Τα πούλησαν για παλιοσίδερα και αυτά απογειώθηκαν

Τα πούλησαν για παλιοσίδερα και αυτά απογειώθηκαν

3' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μάλλον ευκαιρία χτύπησαν οι Αραβες της Turboshaft FZE, που αγόρασαν τα δύο παροπλισμένα Airbus A340-300 της Ολυμπιακής. Υστερα από ένα πολυετές σίριαλ για την κατάστασή τους και για το ότι παρέμεναν στο Δημόσιο χωρίς λόγο, τελικά πουλήθηκαν πέρυσι το καλοκαίρι για 4,2 εκατ. Και όλοι έλεγαν «πάλι καλά που τα πήραν κάποιοι άγνωστοι και τα ξεφορτωθήκαμε». Ελα, όμως, που τα δύο υπερατλαντικών πτήσεων μεγάλα αεροσκάφη είχαν μέσα τους κρυμμένο… τσαγανό; Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας τα δύο τετρακινητήρια θηρία που φέρουν ακόμη τα χρώματα της παλαιάς Ολυμπιακής απογειώθηκαν από το «Ελ. Βενιζέλος» με περίσσια υπερηφάνεια και, με ενδιάμεση στάση στο Ιράν, κατευθύνθηκαν στο Καζαχστάν. Εκεί, στην παλαιά σοβιετική δημοκρατία όπου βρίσκεται η μητρόπολη της ρωσικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας, όπως και το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ, βετεράνοι τεχνικοί θα τους ξαναδώσουν ζωή, λένε οι πληροφορίες.

Τώρα στο ερώτημα γατί τα δύο αεροσκάφη, το μοντέλο των οποίων παραμένει σε παραγωγή και ελάχιστα από τη σειρά τους έχουν αποσυρθεί διεθνώς, έμεναν αναξιοποίητα, η απάντηση βρίσκεται στην αβάστακτη ελληνική αβελτηρία. Είχαν μπλέξει στη γραφειοκρατία, καθώς οι τίτλοι κυριότητάς τους βρίσκονταν σε κυπριακή εταιρεία ειδικού σκοπού μέσω της οποίας τα είχε αγοράσει το 1999 το Δημόσιο για να μην μπλέξουν με τα χρέη του κρατικού δεινόσαυρου…

Αντικίνητρο

για κάθε ξένο επενδυτή που κοιτάζει την ελληνική αγορά ακινήτων θα μπορούσε να ήταν η περίπτωση της «Ζήνων Ακίνητα», συμφερόντων της εξ Αυστραλίας ορμώμενης APN. Η Grivalia πλειοδότησε στην εκποίηση των 16 επαγγελματικών ακινήτων της «Ζήνων Ακίνητα Α.Ε.», όλα μισθωμένα στη «Μαρινόπουλος», συνολικής επιφάνειας 48.477 τ.μ., έναντι τιμήματος 16,25 εκατ. στη σχετική διαδικασία που έκαναν οι Αυστραλοί για να βγουν από την ελληνική αγορά. Δηλαδή τα έδωσαν με 335 ευρώ το τ.μ. Το 2004 τα ακίνητα είχαν αγοραστεί, όμως, έναντι 135 εκατ. Ούτε λίγο ούτε πολύ, «έκαψαν» 118 εκατ…

Πήρε σήμα… επαναλειτουργίας

Νέο ειδικό σήμα λειτουργίας εξασφάλισε, σύμφωνα με πληροφορίες, από την περιφερειακή υπηρεσία τουρισμού Αττικής, το ξενοδοχείο Mistral, στον Πειραιά, λόγω αλλαγής ιδιοκτησίας. Το ξενοδοχείο, το οποίο ελέγχει πλέον ο όμιλος Δουζόγλου, ήταν κλειστό πριν ακόμη μεταβιβαστεί και αναμένονται η ανακαίνιση και η επαναλειτουργία του. Εκπρόσωπος στην ιδιοκτήτρια εταιρεία «Μικρολίμανο Ακινήτων – Τουριστική ΙΚΕ» του ξενοδοχείου είναι ο κ. Χρήστος Στεφανίτσης. Παράλληλα, ο κ. Στεφανίτσης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία Αrauca Aξιοποίησης Ακινήτων ATEE με αντιπρόεδρο την κ. Κυριακή Δουζόγλου. Ο όμιλος του ομογενή επιχειρηματία από τη Βενεζουέλα Θεόδωρου Δουζόγλου έχει επίσης αποκτήσει το Πεντελικόν στην Κηφισιά, το Λητώ στη Μύκονο και ένα ακίνητο στην οδό Σταδίου, όπου στεγάζονταν παλιά γραφεία του ΟΤΕ.

Η Credicom ετοιμάζεται

Και όμως, γίνονται επενδύσεις στις τράπεζες! Οπως μαθαίνουμε, την προηγούμενη εβδομάδα ο SSM έδωσε το «πράσινο φως» για τον μετασχηματισμό της Credicom σε τράπεζα επικεντρωμένη στην αναδιάρθρωση προβληματικών επιχειρήσεων. Πρόκειται για την πρώτη σημαντική κίνηση που πραγματοποιείται στον τραπεζικό κλάδο μετά το ξέσπασμα της κρίσης. Στη «νέα» Credicom θα μετέχει ως στρατηγικός επενδυτής η Atlas Merchant Capital, η οποία θα επενδύσει 100 εκατ. και η οποία εστιάζει σε μακροχρόνιες επενδύσεις στον χρηματοοικονομικό τομέα. Εντός της εβδομάδας θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες, ωστόσο στα σχέδια περιλαμβάνεται η αύξηση κεφαλαίου, με στόχο να συγκεντρωθούν άνω των 300 εκατ. από επενδυτές. Στις επιτελικές θέσεις της τράπεζας βρίσκονται ο κ. Ανθιμος Θωμόπουλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Πειραιώς, και η κ. Αναστασία Σακελλαρίου, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος του ΤΧΣ.

Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ και η ενδιαφέρουσα ατζέντα

Ουδείς στις Βρυξέλλες έχει την παραμικρή διάθεση αυτή την εποχή να βρεθεί υπόλογος για καθυστερήσεις στη δουλειά του, ειδικά όταν αυτή έχει να κάνει με την Ελλάδα. Ετσι, εκών άκων, η πίεση για τις ανοικτές υποθέσεις της χώρας, ειδικά από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μεγαλώνει. Φάκελοι που χρονίζουν βγαίνουν μπροστά μπροστά και άλλοι ανοίγουν τώρα.

ε αυτό το κλίμα εντάσσουν κύκλοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης τις αλλεπάλληλες οχλήσεις προς την Αθήνα για υποθέσεις όπως ο ΟΣΕ, το τσίπουρο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΓΑΙΑΟΣΕ, η διαχείριση απορριμμάτων. Οχι όμως και της ΔΕΗ, αυτή –λένε οι σχετικές πληροφορίες– είναι υπόθεση που σαφώς σχετίζεται με πολιτική πίεσης προς την Αθήνα για το άνοιγμα της αγοράς και την αποτυχία της κυβέρνησης να προωθήσει την προσπάθεια.

Οι ίδιες πηγές, πάντως, εκτιμούν πως σύντομα θα έχουμε και νέες υποθέσεις, αφού οι απαντήσεις της Αθήνας στις προ διετίας ερωτήσεις των συνεργατών της κ. Βεστάγκερ (φωτ.) για την αύξηση κεφαλαίου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) με δημόσιο χρήμα φαίνεται ότι κάθε άλλο παρά ικανοποίησαν…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή