Η έλλειψη ζήτησης απειλεί τις γραμμές παραγωγής των τζάμπο

Η έλλειψη ζήτησης απειλεί τις γραμμές παραγωγής των τζάμπο

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τεράστια επιβατηγά αεροσκάφη τύπου τζάμπο όπως το 747 της Boeing και το πολύ νεότερο A380 της Airbus μπορεί να πλησιάζουν προς το τέλος της καριέρας τους στους ουρανούς. Πέρυσι δεν υπήρξε ούτε μία παραγγελία για οποιοδήποτε από τα δύο αεροσκάφη, γεγονός που αντανακλά ριζική στροφή της βιομηχανίας προς μικρότερα, δικινητήρια αεροπλάνα. Τα κόστος λειτουργίας των μικρότερων αεροσκαφών είναι πολύ χαμηλότερο απ’ ό,τι των τετρακινητήριων τζάμπο, που μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 525 επιβάτες ανά πτήση. Η πτώση των πωλήσεων εγείρει το ερώτημα πόσο μπορούν να συντηρήσουν την παραγωγή τους οι κατασκευάστριες εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν επίσης πυροδοτήσει συζητήσεις στο εσωτερικό των Boeing και Airbus για το μέλλον αυτών των αεροσκαφών. Η έκβαση αυτών των συζητήσεων θα επηρεάσει τόσο την αξία του υπάρχοντος στόλου, όσο και το μέλλον χιλιάδων θέσεων εργασίας στις κατασκευάστριες εταιρείες και στους προμηθευτές τους. Πηγή αναφέρει ότι τα τμήματα πωλήσεων προσπαθούν να εξασφαλίσουν μία-μία την παραγγελία για αεροσκάφη τύπου τζάμπο ώστε να διατηρήσουν ανοιχτές τις γραμμές παραγωγής και μετά το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Οι κατασκευάστριες εταιρείες προσφέρουν έκπτωση που φτάνει μέχρι και το 50% σε σχέση με την τιμή καταλόγου των περίπου 400 εκατομμυρίων ανά αεροσκάφος. Η δε Airbus φαίνεται πως εξετάζει ένα «φρεσκάρισμα» του A380 προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους δυνητικούς αγοραστές. Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η Boeing σκοπεύει να περιορίσει την παραγωγή του 747-8 σε 1,3 αεροσκάφη τον μήνα από 1,5 που είναι τώρα. Με αυτό τον ρυθμό παραγωγής οι παραγγελίες που έχει εξασφαλίσει ήδη θα κρατήσουν τη γραμμή παραγωγής ανοιχτή μόνο για δυόμισι χρόνια ακόμη.

Η παραγωγή του 747 θα μπορούσε να παραταθεί μέσω της παραγωγής της εμπορικής εκδοχής του που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά μεγάλων φορτίων, εάν δεν μεσολαβούσε η μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου που καθιστά ελκυστικότερα τα παλαιότερα 747 που χρησιμοποιούν κινητήρες που έχουν υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Το A380 της Airbus πρωτοπέταξε πριν από σχεδόν 10 χρόνια, ωστόσο η μείωση των παραγγελιών αναγκάζει την εταιρεία να εξετάσει το ενδεχόμενο να το εξοπλίσει με νέους κινητήρες. Η Airbus έχει εξασφαλίσει 161 παραγγελίες για το A380, γεγονός που θα διατηρήσει ανοιχτή τη γραμμή παραγωγής για επιπλέον πέντε χρόνια. Ωστόσο, επειδή δεν θα υλοποιηθούν όλες οι παραγγελίες, η εταιρεία αναγνωρίζει πως η παραγωγή είναι εγγυημένη για μόνο τρία χρόνια ακόμη.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT