Εκτός του ότι είναι σχεδιαστές μόδας, ο Raf Simons και ο Martin Margiela έχουν ορισμένα ακόμη κοινά στοιχεία: είναι Βέλγοι, χαμηλών τόνων και πρωταγωνιστές σε δυο ντοκιμαντέρ που έκαναν πρεμιέρα –με διαφορά ενός έτους– στο Tribeca Film Festival. Το μεγάλου μήκους Dior and I (Ο Dior κι εγώ), του Frédéric Tcheng, παρακολουθεί τη διαδικασία δημιουργίας της πρώτης συλλογής υψηλής ραπτικής που κλήθηκε να παρουσιάσει ο Simons μόλις δυο μήνες αφότου ανέλαβε καθήκοντα καλλιτεχνικού διευθυντή στον Dior.
O Raf Simons επιβλέπει την υλοποίηση της πρώτης του συλλογής για τον Dior
Η διακριτική και συνεσταλμένη στάση του δείχνει μια νοοτροπία πολύ κοντά σε αυτή του ιδρυτή του οίκου, ο οποίος είχε γράψει στα απομνημονεύματά του: «Υπάρχουν δύο Christian Dior –ο άντρας στη δημόσια σφαίρα και το άτομο στην ιδιωτικότητά του– που φαίνεται να απομακρύνονται όλο και περισσότερο μεταξύ τους».
Αυτό το διχασμό απέφυγε ο Margiela, αρνούμενος κατηγορηματικά να παίξει το παιχνίδι της δημοσιότητας. Και, μπορεί η Alison Chernick να πήρε τη συγκατάθεσή του για το μικρού μήκους The Artist is Absent (Ο καλλιτέχνης είναι απών), ωστόσο η εικόνα του παραμένει ένα μυστήριο. «Ο Martin είπε ό,τι χρειαζόταν να πει, και προσωπικά νομίζω ότι είναι απόλυτα αξιοθαύμαστο όταν κάποιος αναγνωρίζει ότι είπε ό,τι χρειαζόταν να πει», σχολιάζει on camera ο Simons αναφερόμενος στην αποχώρηση του Margiela από την ενεργό δράση το 2009. «Είναι κάτι που πρέπει να κάνουν περισσότεροι».