Περισσότερα Ι.Χ. στις εθνικές οδούς

Περισσότερα Ι.Χ. στις εθνικές οδούς

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση, έστω και οριακή, της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό καταγράφηκε για πρώτη φορά από το 2009. Μικρές αυξήσεις παρουσίασε η κυκλοφορία και στις εθνικές οδούς στο δεύτερο μισό του 2015, ύστερα από χρόνια μείωσης. Το γεγονός δεν αποδίδεται, βέβαια, στην άνθηση της οικονομίας, αλλά στη μείωση της τιμής της βενζίνης, που φαίνεται ότι ενθάρρυνε πολλούς οδηγούς.

Η μέση ετήσια κυκλοφορία στην Αττική Οδό το 2009 είχε φθάσει τα 307.000 οχήματα. Ηταν η εποχή που συζητούνταν διάφορα –εξωτικά σήμερα– σενάρια περί τοποθέτησης ακόμα και δεύτερου καταστρώματος, ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση. Ακολούθησε όμως η οικονομική κρίση και πέντε χρόνια συνεχούς μείωσης της κυκλοφορίας: το 2010 στις 281.000 οχήματα, το 2011 στις 250.000 οχήματα, το 2012 στις 215.000 οχήματα, το 2013 στις 200.000, το 2014 μάλιστα έπεσε για πρώτη φορά σε 197.000 οχήματα. «Το 2015 η μέση ετήσια κυκλοφορία ήταν 201.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση (2%) για πρώτη φορά έπειτα από αρκετά χρόνια», λέει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος των Αττικών Διαδρομών, Βασίλης Χαλκιάς. «Η ανοδική τάση άρχισε να φαίνεται από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015. Το υπόλοιπο καλοκαίρι υπήρξε πτώση, λόγω capital controls, και κατόπιν, από τον Σεπτέμβριο, η κυκλοφορία άρχισε και πάλι να ανακάμπτει».

Στην Αττική Οδό

Η ανοδική τάση στην Αττική Οδό συνεχίζεται και φέτος: τον Ιανουάριο, καταγράφηκαν 186.000 διελεύσεις (έναντι 185.000 το 2015) και τον Φεβρουάριο 204.000 (έναντι 194.000 το 2015, αλλά με μία ημέρα περισσότερη φέτος λόγω του δίσεκτου έτους). «Γενικά, υπάρχει μια απευθείας συσχέτιση του ΑΕΠ με την κυκλοφορία», εκτιμά ο κ. Χαλκιάς. «Την περίοδο αυτή δεν είχαμε αύξηση του ΑΕΠ, επομένως πρέπει να αποδώσουμε την αύξηση της κυκλοφορίας στη μείωση της τιμής της βενζίνης, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως την αύξηση των εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς και τη συνεχή υποβάθμιση του επιπέδου της εξυπηρέτησης που προσφέρουν».

Αυξητική ήταν πέρυσι η τάση και στους αυτοκινητόδρομους, ειδικά μετά το καλοκαίρι (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2015). Το διάστημα αυτό η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) κατέγραψε αύξηση 3%, ο Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) περί το 4%, η Γέφυρα (Ρίου – Αντιρρίου) περί το 6%, η Νέα Οδός (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) περί το 5,5% και το Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες – Κλειδί) περί το 5%. Μείωση σημείωσε μόνο η Κεντρική Οδός (στον Μαλιακό Κόλπο), της τάξης του 2%.

Οι πρώτοι μήνες του 2016 ήταν βέβαια πολύ διαφορετικοί, λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων και το επί μακρόν κλείσιμο των εθνικών οδών. Οπως αποκάλυψε η «Κ» (11.2.2016), οι παραχωρησιούχοι έχουν ήδη υποβάλει αιτήματα αποζημίωσης για τα απολεσθέντα έσοδα από τα διόδια, τα οποία υπολογίζεται ότι ανέρχονται στα 10 εκατ. ευρώ. Μάλιστα η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου υποστήριξε ότι το κλείσιμο των Τεμπών προκάλεσε καθυστέρηση και στην πρόοδο των έργων, προσδοκώντας όχι μόνο την κάλυψη του όποιου επιπλέον κόστους, αλλά και αντίστοιχη παράταση στο χρονοδιάγραμμά της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT