Γίνε κι εσύ blogger. Mπορείς!
ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ
ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ BLOG, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑΝ
ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ BLOGGER, ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ Η ΙΔΕΑ ΝΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΚΟΥΜΗΣ ΜΑΣ
ΕΞΗΓΕΙ ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΜΑΣ
ΟΝΕΙΡΟ
ΓΥΝΑΙΚΑ, τεύχος 55, Δεκέμβριος
2012
Εικονογράφηση Σόνια Μεντή
Ποιος να το φανταζόταν πριν από λίγο καιρό: σχεδιαστές
μόδας όπως ο Αλμπέρ Ελμπάζ και ο Μαρκ Τζέικομπς τοποθετούν στην
πρώτη σειρά των ντεφιλέ μια 25χρονη φοιτήτρια νομικής, την blogger
Κιάρα Φεράνι (theblondesalad.com), δίπλα στη διευθύντρια της
αμερικανικής Vogue, την περιβόητη Αννα Γουίντουρ… Κι όμως, οι
bloggers είναι οι σταρ της νέας εποχής: θεωρούνται VIP, λαμβάνουν
προσκλήσεις για πριβέ εκδηλώσεις μόδας, καλούνται να μιλήσουν σε
σημαντικά κλαδικά συνέδρια, φωτογραφίζονται για τις καμπάνιες
μεγάλων οίκων, βλέπουν το όνομά τους στις μικρές λίστες με τους
ανθρώπους που επηρεάζουν περισσότερο τον πλανήτη. Επιπλέον, πολλοί
άντρες έχουμε προσθέσει blogs στους σελιδοδείκτες του υπολογιστή
μας και πολλές γυναίκες τσεκάρουν τα νέα παπούτσια που παθιάζουν
την Τζέιν Αλντριτζ (seaofshoes.com), παρατηρούν σοκαρισμένες πώς
μεγάλωσε η μικρούλα Τάβι Γκέβινσον (thestylerookie.com), χαζεύουν
τις ρομαντικές εικονογραφήσεις της Γκαράνς Ντορέ (thecoveteur.com),
εστιάζουν σε όμορφα αγόρια και κορίτσια που καταγράφονται από τον
επιλεκτικό φακό του thesartorialist.com στις μητροπόλεις του
κόσμου. Πολλές από τις γυναίκες που γνωρίζω σκέφτονται μάλιστα ότι
θα ήθελαν να συμμετέχουν σε αυτό το πάρτι. Βέβαια, για να πούμε την
αλήθεια, κάτι τέτοιο δεν είναι και τόσο δύσκολο…
Πώς δημιουργείς ένα blog; Ξυπνάς ένα πρωί, ανοίγεις έναν δωρεάν
λογαριασμό σε μια από τις πολλές πλατφόρμες φιλοξενίας ιστολογίων
και, εφόσον ξέρεις γραφή και ανάγνωση, αυτοπροσδιορίζεσαι ως
blogger προτού καν γευτείς την πρώτη γουλιά από τον καφέ σου. Η
ευκολία της όλης διαδικασίας επιβεβαιώνεται και από τα χιλιάδες
blogs που ξεπετάγονται καθημερινά. Ωστόσο η τόση ευκολία έχει
επίσης οδηγήσει χιλιάδες κατοίκους του παγκόσμιου χωριού στην
αποτυχία. Οχι επειδή οι επίδοξοι bloggers δεν φορούσαν το σωστό
Alexander Wang μπλουζάκι, δεν είχαν τα σωστά φωτογραφικά φίλτρα ή
δεν έπαιρναν τη σωστή πόζα, αλλά επειδή δεν είχαν έναν μπούσουλα
σαν αυτόν εδώ, για να βοηθηθούν στα πρώτα τους βήματα. Διαβάστε
λοιπόν με προσοχή όσα ακολουθούν και κρατήστε σημειώσεις…
τομέα. Εχει γνώσεις και εμπειρίες σε ένα πεδίο και θα ήθελε να τις
μοιραστεί με τον κόσμο. Κοντολογίς, τι σε ιντριγκάρει; Η μόδα, το
ταξίδι, το φαγητό, η μητρότητα, το ντιζάιν, η επικαιρότητα; Κάτι
απʼ όλα μπορεί να γίνει ο πυρήνας του blog σου.
στίγμα του blog και μάλιστα με λέξεις εύηχες, πιασάρικες, ικανές να
καρφωθούν στο μυαλό. Αυτό θα πει πρόκληση! Να διαλέξεις ένα σύνθημα
που μπορεί να καταλάβει ο καθένας ή ένα αίνιγμα που κρύβει μια
γοητευτική ιστορία; Να χρησιμοποιήσεις το όνομά σου ή ένα έξυπνο
ψευδώνυμο; Να επιλέξεις κάτι λιτό ή κάτι σοφιστικέ και πολύπλοκο;
Σε κάθε περίπτωση, σε αυτό το στάδιο πρέπει να αφιερωθεί αρκετός
χρόνος, διότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.
πρέπει να έχουμε αποφασίσει το ύφος και την αισθητική του blog μας.
Μάλιστα, προτού καταλήξουμε στην τελική ταυτότητα, καλό είναι να
επισκεφτούμε πολλά ιστολόγια της συνομοταξίας που μας ενδιαφέρει,
ώστε να πάρουμε ιδέες, να δούμε τι μας αρέσει περισσότερο, να
αντλήσουμε στοιχεία από διαφορετικές πηγές. Στη συνέχεια το blog
μας δεν πρέπει να προδίδει τον εαυτό του και τους αναγνώστες του
κάθε τρεις και λίγο. Πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν ένα brand,
μια μάρκα.
blog ανάμεσα σε τόσα που υπάρχουν εκεί έξω; Πρέπει να βρούμε την
απάντηση σε αυτή την ερώτηση! Δηλαδή πρέπει να βρούμε την ειδοποιό
διαφορά μας από τους άλλους, τη διαφορετική οπτική γωνία μέσα από
την οποία θα παρουσιάζουμε τα θέματά μας. Ετσι, ίσως δημιουργήσουμε
ένα πραγματικά μοναδικό blog.
είναι εξαιρετικά εύχρηστες: κυριολεκτικά μέσα σε μερικά λεπτά
μπορούμε να δημιουργήσουμε τη δική μας σελίδα και να είμαστε
έτοιμοι για την πρώτη δημοσίευση. Ομως ποια πλατφόρμα θα
χρησιμοποιήσουμε; Υπάρχουν δεκάδες, αλλά οι πιο δημοφιλείς είναι η
εύχρηστη Βlogger που προτιμάται από τους αρχάριους, η WordPress που
προσφέρεται για κείμενα και η Τumblr με τα γραφικά της, η οποία
αρέσει σε όσους δημοσιεύουν κυρίως εικόνες. Από την άλλη, αν
επιζητούμε την ευκολία και την αμεσότητα, με την πλατφόρμα
Posterous μπορούμε να ποστάρουμε ακόμη και από το κινητό μας
τηλέφωνο, απλώς με ένα e-mail.
πλούσια και διαδραστική; Για καλή μας τύχη υπάρχουν πολλές απλές
εφαρμογές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Χάρη στους οξυδερκείς
προγραμματιστές, μπορούμε σήμερα να ενσωματώσουμε στο blog μας μια
μίνι περιγραφή του εαυτού μας και του σκοπού μας, στοιχεία
επικοινωνίας, συνδέσμους με δημοφιλείς ιστοσελίδες, παραπομπές σε
πρόσφατα και σχετικά posts, λίστες προτιμήσεων, slideshow
φωτογραφιών, βιντεάκια και σχεδόν ό,τι άλλο επιθυμούμε.
απασχολεί όλους τους bloggers και παραμένει στο μυαλό τους ως σκέψη
ακόμη και μετά την επιλογή τους. Με τη μητρική μας γλώσσα
προσελκύουμε πολύ πιο εύκολα -τουλάχιστον στην αρχή- Ελληνες
followers. Αν όμως γράφουμε στα αγγλικά, το κοινό μας μπορεί να
είναι… ο κόσμος ολόκληρος!
πετυχαίνει, δεν ξεχνάμε ποτέ τα ακόλουθα:
θεωρείται προσόν και η έκδηλη αυτοπεποίθηση έχει πέραση. Πριν απ’
όλους πρέπει εμείς να πιστεύουμε στον εαυτό μας και οι υπόλοιποι θα
μας ακολουθήσουν.
εκείνη θα κρίνει την επιτυχία του. Οσο πιο ισχυρή είναι η άποψή
μας, τόσο πιο ξεκάθαρη θα είναι η ταυτότητα του blog.
αναγνώστες μας απρόσωπα και με ύφος αυστηρού παντογνώστη, αλλά
γράφουμε σαν να αρχίζουμε μια ενδιαφέρουσα φιλική συζήτηση. Τα
επιτυχημένα ιστολόγια έχουν ύφος γραφής που θυμίζει προφορικό
λόγο.
αφήνουμε στοιχεία από την προσωπική μας ζωή να περάσουν στο blog
μας – φωτογραφίες, αναφορές σε χαρές και απογοητεύσεις,
λεπτομέρειες που συνεισφέρουν σε μια ανθρώπινη και όχι σε μια δήθεν
τέλεια εικόνα, πράγματα που φέρνουν τους αναγνώστες πιο κοντά μας
και τους δένουν μαζί μας. Για τέτοιους λόγους τα ιστολόγια
διαφέρουν από τις συμβατικές ιστοσελίδες.
φρέσκο, ζωντανό, άμεσο, συγχρονισμένο με το παρόν. Επιπλέον, καλό
είναι να χαρακτηρίζεται από ποιότητα και όχι από ποσότητα
δεδομένων. Γιʼ αυτό γράφουμε όταν έχουμε να πούμε κάτι σημαντικό
και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν άγραφους κανόνες που θέλουν τον
blogger να ποστάρει καθημερινά ή τουλάχιστον τρεις φορές την
εβδομάδα. Από την άλλη, προσπαθούμε να φαινόμαστε συνεπείς σε όσους
μας παρακολουθούν και μας παίρνουν πολύ στα σοβαρά. Τέλος,
βασίζουμε τα posts περισσότερο σε φωτογραφικό υλικό και αποφεύγουμε
τα μακροσκελή κείμενα που κανείς δεν προλαβαίνει να διαβάσει.
είναι ο γνώμονας της επιτυχίας μας. Απαντάμε σε όλα τα σχόλιά τους
με ενθουσιασμό και ευγένεια. Επιδιώκουμε την αλληλεπίδραση κάνοντάς
τους ερωτήσεις. Αντιμετωπίζουμε με διπλωματικό τρόπο τις όποιες
επιθέσεις. Διαγράφουμε μόνο τα υβριστικά σχόλια. Σε καμία περίπτωση
δεν σβήνουμε σχόλια επειδή εκφράζουν απόψεις αντίθετες από τις
δικές μας – ένα blog χωρίς σχόλια είναι νεκρό και δεν αφορά
κανέναν.
μεταξύ τους και συχνά οργανώνονται σε ομάδες όπως η Bloglovinʼ ή οι
ελληνικές Greek Fashion Bloggers και Greek Beauty Bloggers. Μέσα
από τέτοιες ομάδες μπορούμε να προβάλουμε τη δουλειά μας. Από την
άλλη, στο πλαίσιο μιας ομάδας εντοπίζουμε bloggers με ενδιαφέρον
στυλ, σχολιάζουμε και κάνουμε like στις δημοσιεύσεις τους,
κοινοποιούμε δικά μας posts. Ετσι δημιουργούμε κίνηση προς τη δική
μας σελίδα και θεμελιώνουμε την αναγνωρισιμότητα του blog μας και
τις σχέσεις μας με άλλους bloggers.
ισχυρότατη επιρροή στις μέρες μας. Ετσι δεν νοείται επιτυχημένο
blog χωρίς παρουσία στο facebook, στο twitter και στο pinterest,
αλλά και χωρίς widgets παραπομπής σε αυτά. Τη σήμερον ημέρα ένας
blogger οφείλει να εκμεταλλεύεται τη δυναμική αυτών των μέσων για
να στρέφει κίνηση προς τη σελίδα του.
πολλοί μήνες για να φτάσουμε το blog μας σε κάποιο επιθυμητό
επίπεδο. Δεν πρέπει όμως να απογοητευόμαστε. Πρέπει να θέτουμε
εφικτούς στόχους, να παλεύουμε για να τους πιάσουμε, να αφιερώνουμε
χρόνο, να δείχνουμε στους αναγνώστες μας ότι είμαστε αφοσιωμένοι,
να χτίζουμε αργά και σταθερά.
προσωπικό ημερολόγιο, ένα μέσο προσωπικής έκφρασης και χαράς. Αρα
πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως τέτοιο, αν θέλουμε να έχει την
παραμικρή ευκαιρία να αγαπηθεί και από άλλους.
γεωμετρική πρόοδο.
δημοφιλών και προτεινόμενων ιστολογίων.
μεγάλους οίκους για τις εβδομάδες μόδας.
blogs.
επικοινωνήσουμε. Ομως, αφού πάει τόσο καλά, γιατί να μην
εισπράξουμε και κάτι; Πώς θα το πετύχουμε αυτό;
την αναγνωρισιμότητα.