Βιαστικοί οδηγοί, «ανάσα» για την Κρήτη

Βιαστικοί οδηγοί, «ανάσα» για την Κρήτη

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΧΑΝΙΑ. Γερή χρηματοδοτική ένεση για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελούν τα περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ που θα κληθούν να καταβάλλουν χιλιάδες οδηγοί οι οποίοι κινήθηκαν… βιαστικά στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Το ποσόν αυτό αποτελεί, συγκεντρωτικά, τα πρόστιμα που καταλογίστηκαν στους οδηγούς, τους οποίους οι ηλεκτρονικοί μηχανισμοί ελέγχου ταχύτητας, ή αλλιώς τα γνωστά σε όλους μας ραντάρ, εντόπισαν να έχουν αναπτύξει υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα.

Και το ποσό είναι ικανοποιητικά μεγάλο για τα ταμεία των δήμων, μεγαλύτερη όμως είναι η ικανοποίηση για τη μείωση του αριθμού των θυμάτων σε αυτόν τον δρόμο-καρμανιόλα, ο οποίος κατ’ ευφημισμόν θέλει να λέγεται εθνική οδός. Από την αρχή του έτους έως σήμερα στον ΒΟΑΚ έχουν χάσει τη ζωή τους 7 άνθρωποι, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, που δεν λειτουργούσαν οι κάμερες, είχαν σκοτωθεί 9 άτομα. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει η «Νέα Κρήτη», μέσα σε έναν χρόνο λειτουργίας τους βεβαιώθηκαν 9.000 παραβάσεις, σύμφωνα με την Τροχαία του ΒΟΑΚ, και μέσω των συνολικά 36 καμερών που υπάρχουν στα 225 χιλιόμετρά του από Κίσσαμο μέχρι Παχιά Αμμο και στις δύο κατευθύνσεις. Σημαντικό όμως πρόβλημα αποτελούν τα όρια ταχύτητας, τα οποία σε πολλά σημεία του εθνικού δρόμου έχουν οριοθετηθεί βάσει μελέτης, η οποία είναι ήδη παρωχημένη. Εκτίμηση, μάλιστα, του προέδρου του Συλλόγου Εθελοντών για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννη Λιονάκη είναι ότι η οριοθέτηση πρέπει να γίνεται από υπηρεσίες του νησιού, όπως η Περιφέρεια και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, και όχι από την Αθήνα. Οι κάμερες, που βρίσκονται υπό την εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών, τέθηκαν σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2014, ενώ είχαν εγκατασταθεί ως εξοπλισμός από το 2007.

Η Τροχαία του ΒΟΑΚ έχει προτείνει την εγκατάσταση καμερών και σε άλλα σημεία του βόρειου οδικού δικτύου του νησιού, όπως λέει ο διοικητής του ΒΟΑΚ Χρήστος Παπαδάκης. Ομως η πρόταση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί, γιατί η όλη διαδικασία θεωρείται αρκετά χρονοβόρα, μιας και εμπλέκεται και το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο κάτω από τις σημερινές συνθήκες δηλώνει οικονομική αδυναμία.

Φέτος, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, υπάρχει μείωση της τάξης του 10% με 15%, σε σχέση με πέρυσι, στην κίνηση των οχημάτων στον ΒΟΑΚ. Πέρυσι, από τις δειγματοληψίες μέσω των καμερών από το Καστέλλι Κισσάμου και μέχρι την Παχιά Αμμο Λασιθίου είχε διαπιστωθεί ότι μέσα σε έναν μήνα, από 15 Ιουλίου του 2014 έως και τα μέσα Αυγούστου του ίδιου έτους, στον ΒΟΑΚ είχαν πραγματοποιηθεί 4.400.000 διελεύσεις οχημάτων. Δηλαδή, κατά μέσον όρο, το διάστημα αυτό στον ΒΟΑΚ κινούνταν 135.000 οχήματα ημερησίως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT