ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Κινέζοι αποφεύγουν τον γάμο και αυτό προκαλεί επιβράδυνση

Η πτώση των γάμων οδηγεί σε μείωση των γεννήσεων και κατ’ επέκταση των δαπανών για την απόκτηση κατοικίας, οικιακών συσκευών και άλλων ειδών εξοπλισμού. Τέτοιες δαπάνες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ολοένα και λιγότεροι Κινέζοι αποφασίζουν να παντρευτούν, αντανακλώντας μια κοινωνική τάση με σημαντικές επιπλοκές στην οικονομία, σύμφωνα με τους Amie Tsang και Zhang Tiantian της αμερικανικής εφημερίδας New York Times. Η πτώση των γάμων οδηγεί σε μείωση των γεννήσεων και κατ’ επέκταση των δαπανών για την απόκτηση κατοικίας, οικιακών συσκευών και άλλων ειδών εξοπλισμού. Τέτοιας φύσεως δαπάνες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Ηδη ορισμένες επιχειρήσεις αναθεωρούν τις προσδοκίες τους. Τα κοσμηματοπωλεία στρέφονται σε ένα καταναλωτικό κοινό που απαρτίζεται περισσότερο από εργένηδες και εργένισσες. Μάλιστα, η αγορά του κοσμήματος αναμένει χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Μια εταιρεία οικιακού εξοπλισμού πουλάει μικρότερες συσκευές.

H μείωση των γάμων οδηγεί στη διαπίστωση της πτώσης των αγοραπωλησιών στην αγορά ακινήτων. Εταιρείες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής από το εξωτερικό προωθούν την κατάψυξη ωαρίων –μια διαδικασία που απαγορεύεται για τις ανύπαντρες γυναίκες στην Κίνα– σε περίπτωση που αποφασίσουν να κυοφορήσουν αργότερα.

Πέρυσι καταγράφηκαν 12 εκατ. ληξιαρχικές πράξεις γάμου στην Κίνα, αποτελώντας το δεύτερο κατά σειράν έτος με πτώση του αριθμού των έγγαμων. Τα διαζύγια, παράλληλα, έφθασαν τα 3,8 εκατ. πέρυσι. Δηλαδή ήταν υπερδιπλάσια συγκριτικά με μία δεκαετία πριν.

Σύμφωνα με έρευνες, η Κίνα εξακολουθεί να εμφανίζει μεγάλο χάσμα στους μισθούς και στην απασχόληση μεταξύ αντρών και γυναικών. Τελευταία παρατηρείται, όμως, μεγάλη αύξηση του αριθμού των γυναικών που φοιτούν σε πανεπιστήμια. Αντιπροσώπευαν το 2014 πάνω από το ήμισυ των προπτυχιακών φοιτητών συγκριτικά με το 46% μία δεκαετία πριν και αποτελούν σχεδόν το ήμισυ των μεταπτυχιακών φοιτητών. Αυτή η κοινωνική τάση έχει επιπτώσεις στην οικονομία σε μια περίοδο που το Πεκίνο αποβλέπει στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης.

Παρά την ανησυχία που επικρατεί για τις οικονομικές επιπτώσεις στην Κίνα από τη μείωση των γάμων και την αύξηση των διαζυγίων, οικονομικοί παρατηρητές από το εξωτερικό διατηρούν υψηλές προσδοκίες για την ανερχόμενη μεσαία τάξη. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών ΑΝΖ, η μεσαία τάξη στην Κίνα αναμένεται να αυξηθεί κατά 300 εκατ. άτομα από το 2014 μέχρι το 2030, φθάνοντας τα 850 εκατ., δημιουργώντας προσδοκίες για μεγάλη αύξηση των προσωπικών δαπανών για διακοπές, ψυχαγωγία και ρουχισμό. Eταιρείες όπως η Royal Caribbean, η Walt Disney ή η Nike επεκτείνονται στην κινεζική αγορά, θέλοντας να κατοχυρώσουν τη θέση τους για να επωφεληθούν από μια τάξη Κινέζων που θα απολαμβάνουν μεγαλύτερη οικονομική άνεση από τους προγόνους τους. Αναλυτές της ιαπωνικής επενδυτικής εταιρείας Nomura υπολογίζουν πως οι πωλήσεις της Disney στην Κίνα ανήλθαν το τελευταίο 12μήνο στο ένα δισ. δολάρια από συνολικές πωλήσεις 50 δισ. δολαρίων σε παγκόσμια κλίμακα. Το 2015 η επιβατική κίνηση της Royal Caribbean στην Κίνα έφθασε το ένα εκατομμύριο άτομα, με άνοδο 40% συγκριτικά με ένα χρόνο πριν. Το υπουργείο Τουρισμού της Κίνας προβλέπει πως η επιβατική κίνηση στην κρουαζιέρα θα φθάσει τα 4,5 εκατ. άτομα έως το 2020.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ