ΑΤΖΕΝΤΑ

Η Θήβα ως Ε.Ε., ο Κρέων ως... Γιούνκερ

Η «Αντιγόνη» αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας του σκηνοθέτη με τίτλο «Πολυαγαπημένη ύβρις».

Η Θήβα στην «Αντιγόνη» του Κώστα Παπακωστόπουλου παραπέμπει στη σύγχρονη Ευρώπη. Οπως είπε ο ίδιος ο σκηνοθέτης στην «Κ» και τη Γιώτα Συκκά (18/9/2016), ο Κρέων του Σοφοκλή εμφανίζεται στο έργο ως ο εγγυητής της αδιατάρακτης λειτουργίας των αγορών και υπόσχεται στον πολίτη ασφάλεια, ευημερία και ευτυχία. Η Αντιγόνη επιμένει σε έναν παραδοσιακό τρόπο σκέψης και αποτελεί εμπόδιο στην εξέλιξη της κοινωνίας. Το γενικότερο θέμα που θίγεται στη μία και μοναδική παράσταση που δίνει απόψε το «Ελληνογερμανικό Θέατρο» του Κ. Παπακωστόπουλου στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης είναι το προς τα πού οδηγείται η δημοκρατία σε ένα περιβάλλον που καθοδηγείται και αναλύεται με οικονομικούς όρους και «μέσα από τη μεγιστοποίηση ορισμένων αποτελεσμάτων». Στην παράσταση του «Ελληνογερμανικού Θεάτρου» η αυτοχειρία των τριών πρωταγωνιστών δεν έχει τις γνωστές επιπτώσεις, κάτι που κάνει τη διασκευή του κ. Παπακωστόπουλου σκοτεινή και αμείλικτη. Ο Κρέων προσπερνά τις συνέπειες των πράξεών του και προσαρμόζεται γρήγορα στις νέες συνθήκες. Η απουσία της κάθαρσης αποτελεί την έκφραση του πνεύματος των καιρών μας, αναφέρεται στο σημείωμα της παράστασης.

Η «Αντιγόνη» αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας του σκηνοθέτη με τίτλο «Πολυαγαπημένη ύβρις» και θέμα τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην εποχή μας. Πέρυσι, ο κ. Παπακωστόπουλος, ο οποίος ζει και εργάζεται στη Γερμανία από τη δεκαετία του ’80, παρουσίασε τις «Ικέτιδες» εντάσσοντας στο έργο τις ιστορίες μεταναστών από τη Συρία, το Μάλι, το Ιράκ και την Τουρκία που ζουν στη Γερμανία. Το επόμενο έργο που ετοιμάζει για το γερμανικό κοινό είναι η «Ιφιγένεια», βασισμένο στην τραγωδία του Ευριπίδη, όπου θα εστιάσει το βλέμμα του στον πρόσφυγα ως κομμάτι της γερμανικής κοινωνίας.
Σακησ Ιωαννιδησ

​​Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, 30/9, 9 μ.μ., με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ