ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Θεσσαλονίκη δεν προσελκύει τους τουρίστες

ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΣΟΥΝΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ουραγός παραμένει ο προορισμός της Θεσσαλονίκης, σε σύγκριση με άλλες 10 αντίστοιχου μεγέθους ευρωπαϊκές τουριστικές πόλεις, σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που διενήργησε η Gbr Consulting για λογαριασμό της ένωσης ξενοδόχων της πόλης. Ο πρόεδρός της, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, επισημαίνει ότι τα έσοδα των ξενοδοχείων δεν ακολουθούν τις τάσεις των ανταγωνιστών, ενώ χαρακτηρίζει ανησυχητικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά φέτος, βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων, καταγράφεται στασιμότητα στις διανυκτερεύσεις των ξένων τουριστών στις μονάδες της πόλης. Στη συγκριτική αξιολόγηση της Gbr, για το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, μεταξύ 11 ευρωπαϊκών πόλεων (Θεσσαλονίκη, Μπέρμιγχαμ, Αμβέρσα, Ντίσελντορφ, Κολωνία, Εδιμβούργο, Γλασκώβη, Αμβούργο, Βουδαπέστη, Σάλτσμπουργκ, Μάντσεστερ), η Θεσσαλονίκη καταλαμβάνει την τελευταία θέση, τόσο στην κατάταξη με τις πληρότητες όσο και στην κατάταξη με τη μέση τιμή δωματίου και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Βάσει της σχετικής έρευνας, η μέση πληρότητα στο εννεάμηνο με αύξηση 5,4% διαμορφώθηκε στο 68,9%, η μέση τιμή ανά δωμάτιο (με αύξηση 1,2%) έφθασε σε 67,7 ευρώ και το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (με αύξηση 6,6%) έφθασε σε 46,6 ευρώ. Στις άλλες 10 πόλεις η μέση πληρότητα κυμαίνεται από 69,5% έως 82,7%. Επίσης, η μέση τιμή ανά δωμάτιο κυμαίνεται από 76 ευρώ έως 120,2 ευρώ, ενώ το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο από 56,7 ευρώ έως 96,8 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Θωμόπουλο, αν ληφθεί υπ’ όψιν ο διπλασιασμός της φορολογίας στον κλάδο και στα φετινά αποτελέσματα των μονάδων της Θεσσαλονίκης, προκύπτει ότι οι ξενοδόχοι προσπαθούν να προσελκύσουν εισερχόμενο τουρισμό διατηρώντας χαμηλές τιμές.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι «επιδοτούν» την τουριστική κίνηση. Ο πρόεδρος της ένωσης κάνει λόγο για ανηλεή φορολόγηση, η οποία θα αυξηθεί περαιτέρω αν υλοποιηθεί η κυβερνητική εξαγγελία για την επιβολή τέλους διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία από 1ης Ιανουαρίου 2018. Επιπλέον, σε σχέση με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ξενοδοχειακή αγορά της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζει το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμία μεγάλη επένδυση για τη δημιουργία νέας μεγάλης μονάδας στην πόλη.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ