ΚΟΣΜΟΣ

Εκτός ελέγχου το Μπόινγκ πριν συντριβεί

Τα επόμενα βήματα της έρευνας για τον εντοπισμό της πτήσης ΜΗ370 θα αποφασιστούν στην Καμπέρα.

Το Μπόινγκ 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που χάθηκε μυστηριωδώς στον Ινδικό Ωκεανό το 2014 ενώ εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας στο Πεκίνο, δεν επιχείρησε να πραγματοποιήσει ελεγχόμενη προσθαλάσσωση. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το νέο πόρισμα Αυστραλών εμπειρογνωμόνων που προσπαθούν να επιλύσουν ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της πολιτικής αεροπορίας. Αντιθέτως, φαίνεται ότι το υπερσύγχρονο αεροσκάφος ήταν πιθανότατα εκτός ελέγχου όταν εξαφανίστηκε διά παντός κάπου στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό. Οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα της γρήγορης πτώσης διότι τα εξωτερικά πτερύγια του αεροπλάνου, που βρέθηκαν στις ακτές της Τανζανίας, δεν είχαν πάρει τη θέση που προβλέπεται όταν επιχειρείται προσθαλάσσωση.

Στην πραγματικότητα τα συμπεράσματα των Αυστραλών ειδικών έρχονται να διαψεύσουν διάφορες θεωρίες σύμφωνα με τις οποίες ένα τουλάχιστον άτομο, ο πιλότος, βρισκόταν στα πηδάλια και ήλεγχε την πτήση του αεροπλάνου μέχρι την τελευταία στιγμή. Το Μπόινγκ 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, λίγη ώρα μετά την απογείωσή του ενώ πραγματοποιούσε μία στροφή, αλλάζοντας ριζικά την πορεία του. Παρότι χάθηκε το στίγμα του από τα ραντάρ της πολιτικής αεροπορίας, αλλά και τα στρατιωτικά, οι εμπειρογνώμονες διαπίστωσαν ότι το αεροσκάφος πετούσε επί επτά ολόκληρες ώρες ως φάντασμα και τελικά κατέπεσε στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό. Οι από θαλάσσης έρευνες που γίνονται στην περιοχή όπου τεκμαίρεται ότι κατέπεσε το αεροσκάφος δεν έχουν αποδώσει μέχρι στιγμής και πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι οι αρχικοί τους υπολογισμοί ήταν λανθασμένοι και το αεροσκάφος βρίσκεται σε κάποιο άλλο σημείο.

Η έκθεση της αυστραλιανής Υπηρεσίας Ασφαλείας των Μεταφορών (ATSB) αναφέρει ότι οι τελευταίες δορυφορικές επικοινωνίες που είχε το Μπόινγκ δείχνουν «ότι το αεροπλάνο κατέβαινε με μεγάλη ταχύτητα» όταν έπεσε στον ωκεανό.

Νέες πληροφορίες

«Η έκθεση περιλαμβάνει σημαντικές νέες πληροφορίες σχετικά με το τι πιστεύουμε ότι συνέβη στην πτήση MH370», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Αυστραλίας Ντάρεν Τσέστερ κατά την έναρξη συνάντησης εμπειρογνωμόνων στην Καμπέρα. Στόχος της συνάντησης είναι να γίνει ο απαραίτητος σχεδιασμός προκειμένου να ξεκινήσουν τα επόμενα στάδια των ερευνών για τον εντοπισμό του αεροσκάφους.

Η ανάλυση που έγινε στο δεξί εξωτερικό πτερύγιο του μοιραίου αεροσκάφους, το οποίο είχε βρεθεί στα ανοιχτά της Τανζανίας, έδειξε ότι ήταν κατά πάσα πιθανότητα σε θέση δίπλωσης, κάτι που σημαίνει ότι δεν είχε ξεκινήσει η διαδικασία προσθαλάσσωσης όταν το αεροπλάνο και οι επιβαίνοντες σε αυτό κατέληξαν στα παγωμένα νερά του Ινδικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζώνη των ερευνών, έκτασης 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, καθορίστηκε με βάση την υπόθεση ότι κατά τη συντριβή του το αεροσκάφος είχε ξεμείνει, πλέον, από καύσιμα και είχε μείνει ακυβέρνητο. Παρά τις εντατικές υποθαλάσσιες έρευνες, ωστόσο στα ανοιχτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας δεν βρέθηκε τίποτα. Οι αναλύσεις που έγιναν σε ορισμένα συντρίμμια, που ξεβράστηκαν στα αφρικανικά παράλια, υποδεικνύουν ότι οι έρευνες έγιναν στη σωστή περιοχή, σύμφωνα με την ATSB. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, παραμένει άγνωστο γιατί το Μπόινγκ βρέθηκε στο νότιο ημισφαίριο, ενώ είχε ακριβώς την αντίθετη πορεία. Εχουν διατυπωθεί διάφορες εικασίες, όπως για παράδειγμα ότι υπέστη μηχανική βλάβη ή φωτιά, ότι υπήρχε σε εξέλιξη αεροπειρατεία ή ότι επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια, ενώ βέβαια δεν λείπουν και οι θεωρίες συνωμοσίας όπως ότι κατερρίφθη από πυραύλους που εκτοξεύτηκαν από αμερικανική βάση στον Ινδικό Ωκεανό ή ότι το κατέλαβε ο πιλότος του και το οδήγησε ηθελημένα στον υγρό του τάφο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ