Πιέσεις για τα 30 πιο «βρώμικα» αυτοκίνητα

Πιέσεις για τα 30 πιο «βρώμικα» αυτοκίνητα

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολλά από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, όπως τα Ford Focus, Range Rover Evoque και Nissan Qashqai, είναι από τα πιο ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στη Γηραιά Ηπειρο και δεν έχουν ακόμα υποβληθεί σε διεξοδικές έρευνες για τον όγκο των καυσαερίων που εκπέμπουν.

Ο λόγος είναι ότι οι Αρχές πολλών ευρωπαϊκών χωρών αποφεύγουν τις διεξοδικές έρευνες και αφήνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθούν τα «ένοχα» μοντέλα ανενόχλητες, παρά τη σωρεία σκανδάλων αρχικά με τη Volkswagen και εν συνεχεία με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει σχετική έκθεση της ομάδας πίεσης για την ποιότητα του αέρα, Transport and Environment, η οποία, έχοντας εξετάσει τα αποτελέσματα των σχετικών ερευνών, αναφέρεται στα «τριάντα βρόμικα», δηλαδή στα 30 πιο ρυπογόνα μοντέλα αυτοκινήτων.

Ανάμεσα στα 30 πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα συγκαταλέγονται μοντέλα των BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Skoda, Suzuki, Toyota και Volvo. Στόχος της έκθεσης, όπως επισημαίνουν οι Financial Times, που αποκαλύπτουν την ύπαρξή της, είναι να εντείνει τις πιέσεις στους υπουργούς Μεταφορών της Ε.Ε., οι οποίοι συναντώνται σήμερα στο Λουξεμβούργο, για να οργανώσουν τις έρευνες που πρέπει να γίνουν στις ύποπτες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η έκθεση επικαλείται τα πορίσματα ερευνών που κατέδειξαν ότι πολλά από τα πλέον δημοφιλή πετρελαιοκίνητα μοντέλα αυτοκινήτων εκπέμπουν πολύ υψηλότερα επίπεδα καυσαερίων όταν κινούνται στους δρόμους, σε σύγκριση με τις εκπομπές καυσαερίων που εμφανίζουν σε κατάσταση δοκιμής.

Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα των FT, το συμπέρασμα προκύπτει από έρευνες των Αρχών της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Βρετανίας, που έθεσαν στο στόχαστρό τους ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Οι γερμανικές αρχές έχουν καλέσει σε συνάντηση την General Motors και τη Fiat Chrysler, ενώ οι γαλλικές αρχές έχουν πραγματοποιήσει επιδρομές στα γραφεία της Peugeot Citroen και της Renault. Οι έρευνες των γερμανικών αρχών οδήγησαν στην ανάκληση 630.000 οχημάτων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονταν μοντέλα των Opel, Mercedes-Benz και Volkswagen.

Ανακαλούνται 60 εκατ. αερόσακοι

Περισσότερους από 60 εκατ. ελαττωματικούς αερόσακους ανακαλεί η εταιρεία Takata από την BMW, τη Ford, τη Honda, την Tesla, την Toyota και 12 ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο λόγος είναι ότι οι ελαττωματικοί αερόσακοι, που προορίζονταν για να προστατεύσουν τον οδηγό σε περίπτωση σύγκρουσης, αποδείχτηκε ότι τον τραυμάτιζαν και πολλές φορές, μάλιστα, θανάσιμα. Περιείχαν μικρό μεταλλικό εξάρτημα, που τη στιγμή της σύγκρουσης εκτοξευόταν και καρφωνόταν συνήθως στον λαιμό και ενίοτε στην καρωτίδα του οδηγού, προκαλώντας τον θάνατό του. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους 13 άνθρωποι και να τραυματιστούν περισσότεροι από 100 σε ατυχήματα που θα μπορούσαν να μην είναι θανατηφόρα, εφόσον σε πολλές περιπτώσεις οι υπόλοιποι επιβάτες δεν τραυματίστηκαν. Ερευνες που έγιναν στις ΗΠΑ έφεραν στο φως εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας, τα οποία καταδεικνύουν ότι τα υψηλόβαθμα στελέχη της Takata αδιαφόρησαν για τις προειδοποιήσεις υπαλλήλων τους και απέκρυψαν το πρόβλημα από τις αμερικανικές αρχές και από τον σημαντικότερο πελάτη της εταιρείας, την αυτοκινητοβιομηχανία Honda.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή