ΕΛΛΑΔΑ

Πρωτοποριακά ερευνητικά αποτελέσματα στη ΔΕΘ

Tο πειραματικό ελληνικό πολιτικό μη επανδρωμένο αερόχημα HCUAV RX-1 του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Η ακτινοβολία είναι παντού γύρω μας, αλλά δεν τη βλέπουμε! Η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας σας δείχνει την αλληλεπίδραση της α, β και γ ακτινοβολίας με την ύλη». Ετσι παρουσιάζει η επιτροπή στο κοινό της 81ης ΔΕΘ τον θάλαμο νέφους για την απεικόνιση της ιοντίζουσας ακτινοβολίας (cloud chamber, όπως ονομάζεται). Και δεν είναι το μόνο project που θα παρουσιασθεί στη ΔΕΘ.

Η Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων Ερευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΥΔΕ/ΕΤΑΚ) αλλά και πανεπιστήμια όπως το ΑΠΘ και το Γεωπονικό Παν. Αθηνών θα δώσουν δυναμικό «παρών» και φέτος στη ΔΕΘ, φιλοξενώντας στα περίπτερά τους πρωτοποριακά ερευνητικά αποτελέσματα και καινοτόμα προϊόντα της αποτελεσματικής συνεργασίας της ελληνικής ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας με τις επιχειρήσεις.

Ενδεικτικά, στο περίπτερο της ΓΓΕΤ και της ΕΥΔΕ/ΕΤΑΚ οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν ερευνητικά αποτελέσματα, τα οποία σχετίζονται με ρομποτικά συστήματα συναρμολόγησης, διαχείριση γεωδυναμικών φαινομένων, όπως το τσουνάμι, αυτοματοποιημένες διαδικασίες για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στην υγεία, την εργασία και την κατάρτιση, εξοπλισμό που αξιοποιείται σε αποστολές στο Διάστημα.

Από την πλευρά του, το ΑΠΘ, στο πλαίσιο του εορτασμού των 90 χρόνων από την ίδρυσή του, μετέχει στη ΔΕΘ με δικό του εκθεσιακό χώρο. Εκεί θα παρουσιαστεί το πειραματικό πρωτότυπο του ελληνικού πολιτικού μη-επανδρωμένου αεροχήματος HCUAV RX-1. Τα πτητικά του χαρακτηριστικά, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.ά.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης. Χάρη στον σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό του, το HCUAV RX-1 μπορεί να επιχειρεί και τη νύχτα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ