ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποπληθωρισμός για 43ο μήνα

ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΙΚΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Για 43ο μήνα καταγράφηκε μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών καταναλωτή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τον Σεπτέμβριο του 2016 σημειώθηκε αποπληθωρισμός 1%, εξέλιξη η οποία αποδίδεται κυρίως στην πτώση των τιμών των καυσίμων.

Ειδικότερα η μείωση προήλθε:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,6% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά, πατάτες και στα νωπά φρούτα. Μέρος της µείωσης αυτής
αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα έλαια και λίπη.

β) Κατά 4,1% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.

γ) Κατά 1,9% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, µεγάλες οικιακές συσκευές ή µη, είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής µέριµνας.

δ) Κατά 1,3% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.

ε) Κατά 1,4% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,0% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 1,5% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία-κοµµωτήρια-είδη ατοµικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά(µη σερβιριζόµενα).

β) Κατά 2,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 0,3% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,7% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 1,1% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ