To σύστημα της Subaru: Symmetrical AWD και VDC

To σύστημα της Subaru: Symmetrical AWD και VDC

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Η Subaru παραμένει εδώ και 60 χρόνια τώρα το απόλυτο συνώνυμο της σταθερότητας, της ασφάλειας και των υψηλών επιδόσεων, χάρη στο αποκλειστικό σύστημα Μόνιμης Συμμετρικής Τετρακίνησης (Symmetrical All-Wheel Drive), το οποίο περιλαμβάνει και τον επίπεδο κινητήρα SUBARU BOXER με Κυλίνδρους σε Οριζόντια Αντικριστή Διάταξη και με χαμηλό κέντρο βάρους. Ένα σύστημα τόσο ισορροπημένο όσο και συμμετρικό, αφού βρίσκεται αμφίπλευρα από τον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου σε τέλεια ευθεία. 

 
Το Symmetrical AWD κατανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις πληροφορίες που παίρνει από το κεντρικό διαφορικό και το Σύστημα VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος). 

To κεντρικό διαφορικό φροντίζει μέσω ενός συνεκτικού συστήματος λειτουργίας για τη σωστή κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα κίνησης, ενώ το σύστημα VDC με ηλεκτρονικούς αισθητήρες λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, ώστε, σε συνδυασμό με το κεντρικό διαφορικό, να κατανείμει τη ροπή στον τροχό που χρειάζεται.
 
Στη δοκιμασία της μεταλλικής ράμπας με νερό (συνημμένο video) όπου ανεβαίνει το Forester, συμβαίνει ακριβώς αυτό: όταν, σε συνθήκες ελάχιστης έως καθόλου πρόσφυσης, κάποιος τροχός ανακτήσει έστω και στιγμιαία πρόσφυση, το VDC δίνει εντολή κίνησης με όση ακριβώς ροπή χρειάζεται, σε εκείνο τον συγκεκριμένο τροχό. Μόλις βρει και ο επόμενος τροχός λίγη πρόσφυση, η εντολή θα μεταφερθεί και σ’ αυτόν, δίνοντας το ποσοστό ισχύος που είναι απαραίτητο. Το VDC αντισταθμίζει με τον ίδιο τρόπο την ενδεχόμενη πρόσφυση και στους 4 τροχούς.

 
Όταν οδηγείς ένα SUBARU, έχεις τον έλεγχο στα χέρια σου.
 
Τι δείχνει στον καθημερινό οδηγό αυτή η δοκιμασία; Ότι σε αντίστοιχες συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, ειδικά τώρα που εξαιτίας του χειμωνιάτικου καιρού αυτή μειώνεται στο βρεγμένο ή χιονισμένο δρόμο, όταν σε μια απότομη στροφή ή ελιγμό το αυτοκίνητο χάσει πρόσφυση, το VDC το βοηθά να μείνει στην πορεία του, επενεργώντας στην κατανομή ροπής του Symmetrical AWD, στην ισχύ του κινητήρα και στα φρένα, σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

 
Είναι καλό να ξέρεις ότι μπορείς να βασίζεσαι στην κορυφαία τεχνολογία του αυτοκινήτου σου. Όταν γνωρίζεις, όμως, πώς ακριβώς λειτουργεί, έχεις πραγματικά τον έλεγχο. 
 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή