Καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων βλέπει η Fraport

Καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων βλέπει η Fraport

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο «πάγωμα» της διαδικασίας αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Fraport AG και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fraport, Στέφαν Σούλτε. Ο τελευταίος, μιλώντας την περασμένη Παρασκευή στη γενική συνέλευση των μετόχων της γερμανικής εταιρείας Fraport, δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ώς ένα βαθμό «μετέωρη» τη σχετική συμφωνία, που έχει επέλθει από το περασμένο φθινόπωρο μεταξύ της κοινοπραξίας Fraport – Κοπελούζος και του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Σύμφωνα με τον κ. Σούλτε, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πάγωσε την προγραμματισμένη ανάληψη της διαχείρισης 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζος.

Παρά το πάγωμα της διαδικασίας, η γερμανική εταιρεία ελπίζει στον διάλογο που συνεχίζεται. «Εξακολουθούμε να θεωρούμε τα ελληνικά αεροδρόμια σημαντικό περιουσιακό στοιχείο», είπε ο κ. Σούλτε, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα συνιστά σταθερό και υπολογίσιμο μέγεθος στον τουρισμό, τόσο σήμερα όσο και μελλοντικά. Διακρίνουμε επομένως πολλές σημαντικές ευκαιρίες». Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2014 η Fraport, σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου, ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων στον διεθνή διαγωνισμό που είχε προκηρύξει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Η κοινοπραξία προσέφερε ως αντίτιμο για την ανάληψη της σχετικής σύμβασης παραχώρησης την καταβολή με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης εφάπαξ 1,23 δισ. ευρώ ευρώ και την καταβολή επιπλέον ετήσιου τιμήματος 22,3 εκατ. ευρώ για περίοδο 40 ετών, προσαρμοζόμενου από τον πληθωρισμό της χώρας. Επίσης η διαχειρίστρια εταιρεία θα καταβάλει ετησίως μεταβλητό τίμημα, που θα αντιστοιχεί περίπου στο 28% των λειτουργικών κερδών EBITDA (ρήτρα earn-out) της εταιρείας διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θέλει να αλλάξει τους όρους της συμφωνίας, ώστε να μην ελέγχει ο προτιμητέος επενδυτής το 100% της εταιρείας διαχείρισης των αεροδρομίων. Επίσης έχει δηλώσει ότι θεωρεί ιδιαίτερα μεγάλη την περίοδο των 40 ετών που προέβλεπε το σχέδιο σύμβασης επί του οποίου διεξήχθη ο διαγωνισμός. Ο κ. Σούλτε δεν τοποθετήθηκε στα θέματα που θέτει η ελληνική κυβέρνηση, αλλά σημείωσε ότι όλα αυτά καθιστούν τη συμφωνία «μετέωρη». Τόνισε όμως με νόημα ότι «η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τα νέα οικονομικά δεδομένα στα δημοσιονομικά, καθώς και τους οικονομικούς συσχετισμούς στη χώρα».

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο πιστωτικού γεγονότος ή ακόμα και εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, ο κ. Σούλτε είπε ότι αυτό δεν φοβίζει την ενδιαφερόμενη κοινοπραξία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή