ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξαρση τουρκικών προκλήσεων πάνω από το Αιγαίο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το περιβάλλον εντός του οποίου καλείται να επιχειρήσει πάνω από το Αιγαίο Πέλαγος η ελληνική Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) είναι ολοένα και πιο απαιτητικό. Παρά τη σαφή υποβάθμιση του αριθμού και της εμπειρίας του προσωπικού της τουρκικής αεροπορίας (το 60% των πιλότων που υπηρετούσαν πριν από τις 15 Ιουλίου είτε έχει απολυθεί είτε έχει φυλακιστεί), τις τελευταίες εβδομάδες σημειώνεται έξαρση των προκλήσεων.

Μόνο εντός του Νοεμβρίου (έως τις 18/11) έχουν γίνει 11 εικονικές αερομαχίες ανάμεσα σε τουρκικά και ελληνικά F-16, ενώ όλο τον χρόνο είχαν προηγηθεί 39. Την ημέρα που ο Μπαράκ Ομπάμα ήταν στην Αθήνα, τουρκικό αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας CN-235 προχώρησε ακόμη και σε υπερπτήση πάνω από την Παναγιά στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Οινουσσών.

Η εμπειρία των Ελλήνων πιλότων επιτρέπει στο ΓΕΑ την πολυτέλεια να δίνει εντολή για απογείωση μόνο ενός ζεύγους F-16 το οποίο βρίσκεται σε κατάσταση ετοιμότητας (readiness) κάθε φορά που οι Τούρκοι βγάζουν στο Αιγαίο έως και 10 μαχητικά ταυτόχρονα.

Ο συγκεκριμένος φόρτος εργασίας, ο οποίος επιβαρύνει τα 155 F-16 με ώρες πτήσης, είναι ακριβώς ο λόγος που επικαλέστηκε το ΓΕΑ προκειμένου να αρνηθεί την πρόταση για πώληση κάποιων παλαιότερου τύπου στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Συγκεκριμένα, για τα 32 F-16 C/D Block 30, όσα δηλαδή έχουν απομείνει από τα 40 πρώτα που αγόρασε η Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Πιθανή πώληση αυτών των F-16 στις συγκεκριμένες χώρες θα έδινε στην ελληνική Π.Α. τη δυνατότητα να εκπαιδεύσει τους πιλότους των συγκεκριμένων χωρών και να εμβαθύνει τις υφιστάμενες συμμαχικές σχέσεις.

Ωστόσο, το υφιστάμενο αδιέξοδο στο Αιγαίο, αλλά και η αβεβαιότητα για τον εκσυγχρονισμό της Πολεμικής Αεροπορίας, προκαλεί επιφυλάξεις στους αξιωματικούς, οι οποίοι παρακολουθούν με ανησυχία την ενίσχυση των Τούρκων ομολόγων αλλά και... καθημερινών αντιπάλων τους πάνω από το Αιγαίο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ