Χρηματιστηριακό ράλι εν μέσω επιβράδυνσης

Χρηματιστηριακό ράλι εν μέσω επιβράδυνσης

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά βεβαιότητας η οικονομία της Κίνας επιβραδύνεται. Είναι, όμως, ελάχιστοι όσοι βλέπουν πραγματικά αυτήν την εξέλιξη να πλησιάζει. Οι οικονομολόγοι από την πλευρά τους αναμένουν το πλεόνασμα του ισοζυγίου εμπορικών συναλλαγών να μειωθεί στα 250 δισ. γουάν (40,25 δισ. δολάρια) τον Μάρτιο, όταν τους προηγούμενους τέσσερις μήνες ξεπερνούσε τα 300 δισ. γουάν. Αυτό θα μπορούσε και να είναι απογοητευτικό, αν και αποτελεί ένδειξη ότι η οικονομία τείνει σε μία ομαλή προσγείωση. Η πραγματικότητα έγκειται στο ότι οι εξαγωγές ελαττώθηκαν σχεδόν 15% σε ετήσια βάση και οι εισαγωγές επίσης μειώθηκαν 12,3%.

Ακόμα περισσότερες κακές ειδήσεις αναμένονται σήμερα. Η κυβέρνηση πρόκειται να ανακοινώσει τα στοιχεία για το ΑΕΠ του πρώτου τριμήνου. Δεν ήταν μόνον τα στοιχεία των εμπορικών συναλλαγών, που κυμαίνονταν σε χαμηλά επίπεδα, ήταν και η βιομηχανική παραγωγή «εξαιρετικά αδύναμη» παρά την πλεονάζουσα παραγωγικότητα της χαλυβουργίας, των ναυπηγείων και των εργοστασίων γαιάνθρακα. Τα σχετικά ανέφερε στην τηλεόραση του Βloomberg, ο ανώτατος οικονομολόγος της ΒΝΡ Ρaribas, Ρίτσαρντ Αϊλεϊ. Αναλόγως απαισιόδοξος εμφανίζεται και o αναλυτής Κένεθ Χόφμαν, ο οποίος εκτιμά πως, «η ζήτηση της Κίνας για μέταλλα υποχωρεί δραστικά και είναι τα πράγματα πολύ χειρότερα από όσο μπορεί κανείς να υποθέσει».

Και οι Κινέζοι επενδυτές; Αυτοί δεν μπορούν να αποκομίσουν επαρκή κέρδη. Αφότου η κυβέρνηση κινήθηκε επιθετικά για τη συγκράτηση της υπερθέρμανσης στην αγορά ακινήτων το παρελθόν έτος, εκείνοι έσπευσαν και έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στο παρακμάζον χρηματιστήριο.

Σήμερα ο δείκτης των τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο της Σαγκάης έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στη νοτιοανατολική Ασία και έχει σημειώσει άνοδο της τάξεως του 285% από τις αρχές του 2015. Ο μοναδικός χρηματιστηριακός δείκτης, ο οποίος έχει καλύτερη επίδοση, είναι αυτός της Σενζέν με άνοδο της τάξεως του 54%. Η υπερβολική αισιοδοξία στην ενδοχώρα της Κίνας διαχέεται και πέραν αυτής με το Χονγκ Κονγκ να βλέπει τον δείκτη H-Share να ενισχύεται φέτος κατά 19%. Ως αποτέλεσμα οι τιμές των κινεζικών μετοχών έχουν «πάρει φωτιά» την ίδια στιγμή, κατά την οποία η οικονομία αντιμετωπίζει προβλήματα. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης κατά το πρώτο τρίμηνο θα φθάσει μόλις στο 5,3% εν συγκρίσει με το 7,3% του τελευταίου τριμήνου του 2014, όπως προβλέπει ο Τζος Κλάσζεκ της JP Morgan Chase στο Χονγκ Κονγκ.

Σύμφωνα με τον μέσο όρο των προβλέψεων από 38 οικονομολόγους, στους οποίους απευθύνθηκε το Βloomberg, η οικονομία της Κίνας το πρώτο τρίμηνο αναπτύχθηκε ταχύτερα στο 7%. Πάντως, και αυτός ο ρυθμός, εάν επαληθευθεί, θα είναι ο βραδύτερος από τον αντίστοιχο στη ζοφερότερη περίοδο της κρίσης.

Οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές έχουν συμβάλει από πλευράς τους να δημιουργηθεί «φούσκα» στην αγορά, ασκώντας πιέσεις στις εταιρείες να διατηρήσουν κατά τρόπο τεχνητό χαμηλά τις τιμές στην αρχική δημόσια εγγραφή για δημόσια διάθεση μετοχών (ΙΡΟ), όπως εξομολογούνται στελέχη τραπεζών. Αυτό πρακτικά διασφαλίζει μία υγιή άνοδο της τιμής της μετοχής την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσής της. Αναλυτές κάνουν λόγο για τιμές στις ΙΡΟ, τις οποίες χαρακτηρίζουν παράλογες. Η κινεζική κυβέρνηση, η οποία κατόρθωσε να απομακρύνει τους επενδυτές από την αγορά ακινήτων, σήμερα αναγνωρίζει πως ίσως να ήταν πολύ επιτυχημένη σε αυτό και σήμερα χαλαρώνει τις πολιτικές, οι οποίες είχαν τρομοκρατήσει τους αγοραστές ακινήτων.

Πιθανώς η μεταστροφή αυτή να απομακρύνει με τη σειρά της ορισμένους επενδυτές από κάποιες κινεζικές μετοχές. Πάντως, θα πρέπει κανείς να θυμάται ότι τα χρηματιστήρια ισοδυναμούν μόνο με το 11% της προσφοράς χρήματος Μ2 στην Κίνα, έναντι 45% στην Ιαπωνία και 250% στις ΗΠΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT