Νανά Βέττα, έμφαση στην καθαρή χειρονομία της ύλης

Νανά Βέττα, έμφαση στην καθαρή χειρονομία της ύλης

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κάθε έργο είναι μια μικρή μάχη, πολεμάς μαζί του καθημερινά και στο τέλος συμφιλιώνεσαι. Περνάει από τα 40 κύματα. Τίποτε δεν είναι χωρίς κόπο, στόχο, σκέψη, και αυτή είναι και η ομορφιά της ζωγραφικής». Η Νανά Βέττα παρουσιάζει τη νέα ενότητα της δουλειάς της σε μια έκθεση που εγκαινιάζεται σήμερα στην γκαλερί Σκουφά.

Από μέσα προς τα έξω

Πρόκειται για ένα corpus που περιλαμβάνει 21 αφαιρετικές δημιουργίες με έμφαση στην καθαρή χειρονομία της ύλης. Η καλλιτέχνις επεξεργάζεται συνεχώς τη σύνθεση, με βάση το χρώμα και τις δικές του ισορροπίες. Προσθέτει, αφαιρεί, αναιρεί, ανακαλύπτει ξανά κάτι από την αρχή μέχρι να φτάσει η ίδια σε ένα σημείο εσωτερικής ωρίμανσης, κάτι που αντανακλάται τελικά και στον καμβά. Είναι η τέχνη που πρώτα κυοφορείται στον εσώτερο κόσμο και μετά βρίσκει τη δίοδο στη χειρονομία.

Πρόκειται για τη δεύτερη ατομική έκθεση της Νανάς Βέττα, που μαθήτευσε κοντά στον Μπότσογλου και στον Χρηστάκη, αντλώντας τις αρχές της για το ήθος της ζωγραφικής, τη σκληρή δουλειά, την αυστηρότητα με τον εαυτό, την επιμονή απέναντι στη δυσκολία. Με όλα αυτά ως εφόδια αποφάσισε να δείξει τα έργα που έκανε την τελευταία πενταετία στο ευρύ κοινό, με την πεποίθηση ότι έχει πλέον ολοκληρωθεί ένας κύκλος. «Ακόμα και αν δεν ζωγραφίζεις, το βλέμμα σου πάνω στη ζωή επηρεάζεται απολύτως από το βλέμμα πάνω στην τέχνη. Εχεις διαφορετική ματιά. Τη ζωγραφική την κουβαλάς συνεχώς μαζί σου και αυτή σε διαμορφώνει με τον τρόπο της», λέει στην «Κ» με αφορμή την έκθεση στην γκαλερί Σκουφά.

Το στοιχείο που διαπερνά όλα τα έργα είναι η χρήση του χρώματος έτσι ώστε να δώσει μια νέα υπόσταση: «Από τη στιγμή που ένας καλλιτέχνης αποφασίζει να απομακρυνθεί από την αναπαραστατική τέχνη, ανακαλύπτει την ελευθερία του να χειρίζεται την ύλη με έναν διαφορετικό τρόπο. Για εμένα η έναρξη ενός έργου είναι όταν θα αποφασίσω το χρώμα, διότι αυτό με καθοδηγεί», λέει η ζωγράφος, που έχει προσδώσει βάθος στις συνθέσεις της χρησιμοποιώντας συχνά κάθετους άξονες με διαφορετικές αποχρώσεις, σαν να πρέπει ο θεατής να διαβάσει ανάμεσα στις «γραμμές» για να βρει την ουσία.

Η έκθεση συνοδεύεται από πλήρως εικονογραφημένο, δίγλωσσο (ελληνικά – αγγλικά) κατάλογο, με πρόλογο της επιμελήτριας της έκθεσης Ελισάβετ Πλέσσα.

​​Διάρκεια έκθεσης μέχρι τις 4 Ιουλίου. Σκουφά 4, Αθήνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT