ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Πυθαγόρας Νάγος, Αντιπρόεδρος πωλήσεων της Celestyal Cruises

ΒΙΚΗ ΤΡΥΦΩΝΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας, η Celestyal Cruises είναι η μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας με έδρα την Ελλάδα και η πιο διακεκριμένη για τα ελληνικά νησιά και την Τουρκία. Επισκέπτεται τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια (συνολικά 30 λιμάνια), προωθώντας την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, τις ομορφιές, τις γεύσεις και τον πολιτισμό της Ελλάδας.

Πόσο έχουν επηρεάσει τον κλάδο της κρουαζιέρας οι εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο;

Εως τώρα η Ελλάδα για πολλαπλούς λόγους είχε συνδεθεί σαν τουριστικό πακέτο με την Τουρκία. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, οι ξένοι επισκέπτες είναι επιφυλακτικοί να αγοράσουν πακέτο διακοπών που θα περιλαμβάνει την Τουρκία, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά και το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας. Πέρυσι, λοιπόν, που οι εταιρείες είχαν κλείσει τα πακέτα τους και είχαν μικρά περιθώρια αλλαγών, η χώρα μας πέτυχε αύξηση προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά νησιά, εξαιτίας ακυρώσεων προς την Τουρκία. Αυτά όμως τα πρόσκαιρα οφέλη δεν τα αξιοποιήσαμε και τώρα οι μεγάλες εταιρείες αναθεωρούν ττα δρομολόγιά τους προς την ανατολική Μεσόγειο, αναζητώντας νέες αγορές.

Ποιες κινήσεις κάνει η Celestyal για την περαιτέρω ανάπτυξή της;

Η Celestyal Cruises συνεχίζει σταθερά να επενδύει στους ελληνικούς προορισμούς, προωθώντας την αυθεντική ελληνική εμπειρία, παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις. Η Ελλάδα είναι ο φυσικός χώρος αλλά και η «εξειδίκευση» της Celestyal Cruises. Τα επόμενα δύο χρόνια θα συνεχίσουμε τη δραστηριοποίησή μας στα ελληνικά νησιά, με νέους προορισμούς που δεν προσεγγίζουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, ενώ διερευνούμε και τις δυνατότητες ανάπτυξής μας εκτός ανατολικής Μεσογείου, όπως έχουμε κάνει ήδη στην Κούβα. Αξίζει όμως να επισημάνουμε ότι έχουμε επιτύχει σημαντικό άνοιγμα στην ελληνική αγορά, καθώς φέτος προσεγγίσαμε τους 20.000 Ελληνες έναντι 13.000 πέρυσι. Αυτό το ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα δημιουργεί προσδοκίες για την εταιρεία μας αλλά και δυναμική ανάπτυξης του κλάδου στο μέλλον.

Πώς θεωρείτε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε πιο ελκυστική την κρουαζιέρα στη χώρα μας;

Το «στοίχημα» είναι να έρθουν μεγάλες εταιρείες να επενδύσουν και να δημιουργήσουν τη βάση τους στην Ελλάδα, ώστε να αναπτυχθεί το πολυσυζητημένο homeporting, που μπορεί να δώσει ώθηση και προοπτική στην εθνική οικονομία. Βασική προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι να υπάρξει ένα δίκτυο τουλάχιστον έξι σύγχρονων λιμανιών εκτός Αττικής. Χωρίς αυτό δεν είναι δυνατόν να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς ούτε οι εταιρείες να σχεδιάσουν και να προωθήσουν στους δυνητικούς επιβάτες τους ένα ελκυστικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά.

Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης του Πειραιά ως λιμανιού προσέλκυσης κρουαζιέρας;

Θεωρώ ότι το νέο επιχειρηματικό μοντέλο στο λιμάνι του Πειραιά μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα και να επισπευστούν έργα αναβάθμισης του λιμανιού και των προσφερόμενων υπηρεσιών. Ωστόσο η διοίκηση του λιμανιού θα πρέπει να έχει την ευελιξία να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να επιδιώξει ανταγωνιστικές τιμές. Τέλος, έχουμε προτείνει να εξεταστεί το παράδειγμα λειτουργίας των μεγαλύτερων λιμανιών κρουαζιέρας του εξωτερικού, όπου υπάρχει στενή συνεργασία και συντονισμός με τις τοπικές αρχές. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά ορισμένα προβλήματα, όπως η ρύθμιση κυκλοφορίας, η αστυνόμευση και η καθαριότητα.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ