουση, ακούγονται οι κραυγές των επιβατών, που προφανώς έχουν συνειδητοποιήσει τι συνέβαινε.

Οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί στην αναζήτηση οποιουδήποτε στοιχείου που θα μπορούσε να εξηγεί την αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησαν στο αεροπορικό δυστύχημα των αρχών της εβδομάδας. Σύμφωνα, μάλιστα, με κάποια δημοσιεύματα, ο Λούμπιτζ είχε πρόσφατα χωρίσει από τη σύντροφό του.

Μήνυση κατά αγνώστων

Η Ενωση Χειριστών της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι θα καταθέσει μήνυση για τις διαρροές που γίνονται σχετικά με την έρευνα των εμπειρογνωμόνων.
Μετά τις διαρροές προς τα ΜΜΕ, αναγκάστηκε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας να ανακοινώσει το περιεχόμενο των καταγραφών του «μαύρου κουτιού», χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η έρευνα για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος.

Ο Γκουιγιόμ Σμιτ, του γαλλικού συνδικάτου SNPL, δήλωσε ότι η μήνυση που θα κατατεθεί αφορά στην παραβίαση του γαλλικού νόμου, ο οποίος επιβάλλει άκρα μυστικότητα για τις έρευνες όσο αυτές συνεχίζονται. Η μήνυση που κατατέθηκε είναι κατά αγνώστων. «Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει μια σχετική πίεση, η επιθυμία του κόσμου να γνωρίζει», εξήγησε ο Σμιτ, επισημαίνοντας, ωστόσο, «ότι η αποκάλυψη, όχι της ολοκληρωμένης εικόνας αλλά κάποιων ευρημάτων, πιθανώς να παραπλανήσει την κοινή γνώμη αντί να την ενημερώσει». Η Ενωση Ευρωπαίων Χειριστών Αεροσκαφών εκφράζει την ανησυχία της για τις διαρροές και ζήτησε περαιτέρω έρευνα πριν από την εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων για τα αίτια.

Τέλος, καθώς οι εμπειρoγνώμονες προσπαθούν να βρουν τα κίνητρα του νεαρού Γερμανού, πιλότοι και ψυχολόγοι προειδοποίησαν ότι είναι ουσιαστικά αδύνατον να προληφθούν και να αποτραπούν τέτοια συμβάντα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ